Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava Masarykova náměstí v Pardubicích si vyžádá velké změny v MHD

Pardubice o prázdninách opraví část Masarykova náměstí. Práce potrvají od července do srpna a budou se týkat i všech čtyř silničních pruhů. Kvůli tomu se budou muset na třídu Míru vrátit i všechny trolejbusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43a44v30e58l 58K28m79o85n69í13č43e86k 6477471446691

Však on to Bakajsa vyřeší. Stačí zrušit, místo rošíření o laguny pro zastávky městské dopravy, na každé straně jeden jízdní pruh a doprava bude pomalejší a tím i bezpečnější. Navíc se bude podobat šířkou většině vozovek ve městě. Další řešení (Bakajsovo, samozřejmě) je povolit stání automobilů jako na ulici 17.listopadu. A konečně využít neoznačený "přechod" zhruba asi padesát metrů blíž zimnímu stadionu. V žádném případě to neřešit semaforem, protože jak nám ukazuje bezsemaforové řešení přechodu pro chodce u bývalé Mazdy, pro ještě starší u bývalého Nového bytu, je to řešení zkvalitňující průjezd od Zimního stadionu až po Billu na Skřivánku.

+1/0
11.6.2018 9:02

M74i85l63o36š 10P31r38á13z23n77ý 5544569700708

Tak když se Masarykovo náměstí opravuje mohlo by vedení města také lidem říci, jak to bude s "budoucí" stavbou Veselky. Je to tam oplocené již roky a myslím, že je to velká ostuda pánů radních. Co se týká přechodu před Palácem - to je problém. Do země to zřejmě jít nemůže kvůli garážím, takže jedině nadchod, i když jeden sociální demokrat trval na nadchodu, ale v Palackého ulici, kam chodí málokdo. Ale co dělá hlavní architekt a jaká je jeho vize? Současný stav tam ale být opravdu nemůže. Lidé

přechází po jednom a auta stále stojí. Další ostuda města

+2/0
9.6.2018 19:17

J59a21n 72V97o80j42t63í46š18e79k 6512271535906

A proč maj mít auta přednost před lidma?

0/0
10.6.2018 12:06

I53v96a 15V86á31g54n72e15r75o62v67á 2291667749111

A co místo k přecházení? Děsí mě, že to raději nepíšou a že zmizí..

+1/−1
9.6.2018 6:52

F86r57a30n74t96i14š62e54k 83K11a35b88r32h68e19l 3455560342338

doufam, ze definitivne zmizi!!

+1/0
9.6.2018 9:00

J25a90k32u81b 50Š93t17ě90p90á15n32e79k 6551156266420

Pohybuji se tu denně (jako chodec i jako řidič) a musím uznat že ta rekonstrukce je opravdu potřeba. Doufám hlavně že rekonstruovaná ulice bude ve všech pruzích z klasického asfaltu, namísto současné kamenné dlažby. Ta nese dost špatně zatížení od autobusů, a je to krásně vidět na hraně křižovatky u zimního stadionu kde jsou dlažební kostky propadlé o několik centimetrů.

Dovolím si ovšem podotknout že kdyby někdo myslel trochu dopředu, mohlo se tohle vše spojit s uzavírkou která byla tuším vloni právě proto že se rekonstruovaly zastávky - teď se to zbytečně bude zavírat znovu.

Co se instalace semaforu na přechodu týče, věřím že to je krok správným směrem. Chodců je zde opravdu hodně, a tím že přecházejí nahodile způsobují situaci kdy je na přechodu téměř pořád alespoň jeden. Semafor by tohle vyřešil. A pokud se bojíte že vám tam budou lidi chodit na červenou, postavte tam dva strážníky s bločkem - služebnu mají za rohem takže to nebudou mít ani daleko. Oni je to hodně rychle odnaučí.

+1/0
8.6.2018 20:18

J81i47ř64í 98C16e51n70i25g63a 1621442367

Kostky právě že snáší trolejbusy lépe než asfalt. Co se týče přechodu, tak ten by měl být zrušen a nahrazen mimoúrovňovou variantou. Už teď tam lidi pomalu skákají pod autobus a semaforem se to vyřeší jen částečně.

+3/0
8.6.2018 21:35

J58i51r39k52a 37D43v92o59r91a50k 9395820901804

Nebudou tam ani kostky, ani asfalt, ale beton, který se používá na stavbu dálnic.

+2/0
9.6.2018 11:50

J82a97n 78V84o91j16t84í13š20e39k 6142621175606

Vám asi uniklo, že je to Masarykovo náměstí a ne Masarykova dálnice.

0/−1
9.6.2018 11:52

J38i87r54k91a 52D76v48o63r71a39k 9295620641864

Ne, neuniklo.

Zdroj: https://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/prazdninove-uzavirky-silnice-na-holice-a-masarykovo-namesti-20180601.html

Asfalt tak v pruzích vyhrazených autobusům nahradí beton. Parametry zátěže totiž v těchto místech vycházejí podle dálničních norem. Vnitřní pruhy v obou směrech na Masarykově náměstí zůstanou i nadále asfaltové

Pardubický deník....

