Takto vypadala situace ještě v průběhu září i počátkem tohoto týdne. Motoristé...

Takto vypadala situace ještě v průběhu září i počátkem tohoto týdne. Motoristé při průjezdu přejížděli z jednoho pruhu do druhého. | foto: Martin Švec, MAFRA

U Parama se chystá asfaltování, do voleb se ale celá tepna neotevře

  • 10
Přesně podle harmonogramu pokračují práce na rozšíření silnice I/37 v Pardubicích. Byť by politici nepochybně uvítali stříhání pásky ještě před říjnovými volbami do Sněmovny, mají smůlu. Stavba bude dokončená na počátku listopadu.

Ještě zhruba dva měsíce budou tisíce motoristů projíždět v blízkosti chemičky Paramo v „provizorním“ dvoupruhovém režimu. Pak se otevře i nyní rekonstruovaná původní polovina silnice I/37, po které už budou motoristé jezdit jedním směrem ve dvou pruzích. V těchto dnech se na položenou geotextilii vrší další a další kubíky zeminy.

„Na ni bude položená vrstva se štěrkodrtí, zpevněné kamenivo a následně tři asfaltové vrstvy,“ popsal Stanislav Král z úseku výstavby pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

První tmavá pevná vrstva asfaltu má být položena přibližně do dvou týdnů. Stroje ji budou válcovat v úseku od okružní křižovatky směrem k novému mostu přes hlavní železniční koridor. Záležet bude na počasí. Další dvě vrstvy se poté objeví od „kruháku“ do zhruba poloviny úseku, který je dlouhý necelý kilometr. Zatím přibývají drenáže a obrubníky.

Dvojice nových mostů má již hotovou konstrukci včetně betonové desky. Pracuje se na izolaci. Následovat bude rovněž asfaltování. V těsném sousedství jednoho z mostů pak silničáři zadělali ochranným obsypem průchod pod silnicí. U mostu nad tratí spojující Pardubice s Hradcem Králové pokračuje tvorba opěrné zdi.

U té hlavní na opačné straně se zdá být vše hotové, nicméně není tomu tak. Zničehonic ukončený plot u zábradlí naznačuje, že u této části stavby ještě něco chybí. Podél vysoké zdi totiž povede schodiště.

„Bude ocelové a je připravené a smontované. Osadí ho tam jeřáb. Zatím ho tam nedáváme, aby nedošlo k jeho poškození,“ upřesnil Král.

Ve výrobě je autobusová zastávka. Až bude hotová, bude vydlážděný i zbytek prostoru zastávky. Nedaleko od ní se nachází i rampa, po níž se chodci a cyklisté dostanou do výše zmíněného podchodu vedoucímu od silnice k Trojici. Na něm ještě přibude reflexní vrstva z materiálu, který je použitý třeba i na Wonkově mostu v centru Pardubic.