Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvrat v Pardubicích. Politici uvažují, že si zadlužený hokej nechají

Pardubičtí zastupitelé na svém středečním jednání odložili projednávání podmínek prodeje majoritního podílu v extraligovém hokejovém klubu Dynamo. Město připraví více variant. Jednou z hlavních je ta, že si radnice klub nechá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A90l92e45š 22T60r15o10j29a65n 3784254434389

Zásadně odmítám záměr ponechat si,jako územně samosprávní celek a majoritní vlastník, soukromokapitální sportovní klub.Tento záměr odporuje zásadám organizace a hlavně hopspodaření s " veřejnými " majetky obcí,které vycházejí ze zákona o Územní samosprávě.Pokud by k tomu došlo,jistě k velkému nadšení nás hokejových příznivců,musel bych rezolutně trvat na tom,aby jsme se my daňoví poplatníci stejným způsobem podíleli na správě a hospodaření (mnohamilionové výplaty na provoz, hráčům,trenérům a všem ostatním členům těchto profiorganizací) i u ostatních profiklubů,jako jsou fotbal (tam město nevlastní ani jednu jedinou akcii),florbal, atd. Z hlediska práva a lidského cítění,by došlo k nestandardnímu a hlavně nespravedlivému a neomluvitelnému protěžování jednoho profiklubu před kluby ostatními, a nic na tom nemění ani náhled na tradice (tzv. stříbro). Z dočasným " záchranným řešením " jsem problém, s přimhouřeným okem,neměl.Vím,že nám hokejovým fanouškům je v této době a situaci odporné neustále připomínat,že městu peníze schází hlavně a především jinde,ale pravda to je, at ́ se nám to líbí nebo né. Za svůj " kacířský " názor jsem připraven v následné diskuzi nést důsledky a být řádně rozcupován.Všem přeji hezký den ;-)

+1/−2
27.1.2018 11:33

A55l49e91š 31T30r76o84j29a67n 3974884524719

Oprava : ( S ) z dočasným řešením..... Sorry .

0/0
27.1.2018 11:50

A12l90e98š 89T43r50o56j73a42n 3654284714569

Zuzanko,názor,protiargument, Vy sladká hokejová nespravedlivá fanatičko by nebyl. ;-D? Znaménko na klávesnici zmačknout umí batole či nesvéprávný člověk,věcné protiargumentace - diskuse - však,právě tak jako Vy,schopen každý není.Je mě Vás líto - nemělo by být správné i jednoduché žít v nepravdě a nekorektním přístupu k věcem ,které se dějí kolem nás a stojí nás daňové poplatníky obrovské výdaje,obzvláště pak jsou-li vynakládány nerovnoměrně a nespravedlivě ... Hezký den ;-)

0/−2
28.1.2018 10:30

A48l51e16š 74T52r12o95j79a42n 3344914614499

Další neinteligent a pouhý ubohoučký hokejový fanatik a primitivní provokatér,jak jinak Vaši reakci lze nazvat,pane Malý - kde nejsou argumenty, chybí mozek,tam pracuje " ručička ",že .... ;-D;-D

0/−1
29.1.2018 9:44

M16a35r46t32i94n 55S69t87r12a18k30a 7740448749858

Tak pane Trojane, já tady pár argumentů na ty vaše nesmysly a následné urážky napíšu. I když Hradečák, držím palce Dynamu, aby se z téhle situace zvedlo.

Pokud jde o financování hokeje a dalších sportů v Česku, jsou města de iure limitována pravidlem EU de minimis, což jistě víte. Předpokládám, že dokážete používat hlavu a připustíte, že tohle pravidlo je k zemím ekonomik bývalého východního bloku naprosto nekorektní, když to řeknu hodně decentně. A existuje shoda na radnicích větších i menších obcí a měst v celé ČR na tom, že se hledají cesty k tomu, aby se tohle pravidlo dalo obejít. Stejně tak se města snaží prosadit, aby vláda zajistila (po vzoru Maďarska) z de minimis výjimku. Zatím ty cesty spočívají v tom, že města buď financují sportovní akce přímo (jako třeba Hradec) nebo nepřímo, prostřednictvím svých organizací, ve kterých drží např. majetkovou nebo jinou většinu. Financování sportu městem je v pořádku i z toho důvodu, že - i když jde, jak píšete, o soukromý subjekt, není to subjekt výdělečný. A dokud to nebude Real Madrid, Manchester United nebo Toronto Maple Leafs, výdělečný být ani nemůže. Rozhodně to není tak, že městské peníze končí v kapsách soukromých majitelů klubů. Tolik k tomu, že by se samospráva neměla podílet na provozu sportovních oddílů.

