Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrudim se na celý rok promění ve staveniště, kvůli opravě kanalizace

  8:19aktualizováno  8:19
Od jara až do konce roku čekají potíže každého, kdo musí pravidelně projíždět autem centrem Chrudimi. Kvůli rekonstrukci kanalizace a vodovodu na Palackého třídě a na ulici Obce Ležáků se z průtahu městem stane jednosměrka. A občas budou dvě nejrušnější ulice neprůjezdné úplně.

Řidiči budou muset hledat náhradní cesty, jak objet silnici, které se budou letos opravovat. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

„Bude to velmi náročné pro dopravu i občany města,“ uvedl starosta Chrudimi Petr Řezníček (SNK-ED).

Stavební firma musí do konce roku opravit kanalizaci a vodovod na tisíc tři sta metrů dlouhém úseku od hotelu Bohemia na Palackého třídě až k hostinci U Guláška v ulici Obce Ležáků. Projektant náklady odhadl na 55 milionů korun.

Uzavírky mají začít na jaře, snad v dubnu, přesný termín nikdo nezná. Firmu, která bude mít rekonstrukci na starosti, Vodovody a kanalizace Chrudim zatím nevybraly. „Harmonogram ještě není hotov, je součástí výběrového řízení, takže není dosud znám,“ uvedl místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček (ČSSD).

Naopak jasné je, jak se bude přes Chrudim jezdit. Ve směru od Slatiňan se pro řidiče pravděpodobně mnoho nezmění, budou moci projet celý úsek a pokračovat dál směrem na Pardubice či Čáslav, ale opačným směrem to nepůjde.

„Výstavba bude probíhat vždy v jednom pruhu, tudíž úsek bude průjezdný v jednom směru s výjimkou okamžiku, kdy se bude muset pracovat na křižovatkách. Pak to nebude nějakou dobu průjezdné vůbec,“ uvedl Jaroslav Trávníček.

Zatímco město chtělo veškerou dopravu přesunout na městský okruh, policie i krajský úřad to podle Trávníčka odmítly. Například ve směru od Čáslavi bude doprava odkloněna v Markovicích směrem na Slatiňany.

Tíhu uzavírek pocítí zejména lidé v ulicích, kterými si budou řidiči zkracovat cestu. Možná se budou opakovat dopravní zácpy, které řidiči důvěrně znají z doby před otevřením první části obchvatu v roce 2015.

„Náhradní objízdné trasy bohužel postihnout některé ulice, které jsme dokázali zklidnit,“ řekl starosta. Pro Chrudim však ani poté, co firma rekonstrukci kanalizace a vodovodů dokončí, nenastane konec všem nepříjemnostem.

V roce 2018 na stejný úsek nastoupí další firma najatá tentokrát Ředitelstvím silnic a dálnic, která vybuduje novou vozovku. „Ředitelství silnic a dálnic ale nepůjde do spodních vrstev, celý průtah odfrézuje a položí tichý asfalt. A to se dá s určitým omezením dopravy zvládnout,“ uvedl starosta Řezníček.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Projekční firma JIKA - CZ zveřejnila vizualizace, které ukazují novou podobu...
Oprava stadionu s podmínkami pro první ligu bude stát půl miliardy korun

Pardubičtí radní připravují opravu fotbalového stadionu za arénou a jeho okolí. Pokud nenastanou komplikace, modernizace se uskuteční v letech 2019 a 2020....  celý článek

Požár ve svitavském skladu způsobil čtvrtmilionovou škodu. Mohla být vyšší,...
Hasiči nesli pacienta a vedle hořel sklad. Pomohl svědek na kole

Velkou shodou okolností a také díky pohotovosti svědka se podařilo při čtvrtečním požáru skladu ve Svitavách uchránit majetek v hodnotě několik milionů korun....  celý článek

Velkou pozornost poutala jízda tanku, který se následně vyřádil na vraku auta.
Retroměstečko nabídne návrat do dob minulých na Labi i v kasárnách

Retroměstečko v Pardubicích bude celý víkend lákat nejen milovníky historie a současné i dobové vojenské techniky, ale nabízí celou řadu akcí pro celou rodinu....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.