Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spojnice mezi Ústím nad Orlicí a Chocní je po půl roce opět zprovozněná

  9:30aktualizováno  9:30
Ve středu skončila celková uzavírka silnice mezi Hrádkem a Ústím nad Orlicí. Během budoucí pokládky vrchní vrstvy v levém pruhu vozovky budou další provoz řídit přes vysílačky pracovníci stavby. Svodidla a svislé dopravní značení jsou již na místě. Vodorovné dopravní značení silničáři doplní za provozu.

Opravovaný úsek začíná před mostem vedoucím přes Řetovku. | foto: Martin Švec, MAFRA

 „Původně jsme při této stavbě počítali s náklady okolo 67 milionů korun. Výběrové řízení výslednou cenu snížilo na konečných bezmála 42 milionů, uvedl hejtman Martin Netolický.

Práce na úseku silnice druhé třídy vedoucí kopcovitým terénem započaly v dubnu. První etapa opravy silnice druhé třídy spojující Ústí a Choceň měla sice skončit na konci října, ale protože uzavírka komplikovala život obyvatelům obcím v okolí, pokusil se Pardubický kraj coby investor tlačit na zhotovitele, aby rekonstrukce skončila dříve. Toho se však řidiči nedočkali.

Fotogalerie

Například z Jehnědí museli lidé do osm kilometrů vzdáleného Ústí nad Orlicí dojíždět do práce nebo k lékařům 20kilometrovou objížďkou. Velmi si oddechnou například obyvatelé městečka Brandýs nad Orlicí, objízdná trasa v něm výrazně zvyšovala frekvenci automobilů.

 Pardubický kraj na základě zkušeností s touto stavbou rozhodl o zařazení časového kritéria při zadávání zakázek na modernizace silnic. „Hlavním cílem změny je tlačit na stavební firmy, aby bezdůvodně neprotahovaly stavby, které mnohdy znamenají značná dopravní omezení,“ uvedl hejtman.

Opravený úsek mezi Ústím nad Orlicí a Hrádkem je dlouhý cca 1,7 kilometru. Zákazové značky na jeho začátku a konci sice ve středu ráno zmizely, což ovšem neznamená, že je oprava kompletně dokončená. Do konce týdne bude uprostřed vozovky namalováno vodorovné bílé značení, silničáři také musí vyplnit spáru mezi oběma polovinami vozovky. Dále se musí k obnaženým krajnicím navést chybějící zemina.

Řidiči si se zákazem vjezdu v průběhu opravy hlavu nelámali a daný zákaz vjezdu porušovali téměř pořád. Na staveniště přitom měli povolený vjezd jen místní a vozy integrovaného záchranného systému. Ani policisté však neukázněné řidiče nikterak neusměrňovali v tom, že průjezd místem je zakázaný.

 Finišér v úterý položil finální druhou vrstvu asfaltu. Spolu se spodní vrstvou je šíře povrchu dvanáct centimetrů, což je na silnici druhé třídy poměrně výjimečná tloušťka. Silnice spojující Ústí nad Orlicí a Choceň je poměrně frekventovaná, a proto se na materiálu nešetřilo. Pod původní vozovkou se hráblo níže ještě o zhruba 40 centimetrů, takže štěrkové podloží pod asfaltovým povrchem je zcela nové.

 Dlouhá životnost má být zaručena zásluhou lepšího odvodnění. Asfalt by měl vydržet v dobrém stavu i díky sklonu vozovky, který svým spádem zajišťuje bezproblémový odtok dešťové vody.

Autoři: ,



Nejčtenější

Hazardér se při předjíždění střetl s policisty, jeden z nich je zraněný

Chvíle těsně před tím, než řidič narazil do policejního auta nedaleko Stojic u...

Řidič, který nebezpečně předjížděl, pravděpodobně zavinil nehodu, která se stala minulý týden na Pardubicku. Při...

Hromadná hádka mezi řidiči a chodci na přechodu vyvrcholila střelbou

Plynová pistole.

Velmi frekventovaná silnice první třídy číslo 35 ve Vysokém Mýtě se v pondělí přibližně na půl hodiny zastavila....



ANKETA: Krajská města zdobí vánoční stromy, vyberte ten nejkrásnější

Vánoční strom

Centra hned dvou krajských měst v ČR letos zdobí jehličnany, které rodiče zasadili na počest narození svých synů....

Policie pátrá po svědcích dvou nehod hasičů, hlavně té smrtelné

Místo střetu hasičů s osobním autem v Ústí nad Orlicí ve čtvrtek 30.11.2017.

Policie stále vyšetřuje střet osobního vozidla Škoda Octavia Combi s hasičským nákladním autem v Ústí nad Orlicí. Po...

Rozespalé ženě spadla lampička do peřin, škoda je půl milionu

Hasiči zasahují při požáru haly v pražské Vinoři. (5.prosince 2017)

Souhra několika nešťastných náhod způsobila požár rodinného domu v Dolním Újezdu u Litomyšle. Za jeho vznikem stojí...



Další z rubriky

Naše lokomotivy jezdí i pod Bosporem, říká šéf CZ LOKO Josef Gulyás

Josef Gulyás, ředitel CZ LOKO Česká Třebová.

Česká Třebová se může chlubit tím, že ve městě sídlí jedna z nejúspěšnějších českých firem. CZ LOKO, výrobce lokomotiv...

Naše nabídka je slušná, říká manažer o prodeji sídla ČSOB Pardubicím

Marek Nezveda jedná za ČSOB Pojišťovnu s městem Pardubice o prodeji sídla firmy...

Město Pardubice pravděpodobně koupí od ČSOB Pojišťovny její budovu v centru města. Prodej s radnicí vyjednává...

Přístavba krajské nemocnice ještě nezačala a už se prodražuje

Nemocnice v Pardubicích.

Pardubický kraj rozjíždí svoji historicky největší investici. Stavba centrálního příjmu pardubické nemocnice za...



Najdete na iDNES.cz