Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Obnovené vlaky nepřežily. Pardubický kraj jim nedal moc šanci

V tichosti končí drahý experiment politiků Pardubického kraje, kteří v roce 2011 zrušili provoz na malých tratích, o tři roky později se je pokusili oživit a teď je zase pohřbívají. Resuscitaci tratí prosadil bývalý železničářský odborář a někdejší radní kraje Jaromír Dušek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tato situace je dlouhodobě zaviněna přístupem Českých drah k reálným potřebám cestující veřejnosti. Proto si lidé zvykli na rychlejší a pružnější autobusovou dopravu nebo dopravu vlastními vozidly. Jízdní řády neodpovídaly potřebám lidí cestujících do práce a z práce. Jízdní řády v odlehlých oblastech sestavovali neznámí aparátníci kdesi v Praze, kteří o potřebách cestujících nic netušíli. Výsledek je ten, že snad posledních 10 až 15 let do Štítů a ze Štítů jezdily ve vlaku 2-3 lidé (i když kousek od nádraží je velký průmyslový závod). To nelze jen stále bezhlavě dotovat. Podobná situace nastává i na nedávno nákladně zrekonstruované a elektrifikované trati z Lichkova do Letohradu a Ústí n.O.. Přímé spoje z Lichkova (nebo z Polska) do Pardubic zmizely z jízdních řádů. Zpomalila se tím rychlost a přibylo nepohodlné přestupování v nepřehledné a nepovedené stanici Ústí nad Orlicí, kde staví jen některé rychlíky, protože staví na zastávce Ústí n.O.- město. Návaznost většiny spojů do Parubic je velmi špatná nebo neexistuje. Tím vším se ztížila možnost cestování z oblasti Králicka, Jablonného a Letohradska. Dráha dělá vše pro to, aby cestování ztížila.

1 2
možnosti

Je vidět, že situaci vůbec nerozumíte, České dráhy jsou pouze dodavatelem, za to všechno může jen a jen kraj. Pokud si kraj objedná, že bude do Štítů jezdit vlak každou hodinu, tak to dráhy klidně odjezdí nebo jiný dopravce, ale toto kraj neudělá, kraj udělal pár náhodných výstřílků, které jsou pro cestující na nic. To Polsko mě osobně mrzí, ale opět je to dohoda krajů, v tomto případě států - pokud by se kraje domluvily mohli by vlaky jezdit jako např. Harrachov - Sklarzska Poreba nebo v sezone Trutnov - Sedzislav s přípoji na Jelenia Goru nebo nově vlaky Walbrzych - Adršpach, ale to opravdu musí být domluva mezi objednavateli. ČD ani jiný dopravce bez dotací jezdit nebude.

1 1
možnosti

Další věc je, že tam, kde kraj logicky nemá zájem o financování úseku, který je z jeho pohledu nesmyslný (např. Moravský Karlov - Štíty, Jevíčko - Velké Opatovice apod.), mělo by se to z nějakého státního fondu dofinancovat, protože jinak na to velmi doplácejí jak obyvatelé příslušných míst, tak turisté, kterým jsou krajské hranice víceméně lhostejné. Ve druhém uvedeném případě tak dochází k naprostému pozbytí síťového efektu železnice.

6 0
možnosti

No je to bída. V pátek jsem jel z Prahy do Velkých Opatovic a trvalo mi to 4,5 hodiny. Musí se jet až přes Boskovice, kde to samozřejmě nenavazuje. Z Moravské Třebové se člověk dolů nedostane ani v pracovní den a Jevíčko se tak stalo zřejmě nejodstřiženějším městem od všech center, které neleží u státních hranic. Před třemi týdny jsem jel z Konice do Prahy a také to bylo špatné, mezera v Moravské Třebové, kromě toho ani víkendová poloha není příliš vhodná. No ale objíždět to z Konice přes Olomouc, to se prostě nedá...

1 0
možnosti

J10a48n 65S75t89e49i74n18e32r

18. 6. 2018 15:52

Z Jevíčka do Prahy to ještě jde, autobusem do Svitav a odtamtud rychlíkem. Jízdní doba 3:14 - 3:30. Něco jim tam jede i do Brna a samozřejmě do Pardubic. Ale do blízké Olomouce skoro nic. Kdysi jsem tam pravidelně jezdíval, teď už se tam nemám jak dostat. Zrušili jim i autobusy do Šumperku.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Mrtvolu vařili tři hodiny. „Byly to čtyři kýble kostí a čtyři tkání,“ řekl muž

15. dubna 2024  6:30,  aktualizováno  16:15

Dva muži, kteří dnes předstoupili před Krajský soud v Hradci Králové, odmítli obvinění z vraždy...

Pardubice - Třinec 6:3. Domácí si k první výhře pomohli drtivým finišem

17. dubna 2024  17:40,  aktualizováno  22:44

Je vyrovnáno. Hokejisté Pardubic dosáhli na své první vítězství v letošním finále extraligového...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Cyklista u Chocně zemřel na lesním trailu, jeho tělo leželo u jedné z překážek

15. dubna 2024  17:14

Lesní cyklookruh u Chocně na Orlickoústecku se stal o víkendu osudným pětatřicetiletému cyklistovi....

Pardubice - Třinec 1:2. Obhájci se vezou na vítězné vlně, znovu zářil Kacetl

16. dubna 2024  17:30,  aktualizováno  21:35

Třinečtí hokejisté navázali na povedené výsledky z posledních zápasů a úspěšně vstoupili i do...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za vraždu a uvaření mrtvoly nelze žádat doživotí, může za to slovíčko v posudku

17. dubna 2024  16:47

Jaký význam může mít jedno slovo ve znaleckém posudku, ukazuje další vývoj v případu bestiální...

Na náměstí v Lanškrouně vysypali popelnice. Skryly vše, i nesnědené humry

19. dubna 2024  15:06

Že by se maso do popelnice nemělo vyhazovat jen tak, přiblížili pořadatelé Dne Země v pátek...

Soud zrušil obecní radu Opatovic, její ustanovení odporovalo zákonu

19. dubna 2024  10:52

Opatovice nad Labem s necelými třemi tisíci obyvateli už nemají obecní radu, přestože ji...

Snaha je. Hvězdy Ústí však basketbalisty Pardubic dost provětrávají

19. dubna 2024  10:36

V basketbalovém čtvrtfinále play off s ústeckou Slunetou se zatím nehraje podle pardubických not....

Kraj chce, aby parkovací domy v areálu nemocnice postavil soukromník

18. dubna 2024  16:28

Ve stísněném areálu Pardubické nemocnice by měly vyrůst dva parkovací domy. Kraj chce, aby vznikly...

Advantage Consulting, s.r.o.
PROCESNÍ INŽENÝR KVALITY V AUTOMOTIVE (50.-60.000 Kč)

Advantage Consulting, s.r.o.
Pardubický kraj
nabízený plat: 50 000 - 60 000 Kč