Diskuze
Nový kruhový objezd čeká rozšíření, ničí ho nešikovní řidiči těžkých aut
Děkujeme za pochopení.
L10u50k61á87š 41K75ř44í54ž
to jako tou "slzou" myslí to malé vybrání u středu? Jinak když vidím "je to dle platných norem, takže v pořádku", tak se mi otevírá kudla v kapse ......ono dle norem se dělá tzv. vlečná křivka, což znamená, že se naprojektovaná křižovatka vloží do SW, který jí zkusí "projet" největším vozidlem, pro které je stavěna - a trasy, které "nakreslily" jednotlivé kola auta se nazývají vlečné křivky. ....... jenže se to vlastně testuje pro ten ideální možný případ, kdy si řidič najede nejlépe jak to jde.
J41i72ř19í 18E18r74b98e23n
„Projektová dokumentace byla zpracována podle platných norem a nejedná se o opravu v záruční době,“ sdělila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
- ona ta mluvka musí něco říct. Ale jí by taky nkědo měl říct, že těch norem existuje povícero a že lze použít několik desítek různých předem vypočtených a použitelných "designů" (dříve zvaných technické normálie) přesně podle aktuálních potřeb. A ne, na silnici I. třídy opravdu nepatří kruhák s geometrickými parametry vhodnými pro autobus namísto pro dvacetimetrovou návěsovou soupravu!
J65a66n 78T71a18r32a77b82a
Jinými slovy projektová dokumentace byla zpracována podle nezávazných technických doporučení (=norem), ale funkčnost stavebního díla nikdo neřešil.
M37i96r98o77s17l55a64v 66P57e90t18r
Stavitelé a projektanti v Česku jsou odborníci na kruhače třeba v Černé za Bory mají asi 5 let u kruhače ceduli že ho zkoumají a pak nedaleko v Pardubičkách vyrostl kruhač s betonovým taranem uprostřed
P29e37t87r 28D41r14a90p32a74l
v Sezemicích taky je uprostřed 2tunový balvan
V15á51c37l77a94v 13P43o69l46á72k
Že je náklaďák široký 2,5 m neznamená, že projede šířkou silnice 3 m. Čím prudší zatáčka, tím větší šířku potřebuje na projetí i při pomalé jízdě. Některé kruhové objezdy svou velikostí připomínají rozjetou zátku od piva. I tam, kde je zákaz vjezdu náklaďáků potřebují občas zajet hasiči, popeláři a někdy i při rekonstrukcích velká vozidla. Občas by při projektování neškodilo, kdyby se vedle norem použil i mozek a vstřícnost všech zúčastněných..
J51a76n 72T77a60r44a76b65a
Tak zrovna dnes po ránu to autu přede mnou dal na minikruháči v Pardubicích u Budvarky natvrdo popelář od Pedersena. Že má dát přednost, s tím se nemazal. Jedu a vy se postarejte abyste do mě nenarazili.
P59a26v66e78l 85K77m48o47n66í26č98e13k
Nebyl tam Bakajsa na dovolené ?
R77u84d69o30l81f 14P21e93k29á83r49e40k
Spíš ne, to by tam byly ještě tyzelenobílý pyje...
L56u58d36ě83k 63J47e54l46í66n62e91k
Nechápu, jak se zde vyjadřují lidé k technickému řešení, když o něm většina vůbec nic neví. A také podle toho vypadají příspěvky - proč investor nebo projektant neudělali to a to. Zájmem investora je minimalizace nákladů, prací projektanta je toto zajistit v rámci platných norem (což mimochodem bylo, jak je v článku uvedeno, dodrženo). Takže pokud si zde místní "experti" na dopravní stavby stěžují, mají si stěžovat na tvůrce norem, ne na ty, kdo se jimi řídí.
M20a21r25t27i65n 31V98y16s34k77o69c10i75l
Ja zas razim (jako technik) heslo, ze jednodussi at financne, nebo organizacne je udelat praci napoprve.
Pokud se něco jako prejizdeni obrubniku deje moc casto a predelava se to, asi nekdo udelal chybu. Ze mu tam prumet vlecnych krivek vejde je sice hezke, ale prave zkusenost projektanta ma vest k tomu ,,ano, ale...".
Ale jelikoz pracuju kde pracuju, "dobre koupime zalevno a pak 5x predelavame" je mi duverne znamo.
B73o55h83u41m73i23l 32M74á76c35a
Třeba v Anglii jsou některé kruhové objezdy v rezidenčních čtvrtích tak malé, že autobusy musí přejíždět zpevněný střed. Ale s tím tam zřejmě počítají.
L37u51d63ě82k 28J71e61l45í24n92e58k
Ano, je to běžná úprava miniokružních křižovatek.
J19a65n 86T55a71r29a77b24a
Za tyhle utažené pidikruháky by měli projektanta, investora i policajta co se k tomu souhlasně vyjádřil, věšet za moudí do průvanu. A nejen proto, že se tam nevejde kamion, těch důvodů je podstatně víc.
M62a86r57t60i19n 17V63y22s72k52o39c26i43l
To je tak, kdyz vezmou z normy vlecne krivky a zjisti, ze "ono to nejak jde projet", ale uz vubec si neuvedomi, ze tam ridic musi klickovat jak spatne trefeny zajic...
