Výběrové řízení vyhrálo sdružení firem Eurovia CS, Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.
„Po modernizaci se sníží hluk a zvýší se maximální rychlost projíždějících vlaků po hlavních kolejích na 160 kilometrů za hodinu. V letošním roce cestující práce na modernizaci železnice výrazně nepocítí, v příštím roce železniční dopravu zkomplikují víc,“ řekl ředitel Regionálního obchodního centra Pardubice Českých drah Tomáš Netolický.
„My se připravujeme hlavně na příští rok. Koncem května by měla začít nepřetržitá výluka, která potrvá pět měsíců. Nebudou jezdit vlaky mezi Pardubicemi a Rosicemi nad Labem. Bude jezdit náhradní autobusová doprava na Chrudim a na Hradec Králové,“ řekl Netolický s tím, že drobnější výluky lze čekat příští rok o víkendech.
„Některé etapy zasáhnou do provozu jenom málo, třeba se na nějaký víkend udělá autobusová doprava do Kostěnic a podobně,“ dodal Netolický.
Kromě zrychlení dopravy budou po dokončení modernizace nová ostrovní nástupiště s bezbariérovým přístupem, nový staniční rozhlas, orientační systém, výtahy a nové eskalátory, které v Pardubicích v současnosti nejsou.
Vznikne i nové nástupiště, k němu se prodlouží podchod. Rekonstrukcí projde například i zabezpečovací a sdělovací zařízení.
„Součástí projektu je také propojení přednádražního prostoru a jižní části města Pardubic, které zajistí nová bezbariérová lávka pro pěší,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.