Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M31a41r12t17i16n 70V65e87s93e23l68ý 1300828807186

Další věc je, že tam, kde kraj logicky nemá zájem o financování úseku, který je z jeho pohledu nesmyslný (např. Moravský Karlov - Štíty, Jevíčko - Velké Opatovice apod.), mělo by se to z nějakého státního fondu dofinancovat, protože jinak na to velmi doplácejí jak obyvatelé příslušných míst, tak turisté, kterým jsou krajské hranice víceméně lhostejné. Ve druhém uvedeném případě tak dochází k naprostému pozbytí síťového efektu železnice.

+6/0
doporučit
18.6.2018 15:43

M15a45r19t35i87n 73V81e50s45e55l93ý 1170228487476

No je to bída. V pátek jsem jel z Prahy do Velkých Opatovic a trvalo mi to 4,5 hodiny. Musí se jet až přes Boskovice, kde to samozřejmě nenavazuje. Z Moravské Třebové se člověk dolů nedostane ani v pracovní den a Jevíčko se tak stalo zřejmě nejodstřiženějším městem od všech center, které neleží u státních hranic. Před třemi týdny jsem jel z Konice do Prahy a také to bylo špatné, mezera v Moravské Třebové, kromě toho ani víkendová poloha není příliš vhodná. No ale objíždět to z Konice přes Olomouc, to se prostě nedá...

+1/0
doporučit
18.6.2018 15:33
Foto

Z68d38e45n25ě23k 24P65y60t61l40í25k 8269425829306

Tato situace je dlouhodobě zaviněna přístupem Českých drah k reálným potřebám cestující veřejnosti. Proto si lidé zvykli na rychlejší a pružnější autobusovou dopravu nebo dopravu vlastními vozidly. Jízdní řády neodpovídaly potřebám lidí cestujících do práce a z práce. Jízdní řády v odlehlých oblastech sestavovali neznámí aparátníci kdesi v Praze, kteří o potřebách cestujících nic netušíli. Výsledek je ten, že snad posledních 10 až 15 let do Štítů a ze Štítů jezdily ve vlaku 2-3 lidé (i když kousek od nádraží je velký průmyslový závod). To nelze jen stále bezhlavě dotovat. Podobná situace nastává i na nedávno nákladně zrekonstruované a elektrifikované trati z Lichkova do Letohradu a Ústí n.O.. Přímé spoje z Lichkova (nebo z Polska) do Pardubic zmizely z jízdních řádů. Zpomalila se tím rychlost a přibylo nepohodlné přestupování v nepřehledné a nepovedené stanici Ústí nad Orlicí, kde staví jen některé rychlíky, protože staví na zastávce Ústí n.O.- město. Návaznost většiny spojů do Parubic je velmi špatná nebo neexistuje. Tím vším se ztížila možnost cestování z oblasti Králicka, Jablonného a Letohradska. Dráha dělá vše pro to, aby cestování ztížila.

+1/−2
doporučit
19.6.2018 12:30







Najdete na iDNES.cz