Třída Míru v Pardubicích

Třída Míru v Pardubicích | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Když nenapadne metr sněhu, bude pardubická třída Míru opravená v únoru

  • 0
Zatím vše nasvědčuje tomu, že na konci února 2015 budou na třídě Míru politici z magistrátu a zástupci firmy Syner přestříhávat slavnostní pásky. Dělníci rychle umazávají nabranou ztrátu a také odstraňují závady. Oprava ulice za 120 milionů jde do finále.

Snad jediné, co by mohlo stavbařům zabránit v dokončení třídy Míru v daném termínu, je abnormální nepřízeň počasí. Na hlavní pardubické ulici se v posledních dnech pracuje dlouho do večera i o víkendech. Firma Syner finišuje a také odstraňuje závady.

„Zástupci společnosti Syner nás na poslední schůzce opět ujistili, že vše stihnou v termínu, tedy do konce února. K tomu ale dodávám, že vše záleží na klimatických podmínkách. Pokud zítra napadne metr sněhu a bude tady ležet tři měsíce, tak logicky vzniknou problémy,“ uvedl pardubický primátor Martin Charvát.

Zatím se však zdá, že počasí dělníkům přeje. Po loňské extrémně teplé zimě ani letos zatím žádný velký mráz či sněžení do Pardubic nedorazilo. A podle předpovědi to do konce roku ani nestihne. Meteorologové slibují spíše jarní teploty.

„Přestože stavbu zdržel archeologický průzkum a oprava kanalizačních přípojek, které nejsou předmětem naší smlouvy o dílo, společnost dokončí stavbu ve smluvním termínu,“ uvedl mluvčí Syneru Ondřej Paclt.

Hydranty zmizely ze středu chodníku

Ani tak však nemusí být předávka stavby úplně bez potíží. Magistrát totiž reklamoval několik chyb a nedodělků, které firma musí do ukončení stavby odstranit. U některých už to zvládla. Hydranty zmizely zprostřed chodníku, u věžáku Magnum pracovníci přemalovali přechod pro chodce a na mnoha místech se překládala dlažba.

Oprava třídy Míru

2002 - Pardubice vypsaly soutěž na přestavbu třídy Míru. Vyhrál ji architekt Jaromír Walter.

2006 - Zastupitelé odhlasovali, že vznikne pěší zóna bez dopravy.

2007 - V petici 18 tisíc lidí uvedlo, že chtějí pěší zónu bez dopravy.

2010 - Radní se poprvé pokusili revidovat rozhodnutí o pěší zóně.

2011 - Zastupitelé už potřetí schválili čistou pěší zónu.

2012 - Primátorka Fraňková dosáhla svého, zastupitelé trolejbusy v ulici částečně nechali.

2013 - Město získalo povolení stavět, vybralo firmu Syner.

2014 - Stavba začala na začátku března. Hotovo má být v únoru 2015. Vyjde na 120 milionů korun.

2014 - Několik měsíců po zahájení stavby vyvstávají problémy s první částí opravy a město odmítá převzít nekvalitně položenou dlažbu. Firma chyby opravuje.

„Stavba zřejmě do konce února hotová bude, ale záleží, jestli dílo převezmeme. Bude nás hodně zajímat kvalita práce, a pokud nebude dobrá, tak ji budeme chtít opravit. Tím se může převzetí stavby o něco oddálit,“ připustil Charvát, který je sám stavař.

Podle zástupců dělníků, kteří na třídě Míru dlažbu už několik měsíců pokládají, však zdaleka ne všechny chyby byly na jejich straně. „Pominuli chyby v projektu, tak největším neštěstím bylo, když nás nechali dělat novou dlažbu za pochodu, kdy po ní mohou chodit lidé ještě dřív, než ji řádně usadíme,“ uvedl Martin Louvar z pardubické stavební společnosti, která měla pokládku dlažby na starost.

Ta největší zatěžkávací zkoušku zažije ve chvíli, kdy na ni najedou více než deset tun těžké trolejbusy. „Všichni nás ujišťují, že to zvládne. Od začátku prý vše projektovali na to, že tam trolejbusy budou jezdit. Kdyby však byly potíže, máme záruku a využijeme reklamace,“ dodal Charvát s tím, že dotace Evropské unie se na stavbu mohou čerpat až do června.