Mluvčí ŘSD Jan Rýdl uvedl, že technické potíže vzniklé při betonáži mostu nebudou mít na termín dokončení stavby vliv.
„Podle zhotovitele nebudou mít potřebná technická opatření ve svém důsledku dopad na harmonogram stavby,“ řekl Rýdl.
Dodal, že problémy způsobila závada v projektu. Zhotovitel s projektantem ŘSD má předložit návrh dalšího technického postupu. Jeho správnost si státní organizace nechá od nezávislého odborníka ověřit a přepočítat, aby měla jistotu, že je vše v pořádku.
Podle hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického byl problém způsoben chybně navrženým montážním prvkem.
„V současné době probíhá zpracování statického posouzení mostu v současném stavu a po jeho kontrole bude umožněno zprovoznění dalších kolejí na železničním koridoru. Zároveň bude v průběhu několika dní zajištěno provedení zesilujících montážních prvků nutných pro pokračování betonáže,“ uvedl Netolický.
Dálniční mostJe dlouhý asi 175 metrů nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. Konstrukci bude tvořit střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50, 72 a 50 metrů s dobetonovanou horní deskou mostovky. Části mostu se zatím budují na obou stranách frekventované trati, ve finále se spojí otočením nad kolejiště. |
Minulé pondělí stavební společnost Eurovia CS zjistila pokles konstrukce budovaného mostu na dálnici D35, který překlene železniční koridor.
Ukázalo se, že boční prefabrikované vzpěry poklesly minimálně o pět centimetrů. ŘSD proto preventivně nechalo zastavit provoz na trati. Ještě týž den byl obnoven po dvou kolejích.
Omezení na koridoru v Uhersku by měla v dohledné době skončit, uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš. „Vlaky v tuto chvíli jezdí úsekem omezenou rychlostí, a tak již nejsou zpoždění tak velká,“ řekl Kortyš.
Podle ředitele krajské správy ŘSD Bohumila Vebra je konstrukce mostu v českém prostředí atypická.
„Stavba sama o sobě je velmi náročná, a to z hlediska podloží, samotné konstrukce mostu a překlenutí hlavního železničního koridoru. Proto také byla zvolena pro české poměry neobvyklá technologie, kdy jsou podél železničního koridoru budovány obě části mostu samostatně a následně se propojí horní deskou mostovky. Děláme vše proto, aby již termín otevření druhého úseku D35 nebyl oddalován,“ uvedl Vebr.
Kvůli komplikacím spojeným se stavbou dálničního mostu u Uherska už jednou ŘSD termín dokončení D35 v úseku Časy–Ostrov odložilo.
Původně po něm měli řidiči jezdit tuto zimu či v létě 2022. Letos v létě ŘSD oznámilo, že celý úsek zprovozní na přelomu let 2022 a 2023.