Takto zatím vypadá místo, kde bude končit severovýchodní obchvat Pardubic.

Takto zatím vypadá místo, kde bude končit severovýchodní obchvat Pardubic. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Nový posudek stavbu obchvatu nezdrží, tvrdí pardubický magistrát

  • 4
Brusel sice chce nový posudek vlivu stavby pardubického severovýchodního obchvatu na životní prostředí (EIA), ale podle vedení města se zahájení nezdrží. Stavba trasy z Trnové na Dubinu by měla začít v roce 2018.

„Jsem velmi rád, že se nám podařilo zajistit znovuposouzení vlivu stavby na životní prostředí tak, aby realizace stavby nebyla ohrožena. Zároveň věřím, že samotná stavba, která by měla začít v roce 2018, nepotrvá déle než tři roky,“ řekl po zasedání pracovní skupiny na téma pardubických silničních obchvatů náměstek primátora Jiří Rozinek.

Přitom ministr dopravy Dan Ťok při letošní návštěvě Pardubic naznačil, že stavba severovýchodního obchvatu města může nabrat zpoždění. Posouzení EIA a příprava stavebního povolení navíc poběží paralelně s tradičně „rizikovými“ výkupy pozemků, které obvykle chystané stavby zpomalují.

„Zahájení výkupů pozemků předpokládáme v druhé polovině letošního roku. Díky novele zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury zároveň platí od května osminásobek odhadní ceny. Odstraní se tím problémy s uplatňováním vyšších násobků,“ řekl ředitel pardubické Správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Bohumil Vebr.

Zároveň dodal, že s akcí, která spolu s obchvatem Sezemic zajistí napojení na rychlostní silnici nově značenou jako D35, je pro urychlení stavby rovněž třeba zajistit financování archeologického průzkumu.

„ŘSD jsem již dal příslib, že během letošního léta potřebné finance od státu seženu a zajistím jejich vyplacení tak, aby je stavitel měl k dispozici už na rok 2017,“ řekl poslanec a pardubický zastupitel Martin Kolovratník, který je zároveň místopředsedou dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury a chce svolávat v této věci pravidelné měsíční schůzky.