Kamiony by se dle přání zástupců Litomyšle mohly kvůli kolonám ve městě vrátit zpět na opravovanou dálnici D1.

Kamiony by se dle přání zástupců Litomyšle mohly kvůli kolonám ve městě vrátit zpět na opravovanou dálnici D1. | foto: ŘSD

Litomyšl spoléhá na kolony. Doufá, že uzavírka vyžene kamiony zpět na D1

  • 4
Jet po přetížené silnici I/35 z Pardubic na Moravu nebylo nikdy lehké. Kvůli opravám u Litomyšle je cesta nyní ještě horší. Dlouhé kolony, které se před městem tvoří kvůli zúžení vozovky na dva pruhy, by však podle úředníků mohly zafungovat nečekaným způsobem. Odklonit tranzitní dopravu jinam.

„Řidiči si většinou hledají cestu nejmenšího odporu. Kamiony třeba pochopí, že pro ně bude lepší jezdit po dálnici D1,“ uvedl vedoucí odboru místního a silničního hospodářství Městského úřadu v Litomyšli Pavel Jiráň.

Není to úplně vyloučené. Jakýsi ping-pong mezi dálnicí D1 a její severní alternativou silnicí I/35, procházející napříč Pardubickým krajem, se odehrává už několik let.

Kamiony jedoucí na Moravu do východních Čech v minulosti přilákala pohodlná dálnice D11 a nová čtyřproudová silnice do Pardubic.

Odtud se jen musí probít po silnici I/35 přes Mýto a Litomyšl na dálnici v Mohelnici. A poté, co silničáři začali opravovat dálnici D1, kamionů v Pardubickém kraji výrazně přibylo.

Koordinátor Besipu pro Pardubický kraj Otakar Švec řekl, že silnice I/35 je tak přetížená, že každá oprava vyvolá dopravní zácpy. Návrat kamionů na dálnici ale tak optimisticky jako úředníci nevidí.

„I ona stojí kvůli opravám denně minimálně dvakrát třikrát a jde někdy o hodiny,“ uvedl.

Oprava podchodu v Litomyšli má trvat maximálně do posledního září. Práce však podle Jiráně mohou skončit i o něco dříve.