Stávající silnice má na šířku 10,5 metru, na střídavé třípruhy je nutné mít 11,5 metru. Optimistická varianta počítá s dokončením R35 v roce 2022, to znamená, že I/35 bude sloužit ještě dlouho, dodal hejtman.
Trasa nové rychlostní komunikace z větší části povede jinudy, než je stávající hlavní tah na Moravu přes Vysoké Mýto, Litomyšl a okraj Svitav. Po dokončení rychlostní komunikace by se mohla stát dnešní pětatřicítka silnicí druhé třídy.
Zatím je však nejzatíženější a také nejrizikovější komunikací v celém Pardubickém kraji „Nejčastějšími přestupky je nedání přednosti, předjíždění, rychlost. Jeden z kolegů, který dnes s námi zahajuje kampaň, naměřil řidiči 175 kilometrů v hodině,“ řekl vedoucí krajského odboru služby dopravní policie Miroslav Pochobradský.
Silnice I/35 měří v Pardubickém kraji 88 kilometrů.
Loni na této trase zemřelo při dopravních nehodách 12 lidí. Letos zahynuli dva lidé.
Poslední nehoda se stala v pátek u Holic na Pardubicku, kdy zraněním podlehla starší řidička. Policisté mají od loňska k dispozici víc vozů s radarem a častěji na rizikových místech hlídkují.
Pardubický kraj loni v létě poprvé odstartoval billboardovou a mediální kampaň, aby řidiči byli ohleduplnější a opatrnější. Letos ji v modifikované verzi opakuje.
Na silnici je také dopravní značení, které upozorňuje na dodržování bezpečnější vzdálenosti. Hejtmanství rovněž nechalo upravit křižovatku ve Vysoké nad Labem na Pardubicku.
Bezpečnostní dopravní prvky jsou instalované také třeba v Ostřešanech a dalších obcích na trase I/35.
„Hlavním sdělením kampaně je, aby si každý dával pozor v rovných úsecích, kde je nehod nejvíc, aby si každý uvědomil, že nese zodpovědnost nejen za sebe, ale i za spolujezdce,“ dodal hejtman Pardubického kraje Netolický.