Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hejtman k plánům na R35: Nechceme zůstat u mostů jako Hitlerova dálnice

  17:36aktualizováno  17:36
Ředitelství silnic a dálnic plánuje výstavbu prvních úseků rychlostní silnice R35 z Opatovic do Ostrova v roce 2016. Podle silničářů by se mohly v předstihu budovat některé objekty na trase. Záměr se však nezamlouvá pardubickému hejtmanovi Martinovi Netolickému.

Takto měla vypadat postavená Hitlerova dálnice poblíž Moravské Třebové. Na mnoha místech lze vidět její základy i v současnosti. | foto: Tomáš JandaMAFRA

Ten příliš nevěří ani slibovaným termínům. „Do jisté míry o tom pochybuji, jelikož majetková připravenost ze strany ŘSD není právě nejlepší. Byli jsme ale ujištěni, že může dojít k zahájení výstavby jednotlivých objektů jako mosty a dalších konstrukce, které jsou na trase,“ poznamenal hejtman. 

S tímto úmyslem však nesouhlasí. „Chceme zabránit tomu, aby výstavba dopadla podobně jako v případě R43, takzvané Hitlerovy dálnice u Jevíčka, kde sice máme mosty, ale silnice nikdy nebyla postavena,“ dodal Netolický.

Hejtmanovi se nezdál ani nápad financování stavby pomocí tzv. PPP projektů (veřejně-soukromé partnerství). Ministr dopravy Dan Ťok se nedávno vyjádřil, že by byl pro využití soukromého kapitálu právě při financování stavby rychlostní silnice R35.

Proti zapojení soukromého investora, kterému by vynaložené náklady později stát postupně splácel, hejtman sice všeobecně nic nenamítá, ale v případě R35 ho odmítá.

„Upřímně mám obavy, aby tyto úvahy opět nevedly k oddálení celé stavby, protože se jedná o projekt v řádu let a nikoliv měsíců. Silnice bude nejdříve postavena s využitím národních, případně evropských zdrojů,“ řekl hejtman.

Zapojení soukromého kapitálu při investicích do dopravní infrastruktury na své třídenní návštěvě podporoval rovněž prezident Miloš Zeman.

“PPP projekty vřele podporuji a jsem rád, že nový pan ministr je rovněž podporuje. Pilotní projekt jsme navrhovali už v roce 2001 u dálnice D47. Bohužel po mně nastupující premiér Špidla projekt zrušil, díky čemuž se náklady na výstavbu výrazně prodražily a prodloužila se i doba výstavby. Zato se podařilo dosáhnout evropského unikátu v podobě takzvané zvlněné dálnice. To by soukromá firma zapojená do PPP projektu těžko dopustila, protože by ty vlny musela zaplatit ze svých vlastních prostředků,“ prohlásil Zeman.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Služebna Policie ČR
Žena sedící na lavičce dostala holí, zřejmě za urážku vnučky

Lidé, kteří procházeli v úterý dopoledne náměstím v Moravské Třebové, byli svědky souboje nikoli na kordy, ale na hole. Třiapadesátiletá žena nejprve došla...  celý článek

Šéfové magistrátu. Zleva na fotografii sedí náměstek primátora za ANO Jan...
Primátor Pardubic má potíže, v koalici přestává mít stabilní většinu

Do komunálních voleb zbývá rok. A pro primátora Pardubic Martina Charváta nebude snadný. Na každém zasedání zastupitelstva se ukazuje, že už v zádech nemá...  celý článek

Miroslav Míkovec, ředitel Ekocentra Paleta v Pardubicích.
Zkusíme získat peníze od firem a dárců, říká nový šéf ekocentra Paleta

Ekocentrum Paleta je starší než Česká republika, vzniklo už v srpnu roku 1990. Jeho dlouholetý ředitel Jiří Bureš nedávno z funkce odstoupil. Nový šéf...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.