Sehnat parkovací místo těsně před začátkem důležitého hokejového zápasu nebo atraktivního koncertu v okolí ČEZ Areny? Bez porušení hned několika předpisů včetně toho, který zakazuje stání na zelených plochách, nemožná věc. Při každé větší akci v hale jsou ostatně okolní ulice plné aut, a to včetně trávníků.
Už brzy by ale šance řidičů na zaparkování mohly stoupnout. Vedení města připravuje demolici brány borců na letním stadionu. Na jejím místě by mělo být nové parkoviště. „Vznikne tam zhruba 90 parkovacích míst,“ uvedla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková (ANO).
Noví pardubičtí radní schválili v pondělí návrh rozpočtu na rok 2015. V něm by se měly najít peníze na ještě jednu položku, která značí likvidaci zchátralé stavby.
„Chceme připravit likvidaci areálu bývalé Tesly tak, aby byla připravená pro developery. Nyní nás stojí jen peníze, které dáme za ostrahu a podobné věci,“ řekla náměstkyně Dvořáčková.
Višňovku a Pardubičky propojí nová silnice
Nebude se ale jen bourat. Ve dvoumiliardovém rozpočtu, ze kterého půjde zhruba čtvrtina na investice, by mělo zbýt i na výstavbu nových cyklostezek nebo silnic. Samozřejmostí je dotažení už rozjetých projektů, jakými jsou oprava třídy Míru nebo Tyršových sadů. „To je úkol číslo jedna,“ potvrzuje náměstek primátora Jiří Rozinek.
Rozpočet Pardubic na rok 2015Celkový rozpočet: 2 miliardy korun z toho přebytek: 620 milionů dotace: 250 milionů přebytek z letoška: 340 milionů vlastní zdroje: 30 milionů investice: 500 milionů rezerva rozpočtu: 120 milionů Na co se peníze také využijí: Dotažení rozjetých projektů, jakými jsou oprava třídy Míru nebo Tyršových sadů. Bude se demolovat brána borců na zchátralém letním stadionu, místo, kde vznikne devadesát nových parkovacích míst. Začne se připravovat projekt na silniční propojení ulic S. K. Neumanna a Kyjevská nebo křižovatky U Trojice se Svítkovem a Srnojedy. V plánu je také demolice bývalého areálu továrny Tesla. |
Nová silnice by měla spojit Višňovku a Pardubičky Jednou z priorit nového vedení je příprava výstavby silnic, které by měly odlehčit přeplněným ulicím v centru Pardubic. „Chceme se podívat na možnost propojit ulici S. K. Neumanna a Kyjevskou nebo křižovatky U Trojice se Svítkovem. Přece jen obchvaty, které pomůžou nejvíce, vzniknou až během několika roků,“ doplnila Dvořáčková.
Pravda je, že třeba o propojce ze sídliště Višňovka směr nemocnice se mluví už poměrně dlouho. Bývalí radní však nikdy celou věc neposunuli směrem od nápadu někam dál. Podle Martina Moravce z odboru dopravy magistrátu je silnice, jejíž součástí má být i nový most přes Chrudimku, už obsažena ve strategickém plánu města.
„Vzniklo by tak nové napojení nemocnice a celé čtvrti Pardubičky, čímž by odpadlo riziko dopravního kolapsu v případě oprav nadjezdu přes železnici v Kyjevské ulici,“ uvedl Moravec.
Naopak noví radní odkládají plán svých předchůdců, kteří chtěli za 12,5 milionu korun opravit okolí staré plovárny na Chrudimce. „Na projekt nebyla žádná dotace, město by vše muselo platit ze svého. Neříkáme, že to rušíme úplně, ale v tuto chvíli dáme přednost jiným věcem,“ uvedl primátor Pardubic Martin Charvát, který se podle svých slov nechce pouštět do zadlužování města.