Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubická loď Arnošt svezla loni sedm tisíc lidí, letos chce být lepší

  17:18aktualizováno  17:18
Když před dvěma lety výletní loď Arnošt z Pardubic brázdila hladinu Labe, její příď se povážlivě bořila do řeky. Nebylo to však tím, že by byla paluba přeplněná pasažéry. Ta byla většinou prázdná. Problémy činilo špatné vyvážení lodi. Letos to má být jiné.

Ředitel Dopravního podniku Tomáš Pelikán u lodi Arnošt | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Po loňské generální opravě za pět milionů je Arnošt v gala a vyhlíží další úspěšnou sezonu. Začne v sobotu.

"Máme optimistická očekávání. Loni se totiž sezona povedla. Výnosy byly velmi slušné. Zájem o loď byl slušný. Odhadem jsme přepravili nějakých šest až sedm tisíc pasažérů," uvedl ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Jeho firma se plavidla ujala ve chvíli, kdy mělo technické potíže a dokonce hrozilo, že přijde o technický průkaz. Také zájem o plavby nebyl mezi lidmi bůhví jaký. To se však změnilo.

"Možná lodi prospělo, že během opravy na nějakou dobu zmizela z Pardubic. Také ty články o jejím špatném stavu zřejmě udělaly propagaci. Zájem o plavby se rozhodně zvýšil," doplnil Pelikán.

K návratu lidí na palubu mají pomoci i netradiční akce. Kromě běžných jízd do Srnojed, Kunětic a Brozan se lidé mohou těšit také na pirátskou jízdu, plavbu se středověkými řemesly nebo koncerty Michala Hrůzy či Petry Hapkové.

Dobrou zprávou pak také je, že ceny jízdného se letos nemění.

"Jednosměrné jízdné stojí od 130 do 200 korun, za zlevněnou vstupenku cestující zaplatí od 80 do 120 korun, rodinné jízdné přijde na 300 až 450 korun. Nechceme zdražovat na úkor cestujících, vliv DPH se budeme snažit smazat sami," řekl Pelikán.

Loď je čerstvě po servisní prohlídce. Generální opravy se dočkala už loni. Za čtyři měsíce dostala novou strojovnu a motory. Přidané plováky zajistily větší stabilitu. Nová je i elektroinstalace, podlahy, lak lodi a ozdobné fólie. Město vyšly opravy na pět milionů korun.

Byly nutné. "Na lodi je špatně prakticky vše, od opláštění přes kormidlo až po motor. Skoro se dá říct, že aby loď prošla technickou, museli bychom do té stávající namontovat úplně novou," řekla před opravou primátorka Štěpánka Fraňková.

Dopravní podnik loni dostal na provoz lodi 300 tisíc od města a stejnou částku i od kraje. Stejné by to mělo být letos. "Náklady se nám zaplatí z dotací a jízdného, vyděláme i něco navíc, z toho umořujeme technické zhodnocení lodi," dodal Pelikán.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Projekční firma JIKA - CZ zveřejnila vizualizace, které ukazují novou podobu...
Pardubičtí politici budou hledat shodu v bitvě o opravu Letního stadionu

Zasedání pardubického zastupitelstva trvá v posledních letech neúměrně dlouho. V pondělí to nebude jiné. Politici budou mít od 16 hodin nezvykle v Ideonu na...  celý článek

Hasiči likvidují po střetu kamionu s osobním autem v Ostřetíně únik 700 litrů...
Tah z východu Čech na Moravu zalilo 700 litrů nafty, tekla do kanálu

Střet osobního auta s kamionem uzavřel v Ostřetíně na Pardubicku hlavní silnici I/35 vedoucí z východu Čech na Moravu. Z nákladního auta vyteklo 700 litrů...  celý článek

Na chrudimský obchvat se mají stavební stroje  vrátit znovu v roce 2018.
Jihozápadní obchvat Pardubic asi vznikne, stavba je ekonomicky výhodná

Plány na stavbu jihozápadního obchvatu Pardubic, které byly několik let u ledu, se vracejí do hry. Silničáři oznámili, že podle nových propočtů se stavba...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.