Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Karel Pešek, MAFRA

Pro opravy silnic už nebude rozhodující cena, kraj bude tlačit na čas

  • 0
Krajští radní mění pravidla hry, podle nichž se rozdělují zakázky na opravy silnic. Rozhodovat už nebude ve veřejných soutěžích jen nabídnutá cena, ale i to, jak rychle jsou stavbaři schopni modernizaci dokončit, aby uzavírky byly co nejkratší.

„Současný systém nenutí dodavatele nasazovat maximální možné kapacity tak, aby se celá stavba dokončila v co nejkratším možném termínu při zachování všech technologických postupů. Je pro nás nepříjemné, když si občané stěžují, že se na stavbě dlouhodobě nikdo nepohybuje a práce stojí,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický (ČSSD).

První zakázkou, která bude podle tohoto pravidla připravena, je soutěž na modernizaci silnice druhé třídy z Pardubic do Starého Hradiště v délce jednoho a půl kilometru. Celková cena opravy činí téměř 26 milionů s tím, že kraj obdrží dotaci přesahující 22 milionů.

Zatímco oprava cesty do Starého Hradiště se teprve plánuje, na několika úsecích silnic spravovaných státem rekonstrukce končí.

Od pátečního odpoledne je opět oběma směry průjezdná páteřní silnice I/35 u Jaroslavi, kde silničáři v minulých měsících postavili u krajnice gabionovou zídku, která má zpevnit svah. Kvůli omezení všichni motoristé uhýbali ve směru od Vysokého Mýta na Holice přímo v obci a pokračovali dále na Horní Jelení.

V opačném směru byl provoz sveden do jednoho pruhu. V průběhu tohoto týdne pracovníci stavební firmy už jen lajnovali vodorovné bílé značení. Oprava stála 11 milionů a kromě stabilizace svahu došlo i na obnovu vrchní asfaltové vrstvy v lesním úseku mezi Jaroslaví a Vysokou u Holic.

Konec prací nastane také na silnici I/36 v Sezemicích. Zde firma rovněž měnila povrch komunikace. Práce v minulých týdnech omezovaly provoz, který řídili pracovníci stavby. Cesta z Pardubic do Holic tak bude průjezdná bez komplikací.

U Zámrsku opravují silnici v dobrém stavu

Naopak opravy nadále omezují provoz na silnici I/17 mezi Chrudimí a Zámrskem. Právě od Zámrsku do Stradouně mění firma povrch, který byl ovšem v bezproblémovém stavu.

„To se musíte zeptat jinde. Nedává mi to taky moc smysl. Jezdil jsem tu předtím kamionem, nebylo to nic hrozného. I teď mi to přijde jako zbytečné,“ prohlásil muž, který s vysílačkou v ruce usměrňoval provoz.

Od křižovatky silnice I/35 ke Stradouni byl povrch bez výmolů či děr. Drobné závady mohli pocítit motoristé pouze na několika místech v lesním úseku za odbočkou na Vraclav. Silničáři se však rozhodli pro opravu téměř čtyř kilometrů.

„Cílem je prodloužení životnosti vozovky silnice I/17 v daném úseku provedením sanací lokálních poruch, velkoplošných výsprav a pokládkou dvouvrstvého mikrokoberce. V rámci akce budou seřezány a upraveny krajnice a obnoveno vodorovné dopravní značení v barvě a posléze v plastu,“ stálo v zadání zakázky, která nakonec vyšla rozpočet Ředitelství silnice a dálnic na 19,9 milionů, byť silničáři počítali s cenou o zhruba 2,5 milionu nižší.

,