Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bezpečnějšímu provozu na pětatřicítce mají pomoci střídavé třípruhy

  16:18aktualizováno  16:18
Ekonomická studie návratnosti zavedení střídavých třípruhů na silnici první třídy číslo 35, tedy velmi náročné stavby, bude hotová v září. Podle hejtmana Martina Netolického si stát nejdřív musí vyjasnit, zda má smysl zaplatit rozšíření frekventované silnice mezi Hradcem Králové a Moravskou Třebovou, když zároveň chystá výstavbu rychlostní komunikace.

Zavedení trojpruhů na pětatřicítce by snížilo množství kolon automobilů. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Stávající silnice má na šířku 10,5 metru, na střídavé třípruhy je nutné mít 11,5 metru. Optimistická varianta počítá s dokončením R35 v roce 2022, to znamená, že I/35 bude sloužit ještě dlouho, dodal hejtman.

Trasa nové rychlostní komunikace z větší části povede jinudy, než je stávající hlavní tah na Moravu přes Vysoké Mýto, Litomyšl a okraj Svitav. Po dokončení rychlostní komunikace by se mohla stát dnešní pětatřicítka silnicí druhé třídy.

Zatím je však nejzatíženější a také nejrizikovější komunikací v celém Pardubickém kraji „Nejčastějšími přestupky je nedání přednosti, předjíždění, rychlost. Jeden z kolegů, který dnes s námi zahajuje kampaň, naměřil řidiči 175 kilometrů v hodině,“ řekl vedoucí krajského odboru služby dopravní policie Miroslav Pochobradský.

Silnice I/35 měří v Pardubickém kraji 88 kilometrů.

Loni na této trase zemřelo při dopravních nehodách 12 lidí. Letos zahynuli dva lidé.

Poslední nehoda se stala v pátek u Holic na Pardubicku, kdy zraněním podlehla starší řidička. Policisté mají od loňska k dispozici víc vozů s radarem a častěji na rizikových místech hlídkují.

Pardubický kraj loni v létě poprvé odstartoval billboardovou a mediální kampaň, aby řidiči byli ohleduplnější a opatrnější. Letos ji v modifikované verzi opakuje.

Na silnici je také dopravní značení, které upozorňuje na dodržování bezpečnější vzdálenosti. Hejtmanství rovněž nechalo upravit křižovatku ve Vysoké nad Labem na Pardubicku.

Bezpečnostní dopravní prvky jsou instalované také třeba v Ostřešanech a dalších obcích na trase I/35.

„Hlavním sdělením kampaně je, aby si každý dával pozor v rovných úsecích, kde je nehod nejvíc, aby si každý uvědomil, že nese zodpovědnost nejen za sebe, ale i za spolujezdce,“ dodal hejtman Pardubického kraje Netolický.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Primátor Martin Charvát a generální manažer Dynama Dušan Salfický.
Situace je kritická. Dynamo splňuje podmínky úpadku, přiznal primátor

Pardubičtí zastupitelé schválili, že radnice půjčí 15 milionů HC Dynamo Pardubice. Peníze udrží klub v chodu. Na jásot fanoušků je však brzy. Z dlouhé debaty...  celý článek

Projekční firma JIKA - CZ zveřejnila vizualizace, které ukazují novou podobu...
Oprava stadionu s podmínkami pro první ligu bude stát půl miliardy korun

Pardubičtí radní připravují opravu fotbalového stadionu za arénou a jeho okolí. Pokud nenastanou komplikace, modernizace se uskuteční v letech 2019 a 2020....  celý článek

Velkou pozornost poutala jízda tanku, který se následně vyřádil na vraku auta.
Retroměstečko nabídne návrat do dob minulých na Labi i v kasárnách

Retroměstečko v Pardubicích bude celý víkend lákat nejen milovníky historie a současné i dobové vojenské techniky, ale nabízí celou řadu akcí pro celou rodinu....  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.