Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na třetím patře R35 se finišuje, proto mizí i střecha nad Hradubickou

  12:03aktualizováno  12:03
Už jen poslední drobnosti chybí dodělat na stavbě obří křižovatky na rychlostní silnici R35 v Opatovicích. Kvůli odstranění ochranné konstrukce je celý týden neprůjezdná čtyřproudová silnice I/37 ve spodní části stavby.

Počátkem týdne začalo rozebírání ochranné konstrukce na čtyřproudové silnici I/37. | foto: Martin Švec, MAFRA

Řidiči mířící z Pardubic do Hradce Králové musí v těchto dnech počítat s posledním omezením, které je spojeno se stavbou třetího patra estakády na R35.

Nad takzvanou Hradubickou silnicí I/37 spojující obě krajská města silničáři rozebírají „střechu“, která komunikaci chránila před případným pádem materiálu z budovaných mostů. Motoristé jsou tak naváděni na okružní křižovatku ve druhém patře.

Fotogalerie

Na 1100 metrů dlouhé stavbě zbývají dokončit například poslední metry montáže zábradlí a svodidel. Ve středu položí silničáři zbývající vrstvu nového asfaltového koberce na jedné z ramp.

„Chybí pouze jediný úsek obrusné vrstvy. Po položení této nejvrchnější vrstvy bude pokládka kompletní,“ uvedl stavbyvedoucí ze společnosti Skanska František Groulík.

Technika stavebních firem zmizela v nedávném období zpod mostů na počátku úseku. Místo bagrů, nákladních aut a stavebních buněk už je úhledně upravený terén. Ten zbývá ještě srovnat na konci estakády, kde pracovníci instalovali na spodek stometrového náspu černou plastovou síť.

Estakáda na R35 v Opatovicích

Více než kilometr dlouhá mostní estakáda měla podle prvotních plánů začít růst už v roce 2010, ale po dvou měsících byly práce na pokyn tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty zastaveny. Stroje se na staveniště vrátily až v červnu roku 2013. Úsek končí na dvanáctimetrovém náspu, který za mosty pokračuje dále do polí v délce 100 metrů.

„Jedná se o protierozní geobuňky, které ochrání patu svahu v případě vylití Labe, a to až do výše úrovně stoleté vody,“ popsal Groulík.

V příštím týdnu silničáři otestují nosnost, jelikož na mostech budou probíhat zatěžkávací zkoušky. Veškeré práce mají silničáři stihnout do Vánoc.

Poté silnice zůstane opuštěná kvůli tomu, že navazující úsek „pětatřicítky“ směrem k Časům je stále teprve ve stádiu přípravy. I kvůli tomu nebudou mít nové mosty zcela kompletní vybavení. Vedle protihlukových stěn bude stavba dočasně ochuzena i o dopravní značení, a to jak vodorovné v podobě čar, tak i svislých značek.

„Dopravní značení není součástí této stavby,“ dodal Groulík.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Historik František Musil.
Objektivní hodnocení dnešní doby bude velmi složité, říká oceněný historik

Historik František Musil je jedním z největších odborníků na středověké dějiny nejen východních Čech. Nedávno ho město, kde prožil celý svůj život,...  celý článek

Most přes Labe i jeho slepé rameno má být nejvýraznějším objektem na budoucím...
Vlastníkům půdy na obchvatu osminásobek nestačí. Spekulanti, říká primátor

Ucpané Pardubice má zachránit stavba severovýchodního obchvatu, který auta vyvede od Globusu až na křižovatku u věznice na Dubině. Teď se však ukázalo, že...  celý článek

V Rohovládově Bělé kontroluje bezpečné přecházení k základní škole brigádník.
Obce chtějí kamionům zatrhnout zkratku k D11, žádají „degradaci“ silnice

Kamionů už máme dost, řekli si starostové obcí na silnici I/36, která spojuje Pardubice s dálnicí D11. Po Pardubickém kraji chtějí, aby frekventovanou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.