Město se prostě rozhodne, že bude ten či onen klub podporovat. A má na to plné právo. Stejně tak má plné právo na to si vybrat, jestli bude podporovat hokej, fotbal, florbal nebo všechno dohromady. Na důvody, proč to tak je, se zeptejte na radnici, ale počítejte s tím, že se s vámi nikdo nebude bavit. Podporu hokeje odsouhlasili zastupitelé včetně opozičních a demokracie ve své současné podobě je o tom, že vy s tím zkrátka nemůžete udělat nic. Vaše silná slova o tom, že budete rezolutně trvat na tom, aby to či ono, jsou jenom velká gesta. Můžete si na tom trvat jak chcete, ale pochybuju, že založíte například nějakou občanskou iniciativu, která si dá zrušení podpory hokeje do programu. -POKRAČOVÁNÍ-

0/−1
29.1.2018 19:14

M64a22r83t73i58n 72S37t42r22a92k54a 7860558919698

-POKRAČOVÁNÍ- Ono totiž to, že město podporuje zrovna hokej, tak nějak odráží většinovou poptávku společnosti v dané lokalitě. Politici se nerozhodují podle toho, co se líbí jednomu Trojanovi, ale na čem najdou programovou či jinou shodu. A důvody k té shodě mohou být různé - od přínosu pro region (který hokej v Pardubicích bezesporu má) přes společenskou poptávku až například po míru zapojení dětí a mládeže. Ta může být třeba u florbalu vyšší, ale pokud se úplně nepletu, podpora florbalu pardubickou radnicí taky není úplně zanedbatelná.

Věnujte tomu čas, zajistěte si úspěch ve volbách (pokud je názor o zrušení podpory hokeje v Pardubicích rozšířený, tak jistě uspějete) a můžete se pokusit daný stav změnit. Zkrátka - z hlediska práva není na podpoře hokeje v Pardubicích pardubickou radnicí špatného vůbec nic, s výjimkou rozporu s de minimis. Celkem by mě zajímalo, kde jste přišel na to, že to odporuje "lidskému cítění", jak píšete. Vy jste si dělal nějaký průzkum nebo to je zas něco, co jste jen tak plácnul, aby to dodalo vašemu příspěvku nějaký vykřičník?

Mimochodem, to, co jste napsal v reakci na mínusy, dokonale ukazuje, co jste asi zač. Reagovat na nesouhlas urážkami a zesměšňováním těch, co nesouhlasí, taky o něčem vypovídá. Jestli chcete, rád budu pokračovat v téhle debatě a rád odpovím na jakoukoli otázku, pokud tedy budu odpověď vědět.

0/−1
29.1.2018 19:21

A66l16e38š 92T43r31o36j19a70n 3714124684459

Děkuji Vám,pane Strako.Těmi svými reakcemi na " mínusy " jsem chtěl, ,byt ́poměrně expresivním způsobem, vyvolat reakci,opačný názor,nebot ́jsem věděl,že takové musí zákonitě existovat,vzhledem k poměrně nemalé popularitě hokeje v tomto městě.Vidím,že máte velice slušný dar výřečnosti,že jste zdatný rétor a rád užíváte k podpoře svých argumentů pojmů práva.Nyní se pokusím odpovědět na Vámi zadané otázky : 1) Proč to odporuje lidskému cítění ? Jednoduchá odpověd ́,vyjděte do ulic a zeptejte se obyčejných lidí,co si myslí o nadstandardní podpoře ze strany radnice hokeji oproti jiným sportům,nemluvě o jiných doposud finančné nedořešených problémů,které bytostně orgánům samosprávy dle zákona patří - infrastruktura,školství,doprava,bydlení atd.Není či nebyl by čas na uskutečnění referenda či jiného průzkumu na zhora uvedené,z hlediska hospodaření,důležité téma.Té se radnice zřejmě obává a jistě ví proč. 2) Vaše de minimis....? obce obcházejí a to dost vehementně, avšak to neznamená,že to mohou dělat donekonečna v rozporu s právními předpisy české republiky.Prostudujte si zákon č.128/2000 Sb. o obcích,který ve svém článku zmiňuji.Zásadně s Vámi nesouhlasím,obce by neměli vlastnit byt ́ jakoukoliv formou profesionální kluby,když k tomu nedají většinový souhlas daňoví poplatníci,k čemuž v tomto případě nedošlo,a kteří jsou třeba i přes většinový odpor k tomu nuceni rozhodnutím svých dříve zvolených zástupců.Správní orgán tu není proto, aby vlastnil profikluby,neměl by podnikat třebas,jak se zmiňujete nevýdělečně,ale spravoval obce,staral se o potřeby občanů.Nedomnívám se,že starost o občany spočívá v tom,že mu "nabídnu hry a nezabezpečím chléb", Jste inteligentní,jistě jste pochopil,jak to myslím. ad 3) Politici rozhodují ve sboru,avšak často v úzkém zájmu skupiny lidí,ve prospěch klubu,nikoliv většiny.Věřte,že to není jen nějaký Trojan,kterému se 100% vlastnictví profiklubu nezamlouvá,věřte,že je nás v Pardubicích většina (proč se nás nezeptají v referendu ? ) 33. roků jsem vl

