Diskuse k článku

Obnovené vlaky nepřežily. Pardubický kraj jim nedal moc šanci

V tichosti končí drahý experiment politiků Pardubického kraje, kteří v roce 2011 zrušili provoz na malých tratích, o tři roky později se je pokusili oživit a teď je zase pohřbívají. Resuscitaci tratí prosadil bývalý železničářský odborář a někdejší radní kraje Jaromír Dušek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z20d55e90n80ě87k 49P66y61t93l46í53k 8309425769736

Tato situace je dlouhodobě zaviněna přístupem Českých drah k reálným potřebám cestující veřejnosti. Proto si lidé zvykli na rychlejší a pružnější autobusovou dopravu nebo dopravu vlastními vozidly. Jízdní řády neodpovídaly potřebám lidí cestujících do práce a z práce. Jízdní řády v odlehlých oblastech sestavovali neznámí aparátníci kdesi v Praze, kteří o potřebách cestujících nic netušíli. Výsledek je ten, že snad posledních 10 až 15 let do Štítů a ze Štítů jezdily ve vlaku 2-3 lidé (i když kousek od nádraží je velký průmyslový závod). To nelze jen stále bezhlavě dotovat. Podobná situace nastává i na nedávno nákladně zrekonstruované a elektrifikované trati z Lichkova do Letohradu a Ústí n.O.. Přímé spoje z Lichkova (nebo z Polska) do Pardubic zmizely z jízdních řádů. Zpomalila se tím rychlost a přibylo nepohodlné přestupování v nepřehledné a nepovedené stanici Ústí nad Orlicí, kde staví jen některé rychlíky, protože staví na zastávce Ústí n.O.- město. Návaznost většiny spojů do Parubic je velmi špatná nebo neexistuje. Tím vším se ztížila možnost cestování z oblasti Králicka, Jablonného a Letohradska. Dráha dělá vše pro to, aby cestování ztížila.

+1/−2
19.6.2018 12:30

O84n97d71ř32e18j 35S50c41h72w84a12r14z60b17a19c54h 7335117403284

Je vidět, že situaci vůbec nerozumíte, České dráhy jsou pouze dodavatelem, za to všechno může jen a jen kraj. Pokud si kraj objedná, že bude do Štítů jezdit vlak každou hodinu, tak to dráhy klidně odjezdí nebo jiný dopravce, ale toto kraj neudělá, kraj udělal pár náhodných výstřílků, které jsou pro cestující na nic. To Polsko mě osobně mrzí, ale opět je to dohoda krajů, v tomto případě států - pokud by se kraje domluvily mohli by vlaky jezdit jako např. Harrachov - Sklarzska Poreba nebo v sezone Trutnov - Sedzislav s přípoji na Jelenia Goru nebo nově vlaky Walbrzych - Adršpach, ale to opravdu musí být domluva mezi objednavateli. ČD ani jiný dopravce bez dotací jezdit nebude.

+1/−1
19.6.2018 15:57
Foto

Z16d62e76n47ě90k 45P37y25t39l36í12k 8119135559766

Zde je problém asi v tom, že trať do Štítů je na pomezí dvou krajů (Olomouckého a Pardubického), které se spolu nedokáží nebo nechtějí domluvit. Okrajová oblast je nezajímá. Ale ta situace je tak dlouhodobě zanedbaná a zaběhlá, že už to nejde řešit.

0/0
20.6.2018 11:25

M25a93r42t25i20n 69V24e28s95e85l44ý 1160548837906

Další věc je, že tam, kde kraj logicky nemá zájem o financování úseku, který je z jeho pohledu nesmyslný (např. Moravský Karlov - Štíty, Jevíčko - Velké Opatovice apod.), mělo by se to z nějakého státního fondu dofinancovat, protože jinak na to velmi doplácejí jak obyvatelé příslušných míst, tak turisté, kterým jsou krajské hranice víceméně lhostejné. Ve druhém uvedeném případě tak dochází k naprostému pozbytí síťového efektu železnice.

+6/0
18.6.2018 15:43

M30a28r12t58i67n 31V31e34s40e72l97ý 1340128467816

No je to bída. V pátek jsem jel z Prahy do Velkých Opatovic a trvalo mi to 4,5 hodiny. Musí se jet až přes Boskovice, kde to samozřejmě nenavazuje. Z Moravské Třebové se člověk dolů nedostane ani v pracovní den a Jevíčko se tak stalo zřejmě nejodstřiženějším městem od všech center, které neleží u státních hranic. Před třemi týdny jsem jel z Konice do Prahy a také to bylo špatné, mezera v Moravské Třebové, kromě toho ani víkendová poloha není příliš vhodná. No ale objíždět to z Konice přes Olomouc, to se prostě nedá...

+1/0
18.6.2018 15:33

J10a10n 15S40t92e60i89n85e30r 3585914445801

Z Jevíčka do Prahy to ještě jde, autobusem do Svitav a odtamtud rychlíkem. Jízdní doba 3:14 - 3:30. Něco jim tam jede i do Brna a samozřejmě do Pardubic. Ale do blízké Olomouce skoro nic. Kdysi jsem tam pravidelně jezdíval, teď už se tam nemám jak dostat. Zrušili jim i autobusy do Šumperku.

0/0
18.6.2018 15:52

O47n15d83ř98e54j 86S54c93h68w11a51r22z44b21a80c24h 7845447113244

A co takhle jet do Letovic a přestoupit na autobus do Velkých Opatovic, cesta trvá okolo 3 až 3,25 hodiny. Trať z Moravské Třebové do Dzbelu nebo Velkých Opatovic prostě smysl nemá, doprava byla smysluplně nahrazena autobusy směr Svitavy s návazností na rychlíky.

To spojení s Olomoucí je špatné a měl by s tím kraj něco udělat, minimálně 2 až 3 páry denně z Velkých Opatovice směr Olomouc vést.

0/0
19.6.2018 9:29

Najdete na iDNES.cz