Diskuze
Trať zničí krajinu, stěžuje si obec a novou železnici do Chrudimi odmítá
Děkujeme za pochopení.
L25e69o90p21o44l30d 12H51o36r45á13k
Existovat za císařpána demokracie, jezdíme dodnes povozem po polních cestách.
M29a59r48t25i48n 17H89o45c93h88m15a45n
Aj v našem kraji nechtěli tuto novinku před 160-170 lety . A čas ukázal, že neměli pravdu. Dneska přes nás jezdí cca 250-300 vlaků denně prakticky středem obce, relativně vysokou rychlostí a světe div se, žádné velké protesty, lidi si bez problémů zvykli, poněvadž pozitiva převažují. Ten kraj vcelku slušně znám a ta přeložka je v podstatě jedno z mála komplexních řešení. Myslím, že obecný zájem převažuje, což ovšem neznamená, že by neměli být brány v potaz připomínky a starosti místních, ovšem racionální a zdůvodněné, nikoliv extrémistické. Většina problémů má nějaké technické řešení. Jo a krávy dojily až do roku cca 1990, pak byl zrušen kravín...
J66a97r94o86s19l17a45v 58J53o17n48á39š
Říká se, že původně měla hlavní trať z Prahy na Moravu vést přes Chrudim, ale tamní radnice to odmítla, protože by chrudimští formani přišli o kšefty. Tak se trať posunula k Pardubicím a Chrudim (tehdy krajské město) tím pádem v důležitosti klesla o několik pater níž. Ono i dnes je důležité dohlédnout alespoň kousek dál za špičku vlastního nosu.
P51a55v63e83l 78M38a90t43o98u76š88e69k
Někdy mám dojem, že jsem se ocitl v polovině 19. století, kdy se lidé obávali, že jim železnice bude rušit dobytek na pastvě, a požadovali tratě co nejvíce vzdálit od obydlí. Toto dědictví si naše železniční tratě bohužel nesou dodnes, což je hlavním důvodem, proč leckde nedokáží konkurovat silniční dopravě. Očekával bych, že současný český člověk je už o pár vývojových kroků dál. Ale jak vidno, není! Škoda, že podobný odpor jako k železnicím nemají obyvatelé ČR k velkoskladům braku budovaným bez napojení na železniční síť na okrajích obcí a měst nebo k silničním stavbám! Při takto naladěné společnosti bude naše železnice ještě za dalších 100 let stále na úrovni přelomu 19. a 20. století a akorát se tady budou lidé divit, jak je možné, že v ostatních zemích trvá 40 km dlouhá cesta do zaměstnání nebo do školy 15 minut, zatímco ve "vyspělém" Česku zabere víc jak hodinu!
E17v35a 63R54o28č86e62ň13o56v49á
V Ostřešanech bydlím 5 let. Lokalitu jsme s manželem zvolili pro její klid, pohodovou dostupnost do Pardubic ( do kanceláře se dostaneme autem do 10 minut). MHD nevyužívám. Nicméně námitky lidí, bydlící v blízkosti budoucí tratě,naprosto chápu. V Ostřešanech je vysoká hladina podzemní vody, takže vybudování valu by byla nezbytnost. Tito lidé přijdou o úžasný výhled do krajiny, přijdou o klid a o tu báječnou atmosféru této vesnice. Proto si také tady koupili pozemky a postavili domky. Trať mezi Pardubicemi a Chrudimí je velmi frekventovaná, hluk z vlaku je slyšet hodně daleko. O prachu ani nemluvě. Navíc, MHD využívá hodně studentů a lidí dojíždějící do Pardubic do práce. A zrušení MHD by byl obrovský problém. Ostřešany jsou hodně roztáhlá obec, myslím, že je zde umístěno asi 5 zastávek autobusu. A lidé ze vzdálenějších míst od tratě by byli v podstatě odříznutí. Chápu i určité názory dole v diskuzi, ale sama jsem svědkem toho, co výstavba obchvatu způsobila s přilehlými obcemi, např. Vestec u Chrudimi. zde bydlící lidé přišli o klid, nad hlavou jim duní auta. Proto si myslím, že by se mělo k potřebám lidí přistupovat citlivě. A pokusit se opravit stávající stav.
P36a95v74e70l 15M41a75t19o64u43š80e20k
Silnice produkují více prachu a hluku než železnice. Akorát že vy jste automobilistka a negativní dopady automobilismu na lidstvo, samozřejmě vás nevyjímaje, zjevně odmítáte připustit!
P20a76t54r58i58k 88Š19t34r16i80n27c32l
Novou trať napojte u sběrného dvora Dražkovice a vykašletese na Ostřešany i jejich ochranu okolní krajiny (ehm polí). Zde může být iodbočka na letiště, spojení s železnicí se do budoucna pro jeho rozvoj budehodit, po zbytku stávající trati u závodiště může jezdit expres letiště-HK.
