Pardubickou železniční dopravu čekají velké změny. Už za dva roky se rozjede velká investice, která zcela promění hlavní nádraží. Vznikne nové nástupiště, vyroste čtrnáct set metrů protihlukových zdí, postavena bude i nová železniční zastávka Pardubice - centrum a v neposlední řadě konečně vyroste lávka, která spojí nádraží s pátým městským obvodem.
Navíc oproti původním plánům na celé stavbě město zásadně ušetří. Nebude se totiž muset podílet na stavbě nadchodu.
„Investici patrně celou zaplatí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). V ekonomické studii vyhodnotili, že lávka je pro ně velikým plusem. Přinese jim to cestující, rychlý přesun obyvatel z jižní části města do zrekonstruované budovy nádraží,“ řekla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková s tím, že původně mělo město přispět zhruba sedmi miliony.
SŽDC kromě modernizace železničního uzlu časem opraví budovu nádraží projektovanou architektem Karlem Řepou. Víc cestujících bude znamenat i víc klientely pro obchody, které si prostory ve funkcionalistické budově pronajmou.
„Pokud do konce roku budeme mít územní rozhodnutí, vykoupíme pozemky u předmostí, tak se kompletní stavba lávky přesune do investic SŽDC,“ řekla Dvořáčková.
Zatím se zdá, že by stavbu nemělo nic zhatit. Ostatně Pardubice a Česká Třebová jsou poslední dva významné uzly na koridoru, které stále nejsou opravené.
„Modernizace uzlu Pardubice se nachází ve stupni dokončované přípravné dokumentace s předpokládaným začátkem výstavby v roce 2019 do roku 2021,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.