Je to tragédie, říkají o ucpaných Pardubicích řidiči. Doprava kolabuje

  • 28
Tři důležité stavby blokují dopravu v Pardubicích. Řidiči ztrácejí čas v kolonách, které se v dopravní špičce objevují prakticky po celém městě. Kritická situace je například v ulici S. K. Neumana u Kauflandu či na Masarykově náměstí.

„Je to tragédie, v Pardubicích je rozebrané prakticky všechno, nic není propojené,“ řekla řidička Eva Truhlářová.

„Není to jen ve špičkách, ulice jsou ucpané celý den až do večera. Prakticky se nedá vůbec projet mezi čtvrtěmi, vůbec to nefunguje. Včera jsem třeba jela od krematoria do Starého Hradiště tři čtvrtě hodiny. To bylo sice ve špičce, ale po dvou hodinách jsem se vracela a po sedmnácté hodině to bylo stejné. Nemáte šanci odhadnout kam se dostanete, nebo kterou cestu si zvolit,“ popsala.

Za „tragickou“ situaci mohou čtyři důležité stavby státu. Jednak je to od 3. října stavba u křižovatky Trojice, ve směru od Chrudimi není možné sjíždět do centra. Druhou stavbou je oprava mostu v ulici Hlaváčova, což je rychlodráha - tam už asi dva měsíce částečně omezuje dopravu semafor. Třetí stavbou, která se na současném kolapsu dopravy v Pardubicích podílí, je částečná uzavírka silnice třetí třídy v Nemošici, která má skončit k poslednímu říjnu.

Od pondělí 19. října navíc začala kvůli napojování obchvatu Chrudimi platit úplná uzavírka silnice první třídy I/37 poblíž Medlešic. Přes městskou část tak míří tisíce řidičů v obou směrech. I toto omezení má dopad na provoz v centru Pardubic.

Veškerá doprava od jihu k severu a opačně tak projíždí středem města. Řidič jedoucí od Chrudimi má dvě možnosti - buď jede přes Mikulovice a Dražkovice a přijíždí do Pardubic ulicemi Chrudimská, Palachova, 17.listopadu. Anebo odbočí do ulice S. K. Neumana a pokračuje přes Karlovinu k radnici a do Sukovy třídy.

Spoje MHD nabírají velká zpoždění

„Jediné místo, kde městská hromadná doprava jede, je ve vyhrazených pruzích na Sukově třídě, Masarykově náměstí a Náměstí Republiky. Ale než se tam dostane, je to problém,“ řekl šéf pardubického odboru dopravy Vladimír Bakajsa.

Podle ředitele pardubického dopravního podniku je nejhorší situace v centru města při odpolední špičce, což ostatně dokládá seznamem nejvíce zpožděných spojů MHD.

Například kolem středeční sedmnácté hodiny lidé čekali na linku číslo 10 o 42 minut déle než jsou zvyklí, linka čísla 8 nabrala 35 minut zpoždění, linka číslo 6 měla 25 minut a třeba linka číslo 14 se zpozdila o 23 minut. Kompletní seznam je velmi dlouhý a plyne z něj, že málokterý spoj jel v tu chvíli v Pardubicích na čas.

Po opravě mostu se snad situace zlepší

„Situace je skutečně tristní, protože přestáváme být schopni dodržovat jízdní řád. Logicky panuje nejhorší situace v centru města, které je ráno i odpoledne zablokované auty. Snad se situace trochu zlepší, až skončí oprava mostu nad ulicí 17. listopadu. Ta má skončit zhruba za deset dní, což je mnohem dříve, než původně stavbaři slibovali. Tím pádem bude opět lépe průjezdná rychlodráha na Hlaváčově ulici a řidiči se ji nebudou snažit objet centrem,“ uvedl Tomáš Pelikán.

Kritickou situací se budou v pondělí zabývat pardubičtí radní. Ve hře je i dočasné zrušení jízdních pruhů vyhrazených pouze pro hromadnou dopravu a záchranáře.

,