Dopravní bypass Chrudimi je uzavřen. Auta stojí, kolony se prodloužily

  8:03aktualizováno  8:03
Projet Chrudimí ve špičce je obtížné vždy. Od pondělí je to ale zase o něco těžší. Kvůli stavbě obchvatu stavbaři uzavřeli na několik týdnů cestu z města do Ostřešan.

Dlouhá fronta aut stála v pondělí především na příjezdu do Chrudimi na hlavní silnici od Pardubic. Popojíždění čeká řidiče také ve směru od lihovaru ke křižovatce Na Bídě. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Řidiči v Chrudimi mohou jen pokukovat po budoucím obchvatu, jehož obří brázdu vyryly kolem města stavební stroje. Místo obchvatu jim dosud sloužila zadní cesta do Pardubic, jakýsi dopravní bypass, který chrání Chrudim před kolapsem. Ale ten je od pondělního rána uzavřen. Už delší čas je přitom uzavřena i výpadovka na Sobětuchy.

"Prosíme řidiče o trpělivost. Je to nepříjemnost, odhaduji, že čtvrtina vozidel využívala cestu do Pardubic právě přes Ostřešany, a nyní tudy nemohou jet," uvedl místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček.

To bylo hned v ulicích znát. Míru trpělivosti řidičů nyní testují prodloužené kolony před kruhovými objezdy, především u Bídy, ale též u plynáren. Řada řidičů v pondělí bezelstně zkoušela jet po staré silnici do Ostřešan, ta byla ale už ucpaná stavebními stroji a oni se před značkou zákaz vjezdu museli otáčet.

Objízdná trasa je vhodná spíše pro terénní vozy

Silnice na Ostřešany má být uzavřena šest týdnů, otevřít by se mohla na začátku srpna. To už ale budou řidiči do Ostřešan jezdit po nové silnici přes kruhový objezd, který v budoucnu bude sloužit i jako nájezd na obchvat.

Stavba obchvatu Chrudimi

Obchvat se skládá ze dvou staveb. Od Medlešic až po napojení na silnici I/37 za Slatiňany bude měřit 10 kilometrů 413 metrů. Rozpočet dosáhne cca 2,1 miliardy korun bez DPH. První část od Medlešic po výpadovku na Vysoké Mýto by měla fungovat příští rok. Pak by měla v roce 2016 následovat další etapa - obchvat Slatiňan. Na stavbu druhé etapy ovšem nejsou vykoupeny pozemky. Ředitelství silnic a dálnic čeká na novelu zákona, která by měla zvýšit výkupní ceny po jejich loňském snížení. Druhé čtení zákona je na programu schůze sněmovny právě dnes.

Pokud se chce někdo v dalších dnech ucpanému centru vyhnout, je nutné přiznat - tady je každá rada drahá. Jistou variantou je vracet se domů přes Ostřešany a Tuněchody, ale je to podstatně delší.

Další možností, jak se vyhnout pasti v Chrudimi, je sjet z hlavní silnice od Pardubic v Medlešicích a prokličkovat se po malých silničkách do chrudimské místní části Markovice. Pardubický kraj ovšem udržuje silnici (možná záměrně) v tak špatném stavu, že trasa je vhodná spíše pro terénní vozy.

"Je to tam trochu složitější, kdo cestu nezná, mohl by tam i zabloudit a skončit někde u Třibřich. Rozhodně bych tuto trasu nikomu nedoporučil," uvedl Trávníček.

Další zprávy jsou ale optimistické. Vše nasvědčuje tomu, že stavba první části obchvatu Chrudimi bude příští rok dokončena. Nově je postavený most nad budoucím obchvatem ve Vestci, buduje se i estakáda nad Chrudimkou. Peněz je dost.

"Pro rok 2014 jsou zajištěny finanční prostředky ve výši 514 milionů korun, které plně pokrývají potřeby stavby dle harmonogramu," uvedl ředitel pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR Bohumil Vebr.

Na první část obchvatu by v ideálním případě měla v roce 2016 navázat stavba silnice od Kauflandu až za Slatiňany.

Nejčtenější

VIDEO: Na co zírá mašinfíra. Velkolepá podívaná na trase z Košic do Prahy

Výhled z lokomotivy Siemens Vectron společnosti Regiojet v čele vlaku RJ 1012...

Nový seriál iDNES.cz zahajujeme přelomovým videem českého internetu. Jako vůbec první jsme natočili kompletní cestu...

Pohárová osmifinále: Slavia přešla přes Chrudim, Teplice vyřadily Duklu

Autor prvního gólu Jan Sýkora (vpravo) ze Slavie se raduje se spoluhráči. Vedle...

Fotbalový Mol Cup pokračoval dvěma osmifinálovými duely. V tom prvním prohrála Dukla s Teplicemi 1:3, když všechny tři...

Srážka vlaku s člověkem omezila provoz na koridoru u Pardubic

Ilustrační snímek

Neštěstí v kolejišti zkomplikovalo v páteční odpolední špičce cestu vlaky z Prahy na Moravu po koridoru. Mezi Přeloučí...

Svitavské ulice se náhle noří do tmy, na nádraží je lepší jít s baterkou

Potemnělé ulice ve Svitavách v těchto dnech osvěcovala jen dálková světla aut.

Kdo se v těchto dnech chystá ve večerních hodinách vlakem do Svitav, měl by se vybavit dobrou baterkou nebo svítilnou v...

Cedule označující nikoli Havlovo náměstí zmizela, starosta by ho chtěl

Cedule už z litomyšlského informačního centra zmizela.

Toto není náměstí Václava Havla, říkala ještě donedávna cedule poblíž litomyšlského zámku. Tabulku, která zpravidla...

Další z rubriky

Kraj dal důvěru šéfům nemocnic, ve funkci mají zůstat šest let

Nemocnice v Pardubicích.

Generální ředitel společnosti Nemocnice Pardubického kraje Tomáš Gottvald i jeho náměstek Vladimír Ninger byli v říjnu...

VIDEO: Po zběsilé honičce s policií řidič naboural, byl pod vlivem drog

Zkouška na alkohol i drogy byly u řidiče pozitivní.

Ve zběsilou honičku s policií se proměnila jízda dvou mužů na Svitavsku. Řidič za volantem neměl co dělat, a tak se...

Nové sochy září na šedém morovém sloupu, do několika let se prý sladí

Ukotvení morového sloupu.

Jeden z nejhodnotnějších morových sloupů v České republice je po šesti letech opraven. Jen pár hodin před nedělním...

Najdete na iDNES.cz