Nádraží v Ústí nad Orlicí

Nádraží v Ústí nad Orlicí | foto: MF DNES

Nádraží v Ústí nad Orlicí na dlouho končí, vlaky pojedou ze zastávky

  • 7
Nádražní budova na hlavním železničním nádraží v Ústí nad Orlicí obslouží v sobotu poslední cestující. Jakým účelům bude dál stočtyřicetiletá stavba sloužit, zůstává otázkou. Jisté však je, že jízdenky už se v ní prodávat nebudou.

Modernizace železničního koridoru z Prahy na Olomouc pokročila do další fáze, kvůli které se v Ústí přesouvá osobní vlaková doprava na zastávku blíže centru. Od neděle tak budou všechny vlaky včetně rychlíků zastavovat na stanici Ústí nad Orlicí - město. 

Výluka potrvá do konce srpna, pak by už měla začít fungovat nová odbavovací budova, kterou nyní stavějí dělníci naproti historické budově. Hlavní nádraží bude do konce léta pro veřejnost zcela uzavřené.

"Zastávka v centru města bude pro většinu Oušťáků pohodlnější. Jsem ráda, že budu moci chodit na vlak pěšky a ne se každé ráno stresovat, zda zaparkují u hlavního nádraží,“ řekla Veronika Fadrná.

Někteří však mají obavy z dopravních komplikací. "Určitě budou zpoždění, nedovedu si představit, jak dvoje koleje zvládnou nápor hlavního nádraží," uvedl Tomáš Janota.

Nejistotu mezi místními vyvolávají také parkovací plochy u zastávky. Starosta Ústí nad Orlicí Petr Hájek však tvrdí, že jich bude dostatek.

"Vybudovali jsme nových třicet míst za bytovým domem v ulici Svatopluka Čecha, několik dalších přibylo i u nástupiště ve směru na Českou Třebovou, celkem u zastávky zaparkuje až 95 aut," uvedl Hájek.

 Z hlavního nádraží vede kromě hlavního koridoru mezi Prahou a Moravou i trať ve směru na Letohrad. Spojení mezi Letohradem a zastávkou Ústí nad Orlicí-město zajistí náhradní autobusová doprava. Mezi hlavním nádražím a zastávkou v centru nebude jezdit žádný spoj.

"Uvažovali jsme o zavedení šesti autobusových linek denně ale stálo by to zhruba tři sta tisíc a to je na město hodně," sdělil starosta Hájek.