Propadlina je kromě pásek ohraničená ploty. Ve středu budou stavaři zkoumat,...

Propadlina je kromě pásek ohraničená ploty. Ve středu budou stavaři zkoumat, kam až zasahuje. | foto: Martin Švec, MAFRA

Pod silnicí u pardubického nádraží byla dutina, provoz omezuje nadále

  • 9
Pří výkopových pracích spojených se rekonstrukcí okolí pardubického vlakového nádraží narazili stavaři na prázdný prostor. Ve středu odpoledne ho stavbaři místo zasypali, nicméně přilehlý pruh zůstane i nadále uzavřený,

Byť se z přilehlého chodníku nezdála být dutina velká, měl prostor pod jednou z nejfrekventovanějších ulic krajského města velikost několika metrů krychlových.

„Jeď dál, nebo se propadneš,“ pokynul policista z chodníku řidiči policejního auta, který zastavil necelých deset metrů od díry v zálivu autobusové zastávky aby zablokoval řidiče, kteří by případně zamířili k okraji silnice.

Už tak kritickou dopravní situaci na Palackého ulici zhoršila v úterý odpoledne propadlá vozovka. Otvor na povrchu byl sice velký jen asi tak půldruhého na půl metru, ale po nahlédnutí dovnitř bylo vidět, že vzniklá dutina sahala několik metrů jak do hloubky, tak i do šířky směrem pod silnicí I/36, po které denně projedou tisíce řidičů.

Stavaři společně se silničáři a policisty rozhodli o uzavření jízdního pruhu. Průjezd místem se tak řidičům během úterý ještě více zkomplikoval. „Ve středu nás však již nikdo o řízení provozu nepožádal,“ uvedla policejní mluvčí Eva Maturová.

„Postup řešení byl po projednání s dotčenými subjekty sjednán následovně: v průběhu středy prostor kaverny odkryjeme a vyplníme mezerovitým betonem. Cca za sedm dní by zde pak měl být opět možný provoz,“ uvedla Edita Novotná, mluvčí firmy Strabag, která má rekonstrukci na starost.

Dutinu zavezli stavaři materiálem v odpoledních hodinách.

Místo se nachází hned u zastávky Hlavní nádraží, Albert hypermarket. Ta je ovšem již několik týdnů zavřená. Provoz městské hromadné dopravy narušen nebyl.

„Zafixovali jsme tam pro jistotu nedaleko stojící sloup trakčního vedení, jehož základy jsou vedle,“ uvedl ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán. Podle jeho odhadu je prostor velký zhruba tři krát čtyři metry. Stavaři prý testovali hloubku dokonce pomocí třímetrové latě, která však zůstala v díře, jelikož na konec nedosáhla.

„Až se místo odkryje, uvidí se, kam až kaverna dosahuje. Pokud by to bylo až pod jízdní pruh, bude se to muset řešit. Všichni doufají, že díra končí na hraně pod kostkami,“ dodal Pelikán.

Původně se důvod propadu označovaly vada v kanalizaci. To se však po odkrytí vozovky nepotvrdilo.

Práce na rekonstrukci celého prostoru před nádražím mají být hotové do konce června. Nynější komplikace by termín neměly ohrozit.

„Řešení tohoto problému by podle našich předpokladů nemělo mít vliv na termín dokončení stavby,“ podotkla mluvčí Strabagu Novotná, podle níž by měl mimořádné náklady zaplatit investor, tedy město.

,