Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podnikateli zavřeli restauraci, Pardubice teď žaluje o sedm milionů

  16:13aktualizováno  16:13
Židle a stoly z bývalé restaurace Kra Kra na třídě Míru v Pardubicích definitivně zmizely letos v únoru. Přesto se kolem objektu stále něco děje. Podnikatel Václav Reindl se s městem soudí o ušlý zisk, který vyčíslil na více než sedm milionů korun.

Stavba v historickém centru se kvůli svému vzhledu stala i terčem kritiky. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Majitel musel známý podnik v bývalém podchodu v centru města zavřít kvůli havarijnímu stavu. Ovšem bylo to dříve, než mu měla vypršet nájemní smlouva, kterou měl uzavřenou s městem.

To se zavázalo, že chátrající prostory opraví, což se ovšem nestalo. Reindl proto žádá o proplacení ušlého zisku.

„Žaloba je podaná asi půl roku, čekám, až mě můj právník vyrozumí. Jde o 7,7 milionu korun, o oprávněnosti rozhodne nezávislý soud. S městem nebyla žádná dohoda,“ řekl pro ČTK Reindl.

Hosté měli chodit do restaurace až do doku 2018. Vedení města se podnikatelův požadavek na náhradu škody zdál vysoký, a tak si nechalo zpracovat vlastní posudek. Podle něj by majiteli měla připadnout mnohem nižší částka, se kterou ovšem nesouhlasil.

„Musí to k soudu, jiná varianta ani není přípustná,“ řekla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková.

Lidé chodili přes silnici, místo podchodem

Podchod u Zelené brány byl otevřen v roce 1973. Ovšem ani v době, kdy byl vybaven eskalátory, ho lidé moc nevyužívali a přebíhali silnici po povrchu. Po odstranění pohyblivých schodů v 90. letech minulého století přestal podchod svému účelu sloužit téměř úplně. V roce 1993 si prostory pronajal Reindl. Postupně se průchozího tunelu stal uzavřený prostor s „předzahrádkou“ na povrchu.

Právě kvůli ní část lidí podnikatele kritizovala. Odstranění přístavby a následné ukončení provozu restaurace řada obyvatel z okolí uvítala.

Podchod na dohled od Zelené brány je v současnosti stále z bezpečnostních důvodů uzavřený a lidé rušnou ulici přecházejí přes přechod vybavený semaforem. Plány města na další využití podzemních prostor i opravu zatím komplikuje hustý provoz, který by měl polevit až po dostavbě chystaných obchvatů města.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Historik František Musil.
Objektivní hodnocení dnešní doby bude velmi složité, říká oceněný historik

Historik František Musil je jedním z největších odborníků na středověké dějiny nejen východních Čech. Nedávno ho město, kde prožil celý svůj život,...  celý článek

Současné ukončení první části obchvatu Chrudimi. Navazující druhý úsek má začít...
Silničáři počítají s dokončením obchvatů Chrudimi a Svitav v roce 2021

Kdo se trápí v ucpaných ulicích Chrudimi a Svitav, může opatrně začít stříhat metr. Ředitelství silnic a dálnic oznámilo předpokládané termíny dokončení nových...  celý článek

Schaeffler Production CZ, dříve INA Lanškroun, slavnostně otevřela nový výrobní...
Výroba dílů pro automobily zaměstná v nové svitavské hale na tisíc lidí

Německá firma Schaeffler ve čtvrtek otevřela ve Svitavách nový závod, který dá práci přibližně tisícovce lidí. Investuje do něj téměř 100 milionů eur. Zatím je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.