Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Michal Klíma, MAFRA

Hejtman bojoval za více rychlíků v České Třebové, posoudí je akademici

  • 10
Další kapitolou nekonečného seriálu na téma zastavování a nezastavování rychlíků vyšší kategorie v České Třebové bylo v minulých dnech jednání zástupců kraje a města na ministerstvu dopravy. Podle hejtmana Martina Netolického v současné době žádný kompromis neexistuje.

„Debaty o zastavování vlaků v České Třebové se vedou paradoxně od roku 2010, kdy byl ve městě otevřen nový terminál za více jak 330 milionů korun propojující automobilovou, autobusovou a železniční dopravu,“ sdělil Netolický, který celou věc vidí jako koncepční spor.

„Jsme přesvědčeni, že není žádný důvod omezit zastavování mezinárodních rychlíků v České Třebové, jelikož dojezdová doba zůstává stejná jak při zastavení, tak při pouhém průjezdu,“ doplnil Netolický.

Společně s náměstkem Jaromírem Duškem zpochybnil také závěry studie vypracované společností SUDOP.

„Ve studii se objevují imaginární úspory spojené s průjezdy vlaků. Tyto úspory reálně neexistují. Pan ministr nám proto přislíbil, že studie bude posouzena další nezávislou autoritou, tentokrát z akademické obce,“ uvedl hejtman. Posuzovat ji bude Fakulta dopravní Českého vysokého učení technického v Praze.

Podle českotřebovského starosty vzal ministr vážné argumenty na vědomí a rozhodne se později.

„Chtěli zrušit zastavování sedmi párů rychlíků, jeden pár se do jízdního řádu vrátil. Takže šest jich v České Třebové zastavovat nebude, ale změny by se měly odehrát při změně grafikonu v červnu,“ řekl starosta Jaroslav Zedník.

Hejtman pozval ministra na návštěvu Pardubického kraje nejen kvůli tomuto tématu, ale také kvůli silnici R35 a dopravním stavbám chystaným ve spojitosti s miliardovou investicí Foxconnu.