J93a21r64o91s60l37a38v 12J93o68n38á71š
Myslím, že tak bylo napojení původně plánováno. Bylo by to nejlogičtější a nejlevnější řešení. Někomu to asi přišlo moc jednoduché, tak vymyslel "řešení" přes mikulovický kopec.
M57i92c70h71a54l 41S96t25e86b10l68o
Je to skvělý plán, ale zase to bude roky prodlužovat pár pomatených stěžovatelů...
Je to skvělá varianta a řeší vícero problémů...to, že se v Ostřešanech bojí vlaků je směšné...to tam někdo rozpoutává vášně
I72v93o 31R42o54č77e51ň
Ale vždyť železnice do CR je, tak o co jde Na pražce pro novou trať peníze jsou, ale na opravu stávající silnice v Ostřešanech, která je v hrozném stavu ne ??
M59a89r30t27i61n 40H45a19v71e89l53k12a
Dobrý den.
Vidím, že se diskuse posouvá od faktů do osobní roviny.
Takže ztrácí smysl, pokud jsou i čísla hodnocena záporně.
Takže končím (s diskusí) - dále nehodlám reagovat
M65i15l94o56s25l26a18v 83Z69í21t72k70a
Proti nové silnici by neprotestoval nikdo....... dokud jim ty busy nezačnou tvrdnout na příjezdech v ucpaných ulicích tak názor nezmění
R13a21d23i43m 22Š49o78l17c
Kdyby se udělal oblouk při rozšíření silnice na Chrudim, tak byl klid. Sice by úvrať byla, ale v Pardubicích a při elektrizaci by to nebyl žádný problém. Stejně jako např. udělat oblouk kolem Svaté trojice (někde jsem to viděl namalovaný). Řeknu vám, že to dopadne úplně stejně jako rychlodráha na Kladno. Jen se bude desítky let žvanit.
P55e42t89r 96N44i15v61n75i84c31k87ý
Základní problém je ta úvrať. Dělat rekonstrukci a nechat úvrať je na hlavu postavené.
J73a32n 63H76l85a27v43a
Absolutní nesmysl!!!! Opravit stávající trať. Nové koleje jsou jen lobingem soudruha Duška!!! On a jeho kámoši si namastí kapsu a my tu zhovadilost zaplatíme a dopravě to nic nepřinese!! Hanba!!!
J72a21r43o90s29l72a48v 68J78o39n67á53š
O medlešické spojce se uvažovalo už v době, kdy Dušek ještě tahal kačera po kuchyni.
Mrtvolu vařili tři hodiny. „Byly to čtyři kýble kostí a čtyři tkání,“ řekl muž
Dva muži, kteří dnes předstoupili před Krajský soud v Hradci Králové, odmítli obvinění z vraždy...
Pardubice - Třinec 6:3. Domácí si k první výhře pomohli drtivým finišem
Je vyrovnáno. Hokejisté Pardubic dosáhli na své první vítězství v letošním finále extraligového...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Cyklista u Chocně zemřel na lesním trailu, jeho tělo leželo u jedné z překážek
Lesní cyklookruh u Chocně na Orlickoústecku se stal o víkendu osudným pětatřicetiletému cyklistovi....
Pardubice - Třinec 1:2. Obhájci se vezou na vítězné vlně, znovu zářil Kacetl
Třinečtí hokejisté navázali na povedené výsledky z posledních zápasů a úspěšně vstoupili i do...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Za vraždu a uvaření mrtvoly nelze žádat doživotí, může za to slovíčko v posudku
Jaký význam může mít jedno slovo ve znaleckém posudku, ukazuje další vývoj v případu bestiální...
Cestovatel jede hledat „Smetanovy hory“, neví však, jestli existují
Možná je to jen bájné Eldorádo, možná jede ředitel vysokomýtského Regionálního muzea Jiří Junek...
Pardubický trenér Kováč před Boleslaví: Rádi bychom si doma vylepšili bilanci
Mají za sebou dvě plichty s celky, se kterými se rvou o ligovou záchranu: doma s Českými...
Na náměstí v Lanškrouně vysypali popelnice. Skryly vše, i nesnědené humry
Že by se maso do popelnice nemělo vyhazovat jen tak, přiblížili pořadatelé Dne Země v pátek...
Soud zrušil obecní radu Opatovic, její ustanovení odporovalo zákonu
Opatovice nad Labem s necelými třemi tisíci obyvateli už nemají obecní radu, přestože ji...
Prodej pozemky pro bydlení, 1 256 m2 -…
Semín, okres Pardubice
4 396 000 Kč