0/0
30.1.2018 10:53

A42l85e98š 17T37r19o25j29a50n 3284124764779

Děkuji za odpověd ́, pane Strako. Těmi expresivními výroky na adresu " mínusáků ", jsem chtěl jen vyprovokovat reakci někoho z vás,kdo se mnou souhlasit nebudou,vím,že jich není málo.Nebojte se,jako Vy mne, já Vás urážet nebudu.Odpovím rád na některé Vaše vytýkací dotazy.

ad 1) "lidské cítění" -vyjdete-li do ulic našeho města a zeptáte se občanů,co si myslí,dozvíte se,že většina z nich s návrhem na 100% či většinové vlastnictví profiklubu nesouhlasí.Není to jen nějaký Trojan,jak píšete.O tom,zda chtějí daňoví poplatníci nadstandardně financovat provoz a platy členů profiklubu,by mělo rozhodnout referendum,kterému se ze strachu z výsledku radnice vyhýbá.I přes nepřehlédnutelnou popularitu hokeje v tomto městě (tradice ,stříbro atd.) nelze pominout,že jde o nestandardní nadržování oproti jiným profiklubům,nehledě na to,že peníze zoufale a především schází i v jiných oblastech - infrastruktura,školství,silnice atd .A ty jsou hlavní starostí a povinností samosprávního orgánu .Zákon o obcích č.128/200Sb.explicitně vyjmenovává povinnosti obcí při organizaci a správě obecních majetků.

ad 2) " pravidlo EU de minimis " ani shoda měst a obcí na jeho obcházení neznamená,že si libovolně budeme obcházet a vykládat naše tuzemské právní normy,viz zákon o o bcích několikráte zmíněný.Nemohu se s Vámi ztotožnit v názoru,že poptávka ,byt ́ nemalé skupiny občanů,především vlastního profiklubu,radnice oprávňuje k tomu, aby jakoukoliv formou vlastnila a provozovala soukromokapitální (profesionální) kluby.K tomu účelu samosprávní celky zřízeny nebyly a nejsou.-zákon o obcích jim to explicitně zapovídá,s výjimkou podpory mládeže.Za účelem zisku,jakéhokoliv i ztrátového,existují fyzické osoby a právnické osoby.To,že se město nebaví s občany,natož pak s Trojanem o tom, koho chce nebo bude podporovat je rovněž v rozporu s dobrými mravy.Máte pravdu,peníze z našich daní nekončí v kapse majitelů klubu,ony končí v kapsách členů této " orginizace ".

My se neshodneme,diskurs by byl dlouhý.Mějte se.

0/0
30.1.2018 11:50

R92i34c39h49a68r23d 95M42i51c23h46a51l40o64w37s13k22i 1111569145916

Prostě se rozhodli škodit, ať to stojí, co to stojí.

+1/−2
26.1.2018 21:00

J98a35n 92V47r59a45b76e49c 4252870356264

Konecne!

Dost bylo haneni mestskeho stribra!

Pojdme se radovat z dobrych sportovnich vysledku a stabilnejsi ekonomiky 

+1/−3
26.1.2018 18:50

L65u38d11v79í31k 12R87a71k 8125891724624

Jsem pro referendum.

+1/−1
26.1.2018 15:05

J64a95n 54V86r26a38b26e55c 4712840926984

Referendum o cem?

+1/−1
26.1.2018 20:46

L45u11d19v77í28k 92R36a35k 8215341734364

O tom, zda tento z části klub města, tedy i Pardubáků prodat, či neprodat.

0/0
30.1.2018 9:07

L35u32d89v98í67k 41R88a18k 8615401814624

Tak, komu káplo do kapsy.

0/−5
26.1.2018 11:57

P89a89v33e86l 70N78o53v79á44k 1121444301925

Dynamo se nachází ve středu tabulky tak najednou mají zájem :-)

+2/0
26.1.2018 11:25







Najdete na iDNES.cz