Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Chrudimi do Slatiňan se bude jezdit jen sedmdesátkou

  12:45aktualizováno  12:45
Frekventovaná a zároveň nebezpečná silnice mezi Chrudimí a Slatiňany se má zklidnit. Ředitelství silnic a dálnic rozhodlo, že se tady bude jezdit sedmdesátkou.

Práce na doprovodných stavbách na chrudimském obchvatu pokračují. Kvůli chybějícím svodidlům se protáhne uzavírka silnice, která pomáhá odvést dopravu z centra města. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Řidiči jedoucí mezi městy Chrudim a Slatiňany po silnici první třídy budou muset příští rok zřejmě ubrat plyn. Zástupci Chrudimi, Slatiňan, Ředitelství silnic a dálnic i policie se dohodli na snížení maximální povolené rychlosti na sedmdesát kilometrů v hodině. Tomu ale budou předcházet úpravy silnice.

„Na silnici se musejí objevit nové pruhy, vjezdové brány, ostrůvky pro bezpečné přecházení silnice. Bez toho nám policie snížení rychlosti neumožní,“ uvedl místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček.

Pravda je, že mezi oběma městy řada řidičů jezdí po silnici I/37 docela ostře.

Předepsanou padesátikilometrovou rychlost kolem chrudimských kasáren dodržuje jen málokdo. A třináct set metrů dlouhý a přímý úsek mezi tabulemi Chrudim a Slatiňany projíždějí také velmi vysokou rychlostí.

„Já s tím opatřením naprosto souhlasím. Když tam bude sedmdesátka, budou jezdit devadesát, tak to u nás funguje. Dnes by tam měli jezdit devadesátkou, ale tu dodržuje málokdo. Je to nebezpečné,“ uvedl místostarosta Slatiňan Vítězslav Kolek.

Na silnici se občas objevují chodci i cyklisté. Navíc jsou tu dvě křižovatky a z vedlejších silnic se vyjíždí ve špičce hodně špatně. Za posledních pět let se na silnici odehrála řada nehod, zahynuli při nich dva lidé, jeden byl těžce zraněn, devět lehce.

„Řidiči podle mne nebudou mít žádný důvod na změny nadávat, naopak to pro ně bude bezpečnější,“ řekl Trávníček.

Města Chrudim a Slatiňany se k sobě díky výstavbě rodinných domů stále přibližují a v místní části Presy se už v podstatě spojila.

Chystaná změna navíc souvisí se stavbou první části obchvatu Chrudimi, která by měla skončit příští rok. Auta podle projektu dojedou až ke Kauflandu, ale pak se budou muset podél sídliště U Stadionu vrátit zpět na silnici I/37. A právě proto Chrudim prosadila úpravu křižovatky U Guláška a usiluje i o změny na silnici do Slatiňan.

V budoucnu by měl obchvat Chrudimi pokračovat směrem na Slatiňany a minout i toto město.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rychle jedoucí motorkář ignoroval houkající záchranáře
VIDEO: Motorkář se bezhlavě řítil obcí a blokoval houkající sanitku

Na houkání a blikání majáků nebral ohled devětapadesátiletý motorkář, který na Orlickoústecku bránil sanitce, aby ho předjela. Záchranáři přitom spěchali k...  celý článek

Na chrudimský obchvat se mají stavební stroje  vrátit znovu v roce 2018.
Jihozápadní obchvat Pardubic asi vznikne, stavba je ekonomicky výhodná

Plány na stavbu jihozápadního obchvatu Pardubic, které byly několik let u ledu, se vracejí do hry. Silničáři oznámili, že podle nových propočtů se stavba...  celý článek

Zklamaní hráči Pardubic (vepředu Petr Sýkora) po vysoké prohře v Plzni.
Hokejové Dynamo se sune vpřed. Ale jde to pomalu a dost to bolí

Na žádné velké jásání to není. Přesto příznivci Dynama Pardubice mají po delší době alespoň občas důvody ke spokojenosti. Jejich oblíbenci během první čtvrtiny...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.