Zdroj: https://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/prazdninove-uzavirky-silnice-na-holice-a-masarykovo-namesti-20180601.html

+1/0
9.6.2018 14:26

J59a90n 65V81o10j37t66í77š18e78k 6582341965546

Já narážel na mimoúrovňový křížení.

A jednak je ten článek o úplně jiný silnici a druhak je to nějaká novinářská zkratka (čtěte: blbost).

0/−2
9.6.2018 14:32

J88i32r90k98a 55D47v67o49r72a89k 9295290511624

O jaké jiné silnici to tedy podle Vás je?

0/0
9.6.2018 14:35

J44a23n 97V42o25j29t31í19š12e47k 6832971815786

Blbě čtu. Myslel jsem, že je píšou k Domu hudby a oni píšou k Domu služeb.

Ovšem... z čeho je vozovka je celkem fuk. Já narážel na to, že mimoúrovňový křížení chodců nemá na náměstí co dělat. Koneckonců se můžete jít podívat za roh, jak "skvěle" tam lávka do obchoďáku funguje. A nebo se podívejte, jak skvěle fungoval podchod na náměstí Republiky. Nejsme na dálnici, jsme ve městě. V samotném centru města. Chodci zde musí mít přednost, jinak to město nemůže nikdy fungovat.

+2/0
9.6.2018 15:18

J62a56k47u62b 53Š56t64ě25p90á61n23e90k 6951396706240

Dovolím si s Vámi nesouhlasit. Na materiálu vozovky opravdu záleží - a já si stojím za tím že kostky jsou oproti betonu či asfaltu prostě horší. Z hlediska komfortu jízdy (hlučnost, vibrace, ...) i z hlediska bezpečnosti (brzdná dráha obvzláště při dešti/námraze). Použití betonu tedy rozhodně schvaluji, bude to cesta k lepšímu.

A ačkoliv má tato oblast v názvu slovo "náměstí" jedná se také o jednu z páteřních cest centrem. Dopravní zatížení je zde hlavně ve špičce velké a provoz nejde úplně snadno někam přesunout. Spíše se dá říct že než o náměstí jde o dopravní uzel, protože hustotou spojů MHD dokáže konkurovat opravdu snad jen hlavní nádraží. Tím chci říct že přednost chodců zde opravdu dělá jen problémy, které jak doufám alespoň zmírní ten plánovaný semafor.

+1/0
10.6.2018 5:01

M28a64r23t67i44n 92Č58a37p25e94k 6170141337194

Jenže kostky se snadněji udržují - kvůli jedné díře se nemusí předělávat celá zastávka - a beton dokáže klouzat úplně stejně jako kostky. U autobusáku už jsou hrany panelů omlácené až na dráty co je mají zpevňovat, takže až zreznou, tak se to celé rozpadne, kdežto kostky jsou pořád jako nové.

A dopravě nejen na Masarykově náměstí, ale celkově od Jesničánek až po Globus, by pomohlo vyhnání tranzitu uzavřením podjezdu pro IAD, ale k tomu není na městě vůle, protože to mohlo být už před dvaceti lety s dokončením Parama.

0/0
10.6.2018 9:24

J29a91n 90V30o85j28t43í64š13e59k 6112311315126

To je špatná úvaha. Přednost chodců dělá problémy autům, ale přednost aut bude zase dělat problémy chodcům a uživatelům MHD. A protože jsme přímo v centru města a ještě ke všemu, jak píšete, na uzlu MHD, musí chodci dostat přednost.

A navíc v tomhle místě žádné problémy s dopravou neexistují. Celý je to jen o tom, že lidi maj automobilovou dopravu jako nějakou fetiš a neustále ji potřebujou preferovat i na místech, kde to objektivně je špatně. Bohužel radnice se u těchto rekonstrukcí neobtěžuje ptát odborníků a pak to takhle dopadá.

0/−1
10.6.2018 12:05

J13a54n 14H12á53j87e78k 2486156323515

Doplnit semafor závorou. ;-D

0/0
9.6.2018 5:47

M47i61l39a57n 29B47r44z33e10k 4404364726610

ten přechod mezi zastávkama nemá vůbec být. jediné řešení je podle mne lávka, nebo podchod..

+3/0
8.6.2018 19:48

I66v64a 27V43á90g65n41e47r54o34v70á 2161377659281

Jenže to se v tom případě mělo řešit současně s výstavbou AFI..... teď už se to asi těžko bude vymýšlet. To je ale se vším v Pardubicích - všechno je tu prvoplánové

+1/0
9.6.2018 6:51

J85a77n 53V38o89j38t97í95š30e79k 6592691935586

Lávka a podchod nemaj na náměstí co dělat. Vlastně tam nemá co dělat ani ten semafor, má tam bejt omezená rychlost a široký zvýšený místo pro přecházení. Jsme proboha v samym centru města.

0/−3
9.6.2018 11:54



Najdete na iDNES.cz