Neco jako vsechny ty krizeni pet metru pod horizontem a tak. Dle normy v poradku, selskym rozumem naprosty nesmysl.
D84a92l88i24b66o26r 86B62u25r33š85í81k
Vesměs všechny kruhové objezdy v ČR jsou špatné. Projektanti jsou nuceni využívat minimální rozměry dle norem, nikoliv rozměry optimální. Nikde jinde ve světě tak malé objezdy nejsou. Úplnou hrůzou jsou pak vyvýšené a různě "zdrsněné" vnitřní okruží, které musí zákonitě pojíždět kamióny (snad nejhorší so jsem zažil je obnovený kruháč v Moravské Třebové, podobný je v Litomyšli. Uvnitř je pojížděná plocha "vylepšena" příčnými paprskovitými prahy, po kterých kaminony (resp. jejich zadní nápravy" poskakují, ničí tlumiče i vozovku samostnou.
Další hrůzou bývají nedostatečné poloměry napojení výjezdů i nájezdů, kde jsou nuceni řidiči kamiónů přejíždět přes krajnici a tím ničí okraj živičné plochy, případně obrubníky.
Za tu dobu, co se u nás kruhové objezdy stavějí, se už mohli silničáři poučit a ty zmetky už nestavět. jenže každý nový kruháč je buďto stejně špatný nebo ještě horší. Chyba rozhodně není v řidičích, ale v nesprávné geometrii. Kolik projektantů a řídících pracovníku silnic a dálnic vyjelo někdy do zahraničí, aby se podívali jaké se kruháče stavějí tam? Asi nikdo, a těch málo to nezajímalo.
P25e46t27r 54D27r51a13p95a61l
ty paprsky jsou tam proto, aby si přes ně nezkracovaly cestu osobáky a nejezdily defakto rovně bez podstatného snížení rychlosti. Já vidím u kruháčů problém hlavně v tom, že hned za poloměrem jsou přechody, mnohdy ještě schované za živým plotem, takže děcko není vůbec vidět
K72v44ě78t90a 53S74t64a58r88á
Ten ostruvek na tom prechodu mohl byt klidne o pul metru uzsi a ten pulmetr mohli projektanti dat tomu pruhu na vyjezdu z kruhoveho objezdu. Pak by se kamiony vytocily i bez pouziti "slzy". Takhle je jasne, ze spousta z nich, hlavne tech neznalych mistnich pomeru - coz na silnici I. tridy jezdi zkratka kvantum kamionu z daleka - to zadkem vezme pres obrubnik. Jako udelat toto na nejakem prutahu mestem je zverstvo ze strany projektanta. Musi pocitat s umistenim, s hustotou a slozenim dopravy. Jestli je to paterni komunikace ve meste, kterou proudi i nakladni tranzitni doprava, tak na to musi byt krizovatka prostorove dimenzovana. Nekde v centru mesta, ktere ma transit vyreseny pres vnejsi obchvat, a do centra zajizdi tedy jen mistni doprava, budiz. Ale na frekventovane silnici I. tridy radsi nez tento paskvil, meli nechat normalni teckovou krizovatku. Dnes se vsude cpou kruhove objezdy.
Mrtvolu vařili tři hodiny. „Byly to čtyři kýble kostí a čtyři tkání,“ řekl muž
Dva muži, kteří dnes předstoupili před Krajský soud v Hradci Králové, odmítli obvinění z vraždy...
Pardubice - Třinec 6:3. Domácí si k první výhře pomohli drtivým finišem
Je vyrovnáno. Hokejisté Pardubic dosáhli na své první vítězství v letošním finále extraligového...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Cyklista u Chocně zemřel na lesním trailu, jeho tělo leželo u jedné z překážek
Lesní cyklookruh u Chocně na Orlickoústecku se stal o víkendu osudným pětatřicetiletému cyklistovi....
Pardubice - Třinec 1:2. Obhájci se vezou na vítězné vlně, znovu zářil Kacetl
Třinečtí hokejisté navázali na povedené výsledky z posledních zápasů a úspěšně vstoupili i do...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Za vraždu a uvaření mrtvoly nelze žádat doživotí, může za to slovíčko v posudku
Jaký význam může mít jedno slovo ve znaleckém posudku, ukazuje další vývoj v případu bestiální...
Cestovatel jede hledat „Smetanovy hory“, neví však, jestli existují
Možná je to jen bájné Eldorádo, možná jede ředitel vysokomýtského Regionálního muzea Jiří Junek...
Pardubický trenér Kováč před Boleslaví: Rádi bychom si doma vylepšili bilanci
Mají za sebou dvě plichty s celky, se kterými se rvou o ligovou záchranu: doma s Českými...
Na náměstí v Lanškrouně vysypali popelnice. Skryly vše, i nesnědené humry
Že by se maso do popelnice nemělo vyhazovat jen tak, přiblížili pořadatelé Dne Země v pátek...
Soud zrušil obecní radu Opatovic, její ustanovení odporovalo zákonu
Opatovice nad Labem s necelými třemi tisíci obyvateli už nemají obecní radu, přestože ji...
Prodej chaty (možnost k bydlení), 532m2…
Trhová Kamenice - Rohozná, okres Chrudim
4 900 000 Kč