Diskuze
Trať zničí krajinu, stěžuje si obec a novou železnici do Chrudimi odmítá
Děkujeme za pochopení.
L19e86o55p20o91l55d 12H97o94r79á23k
Existovat za císařpána demokracie, jezdíme dodnes povozem po polních cestách.
M89a23r70t62i57n 10H30o26c20h53m69a87n
Aj v našem kraji nechtěli tuto novinku před 160-170 lety . A čas ukázal, že neměli pravdu. Dneska přes nás jezdí cca 250-300 vlaků denně prakticky středem obce, relativně vysokou rychlostí a světe div se, žádné velké protesty, lidi si bez problémů zvykli, poněvadž pozitiva převažují. Ten kraj vcelku slušně znám a ta přeložka je v podstatě jedno z mála komplexních řešení. Myslím, že obecný zájem převažuje, což ovšem neznamená, že by neměli být brány v potaz připomínky a starosti místních, ovšem racionální a zdůvodněné, nikoliv extrémistické. Většina problémů má nějaké technické řešení. Jo a krávy dojily až do roku cca 1990, pak byl zrušen kravín...
J43a88r13o97s50l42a45v 39J84o50n12á42š
Říká se, že původně měla hlavní trať z Prahy na Moravu vést přes Chrudim, ale tamní radnice to odmítla, protože by chrudimští formani přišli o kšefty. Tak se trať posunula k Pardubicím a Chrudim (tehdy krajské město) tím pádem v důležitosti klesla o několik pater níž. Ono i dnes je důležité dohlédnout alespoň kousek dál za špičku vlastního nosu.
P59a68v60e98l 97M10a59t66o76u11š15e48k
Někdy mám dojem, že jsem se ocitl v polovině 19. století, kdy se lidé obávali, že jim železnice bude rušit dobytek na pastvě, a požadovali tratě co nejvíce vzdálit od obydlí. Toto dědictví si naše železniční tratě bohužel nesou dodnes, což je hlavním důvodem, proč leckde nedokáží konkurovat silniční dopravě. Očekával bych, že současný český člověk je už o pár vývojových kroků dál. Ale jak vidno, není! Škoda, že podobný odpor jako k železnicím nemají obyvatelé ČR k velkoskladům braku budovaným bez napojení na železniční síť na okrajích obcí a měst nebo k silničním stavbám! Při takto naladěné společnosti bude naše železnice ještě za dalších 100 let stále na úrovni přelomu 19. a 20. století a akorát se tady budou lidé divit, jak je možné, že v ostatních zemích trvá 40 km dlouhá cesta do zaměstnání nebo do školy 15 minut, zatímco ve "vyspělém" Česku zabere víc jak hodinu!
E38v11a 58R48o49č97e22ň30o87v56á
V Ostřešanech bydlím 5 let. Lokalitu jsme s manželem zvolili pro její klid, pohodovou dostupnost do Pardubic ( do kanceláře se dostaneme autem do 10 minut). MHD nevyužívám. Nicméně námitky lidí, bydlící v blízkosti budoucí tratě,naprosto chápu. V Ostřešanech je vysoká hladina podzemní vody, takže vybudování valu by byla nezbytnost. Tito lidé přijdou o úžasný výhled do krajiny, přijdou o klid a o tu báječnou atmosféru této vesnice. Proto si také tady koupili pozemky a postavili domky. Trať mezi Pardubicemi a Chrudimí je velmi frekventovaná, hluk z vlaku je slyšet hodně daleko. O prachu ani nemluvě. Navíc, MHD využívá hodně studentů a lidí dojíždějící do Pardubic do práce. A zrušení MHD by byl obrovský problém. Ostřešany jsou hodně roztáhlá obec, myslím, že je zde umístěno asi 5 zastávek autobusu. A lidé ze vzdálenějších míst od tratě by byli v podstatě odříznutí. Chápu i určité názory dole v diskuzi, ale sama jsem svědkem toho, co výstavba obchvatu způsobila s přilehlými obcemi, např. Vestec u Chrudimi. zde bydlící lidé přišli o klid, nad hlavou jim duní auta. Proto si myslím, že by se mělo k potřebám lidí přistupovat citlivě. A pokusit se opravit stávající stav.
P60a65v58e49l 37M49a21t38o82u33š87e41k
Silnice produkují více prachu a hluku než železnice. Akorát že vy jste automobilistka a negativní dopady automobilismu na lidstvo, samozřejmě vás nevyjímaje, zjevně odmítáte připustit!
P51a92t70r88i42k 39Š45t30r48i37n96c10l
Novou trať napojte u sběrného dvora Dražkovice a vykašletese na Ostřešany i jejich ochranu okolní krajiny (ehm polí). Zde může být iodbočka na letiště, spojení s železnicí se do budoucna pro jeho rozvoj budehodit, po zbytku stávající trati u závodiště může jezdit expres letiště-HK.
