Městská policie v Ústí tak reagovala zcela opačně, než ostatní města, která úseky, na kterých se měří, tají.
"Nejde nám o to, abychom vybrali co nejvíce pokut. Chceme zajistit bezproblémovou dopravu a snížit počet dopravních nehod," zdůvodnil krok městské policie její velitel Martin Faltus.
Seznam ulic, kde se měřísilnice I/14 silnice II/315 Kerhartice silnice II/315 Knapovec silnice II/360 Černovír silnice II/360 Na Tiché Orlici silnice II/360 Letohradská ulice Čs. armády ulice Tvardkova ulice Popradská ulice Dukelská ulice Třebovská ulice Sokolská |
Řidiči teď podle něj vědí, kde mají zpomalit, časy kontrol se ale samozřejmě nedozví.
"Úseky jsme zveřejnili, ale s termíny měření řidiče samozřejmě seznamovat nebudeme. Zatím jsme dohodnuti, že budeme měřit rychlost čtyřikrát do měsíce v náhodně určených časech, které se nebudou opakovat. Jedině tak má nově zavedené opatření smysl," dodal velitel. Časem se podle něj uvidí, zda bude tahle frekvence stačit.
Řidiči bezpečnostní opatření vítají
A proč vybrali právě těchto dvanáct míst? Podle Faltuse jsou to úseky, kde se rychlosti nejčastěji překračují a kde je největší nebezpečí dopravních nehod.
"Upřímně řečeno, na ostatních místech jsou struktura nebo profil vozovek takové, že se tam o moc rychleji, než je povolená rychlost, jezdit ani nedá," doplnil Faltus.
Opatření vítají i samotní obyvatelé města. "Je to určitě dobrá věc. I když budou řidiči vědět, kde se měří, nebudou vědět kdy. A princip, že se bude střídavě měřit na nejkritičtějších místech, určitě pomůže nejen chodcům a cyklistům, ale i samotným řidičům automobilů," uvedla řidička Eva Kudláčková.
Ani další řidič není zaskočen. "Slušní řidiči stejně jezdí podle předpisů a značek, tak ti se nemají čeho bát. A ti závodníci, kteří ani ve městě neberou ohled na nikoho a na nic, tak mají smůlu," řekl Miloš Moravec.
V Pardubicích je měřených úseků přes šedesát
Podobné opatření zavedli už před časem v Chrudimi. Podle vyjádření městské policie tam mají čtrnáct míst, která jsou z hlediska bezpečnosti silničního provozu riziková především pro chodce nebo cyklisty. Rychlost proto měří hlavně v blízkosti přechodů, v hustě obydlených zónách, u škol a podobně.
V Pardubicích mají od loňského podzimu měřených úseků více než šedesát. "Před časem jsme měřili dva roky a řidiče skutečně naučili jezdit podle předpisů. Pak nám ale páni poslanci tuhle možnost sebrali a řidiči opět zdivočeli," řekl mluvčí pardubické městské policie Pavel Čejka.
Znovu měřit začali vloni v létě a podle Čejky si řidiči opět začínají zvykat, že nemohou jen tak beztrestně překračovat rychlost. "A situace se pomalu vrací do normálu," uvedl mluvčí, což podle něj potvrzuje oprávněnost opatření.