Firma na výrobu jističů staví nový sklad, hledat bude dalších 200 lidí

  8:37aktualizováno  8:37
Výrobce nízkonapěťových jističů OEZ v Letohradě v těchto dnech stylově oslavil deset let působení pod mezinárodní značkou Siemens. Poklepáním na základní kámen chystané nové haly.

Základní kámen nové haly firmy OEZ. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

„Ještě před několika týdny tady byla krásná louka a za pár týdnů tady bude krásná továrna,“ uvedl mluvčí firmy Pavel Tuček. Na ploše brzy vyroste nová skladová hala pro materiál k posílení výroby kompaktních jističů. Hala bude mít 5 500 metrů čtverečních, výšku osm metrů.

OEZ Letohrad

Firma existuje více než 75 let. Je komplexním dodavatelem produktů a služeb v oblasti jištění elektrických obvodů a zařízení nízkého napětí. Závod patřil po privatizaci od roku 1994 českým podnikatelům, od roku 2007 je součástí německé skupiny Siemens. Za fiskální rok 2016 firma utržila za zboží vlastní výroby 5,14 miliardy korun, o 19,6 procenta víc než v předchozím roce. Závod o 1 900 zaměstnancích začal stavět novou skladovou halu. Do konce příštího roku chce přijmout 200 pracovníků.

Nová hala umožní plynulý přísun materiálu - dosavadní skladovací prostory jsou vzdálené desítky kilometrů a při krátkých dodacích termínech je potřeba, aby bylo zásobování kontinuální.

„Možná to bude znít trochu futuristicky, ale z haly bude odjíždět vláček, který bude do dalších hal rozvážet dílce v jednotlivých vagoncích,“ řekl vedoucí technologie plánování Tomáš Jukl.

„Siemens za 10 let investoval v Letohradě kolem tří miliard korun. Toto je další investice. Díky 10 letům spojení se společností Siemens jsme v současnosti jedním z nejmodernějších výrobních závodů v České republice. Hala by měla fungovat do konce tohoto roku,“ řekl generální ředitel a jednatel společnosti OEZ Letohrad Roman Schiffer.

Podle něj za posledních deset let narostl obrat firmy čtyřnásobně, počet zaměstnanců stoupl o 700 na dnešních přibližně 1 900, zhrubba čtyři stovky z nich pracují ve výrobním závodě v Králíkách.

„Výhledově chceme zaměstnat další dvě stovky a dostat se přes hranici dvou tisíc zaměstnanců,“ dodal generální ředitel.

Výši současné investice firma nezveřejnila. Tyto lidi, a kvůli fluktuaci zřejmě i o něco víc, chce firma získat během půldruhého roku.

„Nejvíc budeme potřebovat lidi do výroby na manuální montáž. Základní pozice je bez požadavku na kvalifikaci, pak jsou náročnější, kde se jedná o obsluhu strojů, tam už je požadavek vyšší,“ řekl personální šéf Hynek Vrbický, který přiznává, že v době pouze dvouprocentního počtu lidí bez práce v této oblasti bude získání nových pracovníků těžké.

Fotogalerie

A slibuje jednorázovou nástupní odměnu vyplacenou po zkušební době. Uvítal by i případný příchod pracovníků z Ukrajiny. Firma bude potřebovat skladníky, elektromechaniky, nástrojaře, strojní zámečníky, technology i kontrolory.

Nová skladová hala bude plně fungovat na principech digitalizace a Průmyslu 4.0, tedy čtvrté fáze průmyslové revoluce, kdy jsou všechny jednotlivé činnosti od zadání výrobku po expedici propojeny pomocí počítačové sítě. Na těchto principech již fungují například závody Siemens v Mohelnici či ve Frenštátě. Závod v Letohradě tak významně rozšíří svou výrobu o novou generaci kompaktních jističů.

Obsluze pomáhá sama linka

Prohlídka firmy prozrazuje, jak hodně se výroba posunula, spíše se dá mluvit o „operacích“ prováděných v malých „hnízdech“ na výrobu dílčích komponentů. Linka obsluze pomocí barevných lampiček a identifikačního systému sama naznačí, které dílce má použít. Jakákoli data z linek, z testů a ze zkoušek je možné později vyhledat a využít. Podle digitálního otisku je možné kdykoli zjistit, jestli byl jistič vyroben v požadované kvalitě, kdy, jak a kým a za jakých okolností.

„Dnes už to není jen montování, ale i schraňování, monitorování a využívání obrovského množství dat o výrobku. Zařízení umí reagovat s okolím i na zapojení do vyšších řídicích celků, výrobek se stává inteligentním prvkem systému. O jediném jističi je možné najít dvacet tisíc hodnot. To všechno jsou prvky Průmyslu 4.0, které se projevují úplně všude,“ dodal Tomáš Jukl.

Z linky pro náročnější jističe podle něj vypadne každé tři minuty jeden hotový a zabalený, v nižší řadě výroba jednoho kusu trvá přibližně 30 minut včetně montáží ze dvou stovek dílů.



Nejčtenější

Hoch upadl do kómatu po operaci mandlí, postup nemocnice řeší policie

Výběrové řízení vypíše krajská firma, Nemocnice Pardubického kraje, ještě...

Policie prověřuje vážné poškození zdraví osmiletého chlapce, který loni v květnu podstoupil operaci mandlí v pardubické...

Na Pardubicku havaroval autobus se šedesáti lidmi, polovina má zranění

Na Pardubicku havaroval linkový autobus.

U Časů na Pardubicku odpoledne havaroval linkový autobus, převrátil se na bok do pole. Podle záchranné služby v něm...



VIDEO: Smutný výlov. Kvůli nákaze musejí hospodáři všechny ryby udusit

V Břehách na Přeloučsku začal výlov rybníka Buňkov. Veterinární správa nařídila...

Tradiční výlov rybníka Buňkov na Přeloučsku se ve středu změnil pro muže ve vysokých holínkách ve smutnou podívanou....

Nadšenec opravil cvičný kluzák německé Luftwaffe

Vladko Vácha s německým kluzákem

Cvičný německý kluzák, který vyráběla za války vrchlabská automobilka, bude mít obnovenou premiéru. Nadšenec z...

Památkáři už nechtějí tolerovat ocelovou atrakci u zámku v Litomyšli

S ocelovou konstrukcí dětského pavilonu v sousedství renesančního zámku v...

Národní památkový ústav si přeje, aby z blízkosti litomyšlského zámku v budoucnu zmizel dětský pavilon. U památky...

Další z rubriky

Jednání o pardubické koalici se protahuje, čeká se, jak se rozhodne ODS

Povolební koaliční jednání v Pardubicích zmrzlo.

Za dva týdny se bude konat v Pardubicích ustavující zastupitelstvo, které by mělo zvolit nové vedení města. Jenže aby...

Motorkář vjel v zatáčce do protisměru, srážku s nákladním autem nepřežil

Motorkář podlehl těžkým zraněním v nemocnici.

Dopravní nehoda u Dolní Dobrouče na Orlickoústecku stála ve čtvrtek odpoledne život motorkáře. Jednapadesátiletý muž...

Po nehodě autobusu zůstává v nemocnicích 15 lidí, hlavně na pozorování

Specializovaná firma odváží havarovaný autobus.

Po čtvrteční havárii autobusu u Dolních Ředic na Pardubicku zůstává v nemocnicích patnáct lidí. Mají hlavně lehká...

Najdete na iDNES.cz