J83a91r62o92s79l21a90v 10J13o17n94á49š
Myslím, že tak bylo napojení původně plánováno. Bylo by to nejlogičtější a nejlevnější řešení. Někomu to asi přišlo moc jednoduché, tak vymyslel "řešení" přes mikulovický kopec.
M57i71c20h54a48l 28S80t59e96b44l16o
Je to skvělý plán, ale zase to bude roky prodlužovat pár pomatených stěžovatelů...
Je to skvělá varianta a řeší vícero problémů...to, že se v Ostřešanech bojí vlaků je směšné...to tam někdo rozpoutává vášně
I55v77o 18R78o89č52e35ň
Ale vždyť železnice do CR je, tak o co jde Na pražce pro novou trať peníze jsou, ale na opravu stávající silnice v Ostřešanech, která je v hrozném stavu ne ??
M21a38r61t49i53n 57H58a44v12e21l96k40a
Dobrý den.
Vidím, že se diskuse posouvá od faktů do osobní roviny.
Takže ztrácí smysl, pokud jsou i čísla hodnocena záporně.
Takže končím (s diskusí) - dále nehodlám reagovat
M62i44l96o30s41l69a29v 90Z81í30t55k46a
Proti nové silnici by neprotestoval nikdo....... dokud jim ty busy nezačnou tvrdnout na příjezdech v ucpaných ulicích tak názor nezmění
R13a49d84i16m 24Š70o42l10c
Kdyby se udělal oblouk při rozšíření silnice na Chrudim, tak byl klid. Sice by úvrať byla, ale v Pardubicích a při elektrizaci by to nebyl žádný problém. Stejně jako např. udělat oblouk kolem Svaté trojice (někde jsem to viděl namalovaný). Řeknu vám, že to dopadne úplně stejně jako rychlodráha na Kladno. Jen se bude desítky let žvanit.
P57e76t94r 66N86i18v28n62i95c13k25ý
Základní problém je ta úvrať. Dělat rekonstrukci a nechat úvrať je na hlavu postavené.
J62a65n 80H71l57a56v76a
Absolutní nesmysl!!!! Opravit stávající trať. Nové koleje jsou jen lobingem soudruha Duška!!! On a jeho kámoši si namastí kapsu a my tu zhovadilost zaplatíme a dopravě to nic nepřinese!! Hanba!!!
J18a70r60o53s90l81a25v 45J14o71n51á30š
O medlešické spojce se uvažovalo už v době, kdy Dušek ještě tahal kačera po kuchyni.
Pardubice - Třinec 6:3. Domácí si k první výhře pomohli drtivým finišem
Je vyrovnáno. Hokejisté Pardubic dosáhli na své první vítězství v letošním finále extraligového...
Pardubice - Třinec 3:0. Pětiminutovka snů přihrála klíčový mečbol Dynamu
O důležitý třetí bod ve finálové sérii extraligy sváděla obě mužstva litý boj do poloviny zápasu,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Třinec - Pardubice 4:3. Obhájci získali druhý bod, zářili slovenští střelci
Obhájci extraligového titulu si berou zpět vedení ve finálové sérii. Hokejisté Třince zvládli...
Za vraždu a uvaření mrtvoly nelze žádat doživotí, může za to slovíčko v posudku
Jaký význam může mít jedno slovo ve znaleckém posudku, ukazuje další vývoj v případu bestiální...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vysoká pokuta za nařčení Antoše. APK hlásí: Zadina znevážil jméno extraligy
Po výhře 6:2 ve čtvrtém utkání finále hokejové extraligy si postěžoval, že názory experta České...
Ruina zmizí. Po letech debat půjde bývalá pardubická restaurace Bobr k zemi
Pardubice definitivně rozhodly, že zbourají bývalou restauraci v dukelském lesoparku. Místo tzv....
Nechte brankáře být! Přísný trend ochuzuje o emoce. Je to divné, uznávají i hráči
Když Ondřej Kacetl opouštěl třinecké brankoviště, deset tisíc lidí v Pardubicích ho vypískalo....
Kouzlo pátého duelu. Sérii neukončuje, podle čísel rozhoduje. Vzepře se Třinec?
Premium Ač se ve středečním finále ještě nerozhodlo o šampionovi, Pardubice jsou statisticky velkým...
Sedlák velebil fantoma v brance: Wilda pomůže, když potřebujeme. Zachránil nás
Hokejisté Pardubic jsou krok od extraligového titulu. Na domácím ledě zvládli pátý finálový duel,...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...