Uzavřený přechod k nádraží. Šipky ukazují, kudy mají chodci k budově pokračovat.

Uzavřený přechod k nádraží. Šipky ukazují, kudy mají chodci k budově pokračovat. | foto: Martin Švec, MAFRA

Kvůli přestavbě okolí pardubického nádraží ubyla další cesta pro pěší

  • 2
Od začátku týdne komplikuje oprava okolí pardubického nádraží chodcům život zase o něco více. Kvůli výstavbě základů pro nové sloupy trolejbusového vedení nemohou jít po chodníku, který leží blíže nádražní budově a musí si vystačit s tím kolem bývalého lihovaru.

„Chodci a ti, kteří vystoupí na provizorní zastávce MHD u Hypermarketu Albert, budou nuceni přejít na druhý chodník k McDonald’s a dojít tak až ke stávajícímu koridoru určenému veřejnosti,“ říká za stavební firmu Strabag Ivan Nehera, vedoucí provozní jednotky Pardubice.

Na místo uzavřeného chodníku umístila firma vysoké ploty, které se tak nacházejí přímo vedle silnice. Chodce k nádraží nasměrovávají značky a ukazatele. Zátaras se značkou zákazu vstupu se objevil před chodníkem u světelné křižovatky poblíž fasffoodu.

Přibližně v polovině února pak nastane druhá změna. Chodci si díky ní budou moci vyzkoušet, jak se chodí po nové dlažbě.

„Stávající koridor pro pěší bude zrušen a nahrazen novým koridorem, který povede již po nové dlažbě k bočnímu vchodu do nádražní budovy,“ dodává Ivan Nehera.

Přestavba náměstí Jana Pernera, jejíž největší částí je výstavba moderního dopravního terminálu, začala v listopadu. Město Pardubice získalo na projekt příslib dotace z takzvaných Švýcarských fondů. Celkem dílo vyjde zhruba na 176 milionů korun a hotovo by mělo být letos v červnu.

Více informací o MHD v době rekonstrukce zájemci naleznou na webu Dopravního podniku města www.dpmp.cz a další podrobnosti o přestavbě jsou k dispozici na webu města Pardubice.