Firma nabízí postavit stadion se dvěma kluzišti, od Pardubic chce pozemky

  8:40aktualizováno  15:16
V Pardubicích by v dohledné době mohl přibýt zimní stadion se dvěma ledovými plochami. Šéfové společnosti Padok Investments oslovili město s nabídkou, že jej vybudují na své náklady, pokud radnice poskytne formou výpůjčky vhodné pozemky.

Tuto zimní tréninkovou halu soukromý investor společnost Padok Investments postavil v pražských Strašnicích. | foto: IcerinkMetro.cz

O tom, že by v Pardubicích byla potřeba další ledová plocha, se mluví už roky. Nyní se však zdá, že by se plány mohly naplnit. A to díky aktivitě soukromé firmy. Na radnici se totiž přihlásili zástupci společnosti Padok Investments s tím, že by rádi postavili hned dvě nová kluziště.

Nyní se hledá pozemek, který by město firmě pronajalo. Ve hře je hlavně areál bývalých kasáren nedaleko sídliště Dubina.

„V současné době diskutujeme o území v areálu na Hůrkách, které je k tomu určené územním plánem. Už jsme to nabízeli předchozímu projektu, ale jeho zástupci z toho vycouvali. Toto se mi zdá nejreálnější,“ uvedl primátor Pardubic Martin Charvát z hnutí ANO 2011.

Podle něj má investor dobře vyřešenou technologickou stránku stavby, takže provozní náklady jsou velmi nízké. To by mělo zajistit ekonomiku projektu a návratnost investice.

Vizualizace jiné zimní tréninkové haly, kterou soukromý investor společnost...

Vizualizace zimní tréninkové haly, kterou soukromý investor Padok Investments postavil v pražských Strašnicích.

„Jde vlastně o hermeticky uzavřenou, poměrně jednoduchou stavbu, která dokáže bez větších nákladů umrazit let i během léta. Kluziště by tak mohla fungovat celoročně. Jedno by mohlo mít rozměry pro evropský hokej a druhé by bylo užší po vzoru NHL,“ uvedl Charvát, jehož optimismus zvětšuje i ta skutečnost, že firma podobné zařízení otevírala letos v únoru v pražských Strašnicích.

„Stadion je určen především pro veřejnost, školy a školky. Máme připravenou celou řadu programů. Dále samozřejmě pro amatérské hráče, hobby hráče a krasobruslaře, ale i pro profesionály,“ říkal při otevření haly spolumajitel společnosti Padok Investments Petr Novotný.

Firma je schopná halu postavit bez veřejných peněz

Za zmínku stojí i to, že halu za 170 milionů firma postavila bez jakýchkoli veřejných dotací. „Obešli jsme se bez veřejných prostředků,“ uvedl Novotný a dodal, že podle jeho názoru je i to důvod, proč se podařilo projekt vybudovat za dva a půl roku. Z toho deset měsíců trvalo získání stavebního povolení a 11 měsíců samotná stavba.

„To si myslím, že je v kontextu českého stavebnictví věc naprosto nevídaná,“ uvedl Novotný s tím, že ekonomická návratnost projektu je plánována na deset let.

V Pardubicích by mohlo být vše v podobném režimu. Politici mluví o stavbě třetí ledové plochy minimálně deset let, ale zatím se nic nestalo. Dá se tak počítat s tím, že by neměli problém se soukromou investicí, která by jim situaci mohla vyřešit. Už v roce 2010 někdejší úspěšný manažer pardubického hokejového klubu Zbyněk Kusý upozorňoval, že po dostavbě arény má klub velký problém s ledem, protože hala je po pražské O2 Areně druhá nejvytíženější v zemi. Třeba A tým proto zpravidla trénuje v malé hale a ještě větší problémy jsou s mládežnickými mužstvy.

V Pardubicích je nyní multifunkční sportovní hala s kapacitou 10 194 diváků s dvěma ledovými plochami. Byla nákladně modernizována v roce 2001. Vedle budovy je ještě malá hala pro 1 500 návštěvníků.

„V hokejovém městě bychom měli další zázemí pro amatéry a amatérské sportovce, což by bylo jenom dobře. Ti všichni včetně krasobruslařů mají nyní potíže se dostat na led, dost by nám to pomohlo,“ řekl Charvát s tím, že výhodou by bylo, že by hala stála na kraji Pardubic u přivaděče na budoucí dálnici D35, což by rozšířilo spádovou oblast uživatelů.

Podle primátora se ale bude záměrem zabývat konkrétněji až nové vedení města vzešlé z podzimních komunálních voleb. „Myslím si ale, že to dává logiku,“ dodal.

Nejčtenější

VIDEO: Na co zírá mašinfíra. Velkolepá podívaná na trase z Košic do Prahy

Výhled z lokomotivy Siemens Vectron společnosti Regiojet v čele vlaku RJ 1012...

Nový seriál iDNES.cz zahajujeme přelomovým videem českého internetu. Jako vůbec první jsme natočili kompletní cestu...

Pohárová osmifinále: Slavia přešla přes Chrudim, Teplice vyřadily Duklu

Autor prvního gólu Jan Sýkora (vpravo) ze Slavie se raduje se spoluhráči. Vedle...

Fotbalový Mol Cup pokračoval dvěma osmifinálovými duely. V tom prvním prohrála Dukla s Teplicemi 1:3, když všechny tři...

Srážka vlaku s člověkem omezila provoz na koridoru u Pardubic

Ilustrační snímek

Neštěstí v kolejišti zkomplikovalo v páteční odpolední špičce cestu vlaky z Prahy na Moravu po koridoru. Mezi Přeloučí...

Svitavské ulice se náhle noří do tmy, na nádraží je lepší jít s baterkou

Potemnělé ulice ve Svitavách v těchto dnech osvěcovala jen dálková světla aut.

Kdo se v těchto dnech chystá ve večerních hodinách vlakem do Svitav, měl by se vybavit dobrou baterkou nebo svítilnou v...

Cedule označující nikoli Havlovo náměstí zmizela, starosta by ho chtěl

Cedule už z litomyšlského informačního centra zmizela.

Toto není náměstí Václava Havla, říkala ještě donedávna cedule poblíž litomyšlského zámku. Tabulku, která zpravidla...

Další z rubriky

Pardubičtí politici podepsali koaliční smlouvu, TOP 09 vyčkává

Radnice v Pardubicích.

Řada pardubických politiků se dostala do paradoxní situace. Zatímco šéfové ODS, KDU-ČSL a TOP 09 v Praze tvrdě tlačí na...

Srážka vlaku s člověkem omezila provoz na koridoru u Pardubic

Ilustrační snímek

Neštěstí v kolejišti zkomplikovalo v páteční odpolední špičce cestu vlaky z Prahy na Moravu po koridoru. Mezi Přeloučí...

V areálu pardubické nemocnice vznikne parkovací dům pro 585 aut

Parkovacích míst v okolí nemocnice příliš není, a řidiči tak často parkují...

Každý, kdo alespoň jednou hledal parkovací místo u pardubické nemocnice, na nevšední zážitek hned tak nezapomene....

Najdete na iDNES.cz