Vizualizace budoucí podoby třídy Míru

Vizualizace budoucí podoby třídy Míru | foto: archiv MAFRA

Trolejbusy opustí pardubickou třídu Míru na začátku března. Asi na rok

  • 3
V první březnový den budou na pardubické třídě Míru na dlouhou dobu naposledy k vidění trolejbusy. O den později totiž ulici ovládnou stroje a dělníci liberecké společnosti Syner, která ji bude za zhruba 120 milionů korun opravovat. Práce by měly trvat zhruba jeden rok.

"Během dvou dnů podepíšeme s firmou smlouvu, 24. února převezme staveniště a už na začátku března by se mělo začít stavět," uvedl náměstek pardubické primátorky Jindřich Tauber.

Start dlouho odkládané rekonstrukce, během které se dočká nového povrchu i část Sladkovského ulice směrem k aréně, notně zkomplikuje život lidem z dopravního podniku a jejich pasažérům. Třída Míru je totiž důležitá tepna, bez které se hromadná doprava obejde jen těžko.

Oprava třídy Míru

  • 13. února se bude podepisovat smlouva mezi městem a stavební firmou Syner.
  • 24. února převezme městem vybraná společnost Syner staveniště na třídě Míru a ve Sladkovského ulici.
  • 2. března po ulici přestane jezdit MHD a začnou samotné práce.

"Zrovna 2. března se pravidelně mění jízdní řády meziměstských autobusů, takže nám to datum z tohoto pohledu vyhovuje. Musíme změnit řády mnoha linkám," uvedl ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Hlavní problém vidí v tom, že kvůli zavřené třídě Míru bude enormní tlak na Masarykovo náměstí, Sukovu třídu a náměstí Republiky. I proto se bude v centru Pardubic měnit dopravní značení. Vzniknou i speciální autobusové pruhy, které znají řidiči třeba z Prahy.

"Bez nich bychom se neobešli. Důležité budou hlavně na Sukově třídě. Musí se ale změnit i provoz na křižovatce u arény, kde už nebude možné odbočovat doleva k Afi Paláci," uvedl Pelikán.

I tak ale hlavně Masarykovo náměstí a jeho okolí může chvílemi připomínat pražskou Florenc.

"Denně tam projede více než 1 100 spojů, to znamená v průměru každých 50 sekund jeden. Bude to hodně náročné skloubit. Už týdny naši lidé nedělají nic jiného," uvedl Pelikán s tím, že dopravní podnik během měsíce nainstaluje u budovy ČSOB velkou informační tabuli, která lidem ulehčí orientaci na vytíženém dopravním uzlu.

"Hlavně si přeji, aby se druhého či nejpozději třetího března začalo skutečně stavět. Jinak si lidé budou myslet, že jsme úplní blázni, že nejezdíme po prázdné třídě Míru," doplnil Tomáš Pelikán.

Mezitím se v Pardubicích rozproudila debata nad tím, zda by na nově opravené třídě neměla vzniknout imitace letištní ranveje jako pocta Janu Kašparovi (o nápadu jsme psali tady).

"Nyní bych projekt už neměnil, protože by nás to opět zdrželo a oddálilo by to start opravy. Ovšem ve chvíli, kdy bude hotovo, nevidím problém tam ranvej namalovat. Nápad je to skutečně dobrý," dodal Tauber.