Eva Urbanová dodává produktům zdravé výživy přidanou hodnotu v podobě jejich...

Eva Urbanová dodává produktům zdravé výživy přidanou hodnotu v podobě jejich originální sestavy i neobvyklého balení. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Eva Urbanová vyměnila po jedenácti letech farmacii za České bedýnky

  • 2
Eva Urbanová získala v krajském kole podnikatelské soutěže Rozjezdy roku 2015 druhé místo. Její nápad zní jednoduše: České bedýnky.

„České bedýnky“, „z českého dřeva“, „pouze české výrobky“, „produkty, které hrdě reprezentují Českou republiku“, „je to zdravé mlsání toho nejlepšího z České republiky“, a tak dále. Eva Urbanová z Pardubic vsadila ve svém internetovém podnikání se zdravými regionálními pochutinami v neobvyklém balení na propagaci „českosti“, což nemusí oslovovat každého. Ostatně nakonec přiznává, že český zákazník si její bedýnky ještě nenašel, zatím je nejvíc oceňují v zahraničí.

Po jedenácti letech ve farmacii tento byznys Eva Urbanová opustila. Po úrazu dcery chtěla přeskočit na jinou kolej a splnit si svůj podnikatelský sen. Vyrábět a prodávat něco, co souvisí se zdravím a udělá dětem i dospělým radost. A tak začala kompletovat vybrané české sezonní potraviny do originálních bedýnek z českého dřeva.

„Je to projekt vymyšlený srdcem. Bedýnky jsou poctivě vyrobené a mají přidanou hodnotu ruční práce. Není to o průmyslovém kartonu, do kterého by se ledabyle naházely potraviny,“ říká čerstvá podnikatelka.

Truhlářská dílna vyrobila bedýnky podle jejího návrhu, opatřené logem s lipovými lístky. Za osm měsíců jich více než 250 zamířilo ke svým zákazníkům.

„Spolupracuji s 12 oceněnými regionálními výrobci z více krajů. Snažím se, aby byly zastoupeny sušené směsi i povidla. V bedýnce je pět až osm druhů potravin, zákazníci si vyberou na e-shopu podle své chutě ze 17 verzí bedniček, některé jsou již nyní vyprodané,“ řekla Eva Urbanová.

Na kompletaci se budou podílet i handicapovaní

Potraviny podnikatelka rozděluje na tři kategorie - tradiční, bez obilovin a bez přidaných složek, vhodné pro diabetiky. Ráda upřednostňuje dobroty podle receptů z časů babiček a prababiček, bez konzervantů a barviv.

Podle ní v nabídkách prodejen se zdravými výrobky a e-shopech chybějí balíčky s trvanlivými produkty, které navíc reprezentují zemi původu.

Rozjezdy roku

Projekt telekomunikační společnosti T-Mobile Czech Republic se zaměřuje na podporu začínajících regionálních podnikatelů, zejména těch drobných.  Vítězkou regionálního kola se stala Tereza Dostálová z Pardubic se svou Fotodílnou. Na druhém místě skončila Eva Urbanová z Pardubic s Českými bedýnkami, na třetím vysokomýtská Andrea Dostálová a její přepuštěné máslo v projektu České ghíčko.

„Právě cizinci ocenili propracovanost konceptu a myšlenku. Cílím proto i na krajany žijící v zahraničí, kteří vzpomínají, jak chutnalo za dob babiček, letáček mám přeložený do angličtiny, němčiny, do čínštiny a bude i v azbuce. Přijde mi líto, když cizinci kupují ve středu Prahy matrjošky a ruské čepice, přitom tady máme tak kvalitní výrobce, kteří jen své výrobky neumí kvalitně zabalit a prodat,“ říká začínající podnikatelka.

Zároveň vymýšlí i speciální velikonoční, valentýnské a další varianty bedýnek, popřípadě s vypáleným věnováním či jménem nevěsty a ženicha s datem svatby.

„Bedýnka je přidaná hodnota, která sice zdražuje výsledný produkt, ale díky své víceúčelovosti může dělat ještě léta domácnosti radost jako stylový doplněk,“ uvádí žena, která chce postupně zaměstnat na kompletace handicapované pracovníky. Tím spíše, že její pětileté dceři přibude v červenci sourozenec a podnikání bude pro ni náročnější.

„Fandím všem začínajícím podnikatelům, kteří jdou za svým snem, a proto jsem se přihlásila do soutěže Rozjezdy roku pro ty, kdo mají živnostenské oprávnění kratší než jeden rok. Když porotci ocenili můj projekt v rámci Pardubického kraje na druhém místě, povzbudilo mě, že i někdo nezávislý vidí můj potenciál,“ dodává Eva Urbanová.