"Naštěstí to byl poslední pozemek, jednalo se o dvacet metrů, to je sedm tisíc korun. Se skřípěním zubů jsme ty peníze odsouhlasili, ale na šestikilometrovém úseku se nám přihodilo jen toto," řekl starosta Litomyšle Michal Kortyš.
Vedení města uznává, že jde o precedent, který by se Litomyšli mohl v budoucnu vymstít. Ale... "Bylo spočítáno kolik by stálo, kdybychom se pozemku, vyhnuli, bylo to mnohanásobně dražší. Takže se to udělalo takto. Potřebovali jsme s tím pohnout," konstatoval místostarosta Vojtěch Stříteský.
Zatímco při stavbě dálnic je v krajním případě možné spoléhat na možnost vyvlastnění, při budování cyklostezek se město musí s majiteli pozemků domluvit, anebo má smůlu. Učebnicovým případem toho je torzo cyklostezky mezi Chrudimí a Pardubicemi.
V Chrudimi stezka musí dvakrát přecházet hlavní silnici, od Medlešic pak chybí úplně. I proto, že Pardubice nedokázaly vykoupit potřebné pozemky.