Politici v Chrudimi se bojí, aby příprava stavby obchvatu nedopadla jako tolikrát předtím. Totiž že po dobrých zprávách přijde studená sprcha.
Třeba sociální demokraté dál sbírají podpisy pod peticí za stavbu obchvatu. "Jsou to jen slova a sliby," míní zastupitel ČSSD Jaroslav Trávníček.
"Je pravda, že situace na frontě se mění každý měsíc. Jsem ale mírný optimista," řekl starosta města Jan Čechlovský. "Samozřejmě z odložení průzkumu radost nemám. Naším úkolem je nedovolit, aby se začátek stavby opět oddálil," dodal.
Muzeum bez peněz vykopávky hledat nezačne
Ředitelství silnic a dálnic stále s Regionálním muzeem v Chrudimi nepodepsalo smlouvu za šest milionů korun.
PŘEKÁŽKY OBCHVATUArcheologický průzkum Vykoupení pozemků Peníze |
Regionální muzeum přitom už má vybranou i průzkumnickou firmu. "Nyní bohužel nemohu zadat práci firmě, když nevím, zda na to budeme mít prostředky. Čekám na vyjádření Ředitelství silnic a dálnic," řekla ředitelka muzea Milena Burdychová.
"Myslím, že průzkum se mohl udělat už dříve. Nebyl a není žádný důvod s tím otálet," dodala.
Silničář Vebr jí ale oponuje. Archeologický průzkum má trvat přibližně deset měsíců. "Peníze na obchvat jsou, ale až na rok 2012. Pokud začne archeologický průzkum na jaře příštího roku, nevidím problém," řekl Vebr.
Povolit, zastavit, povolit, stát
Příběh chrudimského obchvatu je plný zápletek. Ministerstvo dopravy po květnových volbách nejdříve zastavilo jeho přípravu. Firmy Eurovia, PSVS a MSilnice, které vyhrály tendr, pak ale slevily 272 milionů korun, a Bárta stavbu povolil.
První část obchvatu Chrudimi má být dokončena v roce 2013. Peníze na jeho dostavbu až za Slatiňany přitom Bárta neslíbil. Přitom i chrudimští politici z jeho strany, Věcí veřejných, připomínají, že bez dokončení druhé části obchvat Chrudimi moc nepomůže.
Naopak by auta a kamiony ucpaly silnici kolem nemocnice a zkomplikovaly jízdu nemocným i sanitkám.
Chrudim trpí provozem na silnici I/37, kudy se jezdí od Pardubic na Vysočinu. |