VIDEO: Jeřáby vyzvedly první nosníky ze starého mostu v Pardubicích

  • 0
Stavbaři za sebou mají úspěšnou operaci, během které v noci na čtvrtek vyzvedli s pomocí jeřábů první části vysloužilého mostu u pardubického Parama. Byl kvůli tomu přerušený provoz na železničním koridoru mezi Prahou a Olomoucí.

Bylo kolem půl druhé v noci, když pracovník v reflexní vestě zvedl ruku a zastavil auta. Jejich posádky pak několik minut sledovaly, jak dvojice obřích jeřábů pokládá poslední ze tří nosníků starého mostu. Každý z nosníků připravených ke snesení ze svého původního místa přitom vážil 102 tuny.

Silničáři měli na práci vyčleněné čtyři hodiny, po které byl zcela uzavřený železniční koridor vedoucí pod zhruba 60 let starým mostem. Celá noční akce se obešla bez komplikací, takže přemístění těžkých částí zabralo necelé čtyřicítce stavbařů přibližně hodinu a půl.

„Výluku jsme nicméně využili k dalším přípravným pracím,“ řekl Stanislav Král z úseku výstavby pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Silničáři tak například začali odstraňovat ocelové nosníky, které byly připevněné k těm betonovým a bránily případnému rozlomení. Stejný průběh bude mít stěhování zbývajících šesti nosníků. Tři z nich zmizí v příštím týdnu, opět ze středy na čtvrtek. Poté se přesune i ten poslední.

V následujících měsících pak stavební firma postaví nový most, jehož konstrukce se bude lišit. „Budou ji tvořit ocelové nosníky, na kterých bude železobetonová deska,“ popsal Král.

Most bude stejného typu, který stojí hned vedle a po němž motoristé jezdí od loňského prosince (o otevření jsme psali zde). Ten původní byl svoji konstrukcí atypický a rovněž těžší.

Stávající opěry, které plánují silničáři zachovat, tak budou méně zatížené. Veškeré práce souvisejí s rozšířením silnice I/37. V současnosti řidiči jezdí po nově postavené polovině téměř kilometrového úseku. S dokončením stavby se počítá na podzim.