Nákladní automobil zůstal stát přímo na přejezdu, vlak se rychle blížil....

Nákladní automobil zůstal stát přímo na přejezdu, vlak se rychle blížil. Naštěstí vše dobře skončilo. Stalo se v choceňských Pelinách v úterý 25. října 2016. | foto: Leo Express

Kamion uvázl na přejezdu v Chocni, vlak zastavil dvě stě metrů od něj

  • 43
Před železničním přejezdem na okraji Chocně směrem na Ústí nad Orlicí musel v úterý před polednem prudce brzdit vlak Leo Expressu mířící do Starého Města u Uherského Hradiště. V rychlosti 130 kilometrů za hodinu spatřil strojvedoucí před sebou kamion stojící přes koleje.

Podle sdělení dopravce souprava zastavila přibližně 200 metrů před přejezdem.

„Nákladní automobil uvázl na železničním přejezdu v místě zvaném Peliny. Doprava na trati byla zastavena. Po vyproštění kamionu se doprava obnovila. K žádnému zranění nedošlo. Přejezd byl poškozen,“ uvedla mluvčí policie Lenka Vilímková.

Železniční přejezd v choceňských Pelinách.

Podle ní si řidič kamionu před vjetím na přejezd špatně přifoukl měchy používané k tomu, aby nákladní auta mohla přejet vyvýšený násyp. Dechová zkouška u řidiče byla negativní, dostal blokovou pokutu ve výši 1 500 korun.

Strojvedoucí, který také ihned informoval radiostanicí správce trati o nebezpečí, rychlou reakcí zabránil opakování loňské červencové tragické nehody u Studénky, kde kamion polského řidiče zůstal stát přímo na trati a střet s ním nepřežili tři cestující, sedmnáct dalších lidí bylo zraněno. Poškozen mohl být protijedoucí osobní vlak Českých drah.

„Strojvedoucího samozřejmě odměníme,“ řekl generální ředitel Leo Expressu Peter Köhler.

Dopravce se opřel do ministerstva

Představitelé Leo Expressu vyzývají správce železnic a ministerstvo dopravy k zajištění větší bezpečnosti přejezdů.

„Dlouhodobě apelujeme na ministerstvo dopravy, aby se urychleně zabývalo realizací koncepčního řešení přejezdů na vytížených koridorových tratích. Tentokrát to naštěstí dopadlo dobře díky technickým vlastnostem našich vlaků i reakci strojvedoucího,“ řekl provozní ředitel Leo Expressu Michal Miklenda.

Auta podle něj nemohou přímo křížit tak vytížené tratě, jediné řešení je víceúrovňové křížení. Současný stav je podle něj stejný, jako kdyby ministerstvo postavilo křižovatky uprostřed dálnice.

Ministerstvo dopravy už má hotovou analýzu řešící, co dál se 109 železničními přejezdy na hlavních železničních koridorech, kde se často jezdí i rychlostí 160 kilometrů v hodině.

„Na základě výsledků této studie byla zahájena příprava čtyřiadvaceti prioritních staveb pro zvýšení úrovně bezpečnosti na železničních přejezdech. Mezi těmito přejezdy je i zmíněný přejezd ve Studénce, kde studie počítá s vybudováním mimoúrovňového křížení,“ řekla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Na seznamu 24 přejezdů jsou dva v Pardubickém kraji. Jeden u Opatova na Svitavsku a druhý v Pardubicích na Dašické ulici. Vybudování mostu místo přejezdu má přijít na 280 milionů korun. Přejezd v Chocni mezi místy vytipovanými k přestavbě není.