Lidé v Pardubicích si už po léta raději zkracují cestu na Duklu rovnou z...

Lidé v Pardubicích si už po léta raději zkracují cestu na Duklu rovnou z nástupiště přes koleje.

Pardubice ušetří miliony, lávku z nádraží na Duklu zaplatí železničáři

  • 10
Dobrá zpráva pro Pardubice. Nadchod, který spojí nádraží a čtvrť Dukla, město nebude stát téměř nic. Ačkoliv se na stavbě měla radnice podílet sedmi miliony, nakonec vše zaplatí SŽDC.

Pardubickou železniční dopravu čekají velké změny. Už za dva roky se rozjede velká investice, která zcela promění hlavní nádraží. Vznikne nové nástupiště, vyroste čtrnáct set metrů protihlukových zdí, postavena bude i nová železniční zastávka Pardubice - centrum a v neposlední řadě konečně vyroste lávka, která spojí nádraží s pátým městským obvodem.

Navíc oproti původním plánům na celé stavbě město zásadně ušetří. Nebude se totiž muset podílet na stavbě nadchodu.

„Investici patrně celou zaplatí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). V ekonomické studii vyhodnotili, že lávka je pro ně velikým plusem. Přinese jim to cestující, rychlý přesun obyvatel z jižní části města do zrekonstruované budovy nádraží,“ řekla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková s tím, že původně mělo město přispět zhruba sedmi miliony.

SŽDC kromě modernizace železničního uzlu časem opraví budovu nádraží projektovanou architektem Karlem Řepou. Víc cestujících bude znamenat i víc klientely pro obchody, které si prostory ve funkcionalistické budově pronajmou.

„Pokud do konce roku budeme mít územní rozhodnutí, vykoupíme pozemky u předmostí, tak se kompletní stavba lávky přesune do investic SŽDC,“ řekla Dvořáčková.

Zatím se zdá, že by stavbu nemělo nic zhatit. Ostatně Pardubice a Česká Třebová jsou poslední dva významné uzly na koridoru, které stále nejsou opravené.

„Modernizace uzlu Pardubice se nachází ve stupni dokončované přípravné dokumentace s předpokládaným začátkem výstavby v roce 2019 do roku 2021,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.