Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Litomyšl chce vygumovat část křižovatky a riskuje tak zdržení stavby

  8:07aktualizováno  8:07
Vedení Litomyšle žádá stát, aby z plánované mimoúrovňové křižovatky Litomyšl sever na budoucí rychlostní silnici R35 nebudoval sjezd do centra. Dvě další křižovatky nedaleko města radním stačí. Litomyšl si tím chce ochránit celistvost města, stát by na tom měl ušetřit.

Přechod pro chodce na výpadovce I/35 z Litomyšle do Svitav

Ředitelství silnic a dálnic, které je ochotno křižovatku Litomyšl sever zaslepit směrem k městu, to ale podmiňuje změnou územního plánu, v němž křižovatka stále figuruje i se sjezdem do Litomyšle. Jenže to by mohla být nepřekonatelná překážka.

Vedoucí odboru výstavby z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Hana Jarolímová připustila, že přání Litomyšle vybudovat křižovatku ve tvaru písmene T, která by umožňovala nájezd a sjezd aut jen ve směru na Orlickoústecko, splnit lze. „Možné to podle mě je, ale vyžaduje to aktualizaci Zásad územního rozvoje,“ uvedla Jarolímová.

Zásady, což je termín pro územní plán kraje, ale není zrovna jednoduché změnit. V minulosti se stejným požadavkem Litomyšl už nepochodila. Proti vyškrtnutí sjezdu do Litomyšle jsou Němčice, které by si přály, aby tam křižovatka nevznikla vůbec. Navíc každý zásah do územního plánu znamená velké zdržení. A to po letech čekání na stavbu silnice R35 nikdo snad ani nesmí riskovat.

„Změnu územního plánu rozhodně nikdo nechceme. Je to zdlouhavé a mohlo by to proces výstavby oddálit o pět let,“ řekl starosta Litomyšle Radomil Kašpar.

Litomyšlští i krajští radní si myslí, že sjezd z křižovatky Litomyšl sever může v územním plánu zůstat, „jen“ se nebude stavět. „V celé zemi je řada křižovatek a přivaděčů, které nebyly z různých důvodů dostavěny,“ uvedl náměstek hejtmana Jaromír Dušek, který je odpovědný za dopravu.

Starosta Litomyšle Radomil Kašpar věří, že by návrh úřady nemusely smést ze stolu, byť to znamená zásah do chystané stavby. „Mám pocit, že to těžko může mít nějaký negativní vliv na životní prostředí, když se něco ze stavby vypustí. Kdybychom nějakou silnici přidali, to je jiná věc, ale tady chceme něco jen vygumovat,“ řekl Kašpar.

Ředitelství silnic a dálnic ovšem bude pravděpodobně dál chystat křižovatku Litomyšl sever i se sjezdem kolem Kornic, který tamní politici odmítají. „ŘSD bude projektovat R35 podle stávající studie i Zásad územního rozvoje. Technické řešení křižovatky zvolí takové, aby byla i tato varianta po změnách územních plánů možná,“ uvedla Jarolímová.

Kdy se začne stavět silnice R35 u Litomyšle, lze těžko odhadnout. Úsek z Opatovic po Ostrov u Vysokého Mýta by mohl být v provozu v roce 2019.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéfové magistrátu. Zleva na fotografii sedí náměstek primátora za ANO Jan...
Primátor Pardubic má potíže, v koalici přestává mít stabilní většinu

Do komunálních voleb zbývá rok. A pro primátora Pardubic Martina Charváta nebude snadný. Na každém zasedání zastupitelstva se ukazuje, že už v zádech nemá...  celý článek

Služebna Policie ČR
Žena sedící na lavičce dostala holí, zřejmě za urážku vnučky

Lidé, kteří procházeli v úterý dopoledne náměstím v Moravské Třebové, byli svědky souboje nikoli na kordy, ale na hole. Třiapadesátiletá žena nejprve došla...  celý článek

Hasiči likvidují po střetu kamionu s osobním autem v Ostřetíně únik 700 litrů...
Tah z východu Čech na Moravu zalilo 700 litrů nafty, tekla do kanálu

Střet osobního auta s kamionem uzavřel v Ostřetíně na Pardubicku hlavní silnici I/35 vedoucí z východu Čech na Moravu. Z nákladního auta vyteklo 700 litrů...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.