Historické vlaky na Králicku lákají nejen železniční nadšence.

Historické vlaky na Králicku lákají nejen železniční nadšence. | foto: Archiv KÚ

S létem se vrací pára. Vyrazí z České Třebové, zamíří do hor Králicka

  • 0
Na železniční trať Česká Třebová - Hanušovice se vrátí historické vlakové soupravy, jejichž jízdy nalákaly v minulých dvou letech tisíce cestujících. Mohou se svézt třemi typy lokomotiv, z nichž dvě jsou parní a jedna motorová. Pravidelný sobotní provoz začíná již tento víkend.

„V minulém roce jsme vzhledem k omezení provozu na trati do Hanušovic zvolili mírně upravenou variantu začínající v České Třebové a končící v Červeném Potoce v blízkosti pěchotního srubu K-S 8. Pro letošní rok budeme znovu zajíždět až do Hanušovic v sousedním Olomouckém kraji,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Díky společné dohodě Pardubického kraje a Českých drah tak budou mít cestující možnost zavzpomínat na časy minulé a svézt se parním vlakem nebo historickou motorovou soupravou do oblasti pod Králickým Sněžníkem. V dostupné vzdálenosti od nádraží čeká na dospělé i děti mnoho přírodních krás i historických památek jako je systém vojenských pevností z doby první republiky, poutní Hora Matky Boží a další přitažlivé turistické cíle.

Historické vlaky pojedou každou sobotu od 17. června až do 30. září, v provozu budou celkem tři lokomotivy.

„Hned třikrát se cestující budou moci svézt parní lokomotivou 464.008 Bulík, která byla vyrobena v roce 1935. V běžné soboty se pak budou objevovat dvě lokomotivy, jedna parní a druhá motorová. V prvním případě se jedná o lokomotivu 423.009 Velký Bejček z roku 1922, ve druhém o motorovou soupravu M286.0 Krokodýl vyrobenou v 60. letech,“ dodal hejtman Netolický, který doporučuje zájemcům o podobnější informace internetové stránky Pardubického kraje.

Ceník jízdného se v historických vlacích řídí platným tarifem Českých drah, který je navýšen o jednorázový příspěvek na obnovu a údržbu historických lokomotiv v hodnotě 15 korun.