Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na koně zaútočil pes, zraněné zvíře bez jezdkyně běhalo mezi auty

Poklidná projížďka v koňském sedle kolem Labe se v sobotu odpoledne změnila v drama. Koně na okraji Pardubic napadl na volno puštěný pes. Opakovaně ho kousal a útočil na něj. Větší zvíře se splašilo, shodilo jezdkyni a pronásledováno psem cválalo po silnici směrem na Polabiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A90n80d69r63e64a 59L98o50f10f46a54j32o30v69á 2326102776841

To je najednou chytráku. Reagují tu odpůrci pejskaru to je voda na jejich mlýn, a pak prechytrali pejskari, kteří nepustí svého psa z vodítka, protože by ho už nikdy neviděli. Nikdo nezná ani psa ani majitele. Já ano. Fenka Erinka byla tyrana, vychrtla, a Naštěstí našla úžasnou panicku, která se ji věnuje, chodí na cvicak a poctivě venčí. Hlavně ji miluje. Jsem taky pejskar, mám taky fenky Vs výcvikem, ovšem lovecké půdy jsou psům vlastní. Pokud by kůň utíkal moje fenka by za nim taky běžela. Pes není robot a kdo psa někdy měl , ví, ze zrovna, když to nejvíc potřebujete má svou hlavu. Myslím, ze majitelka psa nemá teď lehké spaní a určitě velmi dobře ví, ze je to průšvih. Proč ji tady ještě pranyrujete????? Je to od vás hyenismus!

Denisko jsi úžasná panicka a Erinka s tebou má krásný život, a vím, ze je to pro tebe poučení!

0/0
16.1.2018 18:32

M42i20r81o62s89l45a20v 67K29a19š77p59a69r 3652307701351

Poučení, obzvlášť finanční bude teda nemalé.

+1/0
16.1.2018 21:09

R35u65d72o30l36f 52S79t23r87n15a28d 9822892324842

Hyenismus je to omlouvat. Pes zaútočil. Cvičený pes zaútočil. Vodítko a košík není týrání psa, ale ochrana lidí před psem. Zkuste se zamyslet.

0/0
20.1.2018 12:24

V58i56l79é79m 51B37a90r33á52k 4966407899726

Psíčkaři, žijeme v lidské společnosti. Je třeba trestat každé vypuštění čokla na volno.

https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=464702

+3/−4
16.1.2018 13:42

T49o76m87á12š 58L44u96d44v14í64k 5160678113486

Ne, není. Ale pokud ten pes způsobí někomu újmu, je potřeba za to potrestat toho, kdo za něj má zodpovědnost.

Reklama na váš blog mne nezajímá, neklikám na ni.

+2/−1
16.1.2018 15:24

V11i40l91é84m 38B85a91r11á22k 4856497289966

Fráze o trestání majitele psa je obezlička, jak nic neměnit.

Ten text vyšel v klasických novinách (jak je uvedeno na konci) a diskutoval jsem o něm v duelu v rádiu. Takže buďte ubezpečen, že nemám problémy se spaním, jestli je u něj 1200 nebo 1201 čtenářů. Kvůli tomu tam ten odkaz není.

Blog používám jako elektronický archiv článků a odkazuji na něj, protože nevím, proč bych měl něco znovu psát (když jsem to už napsal) a věc je celkově shrnuta v rozsáhlejším textu, na který právě odkazuji.

+1/0
16.1.2018 15:55

J44a41r30o33s94l62a17v73a 20Z26i25e33g54l35e49r54o91v72á 2228506885894

Majitelé psů úplně zapomněli, že jsou to pořád PSI - je to zvíře, má své instinkty a když není dobře vycvičený (jako že 90% psů, co pobíhají po parcích, není), tak musí být prostě na vodítku. Ale to už bylo tolik neštěstí a jsou nepoučitelní. Už slyším...mě se to netýká, ten náš poslouchá, ten je hodný atd....No comment. Dokud za tyhle excesy nebudou adekvátní tresty, tak se nic v myšlení pejskařů nezmění.

+9/0
16.1.2018 13:19

P91a60v21e11l 13Š79v48a64r12c61e39r 1470628122837

Jaké adekvátní tresty? Ono neplatí, že co udělá pes, jde plně na vrub jeho majitele?

0/−1
16.1.2018 13:21

M40a20r14t92i73n90a 23S75e60d82l59i52c56k29á 5222375771172

Neplati. Neposuzuje se to stejne jako by se skutku dopustil sam majitel.

+2/0
16.1.2018 13:24

P54a49v69e21l 93Š58v37a35r55c24e62r 1920178722467

Já myslel že ano, jen se před onen skutek dá slovíčko "neúmylsné". Zatím jsem o těchto případech a výsledcích soudních jednání moc neslyšel.

0/0
16.1.2018 13:55

M69a61r61t17i56n24a 98S77e83d60l27i52c37k91á 5442885341612

Vzdyt vetsinu ani nenapadne, ze by meli jakkoliv zaridit, aby pes nejen nikomu neublizil, ale ani neobtezoval.

0/0
16.1.2018 13:21
Foto

I39v18a62n 23V29e26s54e65l48ý 4446988234677

Ale napadne. On je asi rozdíl v přístupu ve větších městech kde nevychovaní psi jsou v mírné menšině a přístupu na venkově kde se psům moc výchovy nedostává. Zdůrazňuji výchovy.

U nás byl vždy pro každého psa univerzální zákazový povel "fuj", který mi začal připadat při výchově jako problematický. Moji psi totiž nesmí věnovat pozornost mnoha věcem na ulici a používat "fuj" např. pro zákaz "zájmu" o jakékoliv dítě mi připadalo jako urážlivé. Takže máme povel "ne".

Mě to připadá, že mnoho lidí výchovu psa prostě neřeší a myslí si, že pes se má cvičit, ale pes musí být vychovaný, vycvičený být nemusí.

0/0
16.1.2018 13:50

D75a86v15i85d 67P60e29t30r92z54i70l85k60a 5751166107438

Cokl mel kliku, ze nenatrefil na jednu z mejch kobyl. Trochu by se proletel vzduchem a byl by rad, ze ma jen par zlomenejch kosti. Pamtuju jak jednou manikoj za nama zdrhnul cokll. A ten blb nemel lepsi napad, nez piskat na tu pistalu. Oni to slysi i kone. Simla se chvili drzela, kdyz se ji pes zakous do ocasu, preletel pul pole,a ani nevedel jak. Ale byla skvela jeji reakce. Nejdriv me nadhodila v sedle, aby me nesundala, a pak uz jsem jen slysel, jak naplno zahucely zadky a cvaklo to. Cokl mohl mluvit o stesti, ze nebyla kovana na zadek.

+1/0
16.1.2018 13:00

M21i35c37h40a77e64l83a 55F41a44s62t90o75v63á 8782696929518

Chápu paní jezdkyni, i já bych nebyla zrozna 2x tolik nadšená, kdyby pes či jiné zvíře napadlo mě či mé dítě nebo zvířecího člena rodiny.

Ale nesouhlasím s ní, že pes byl primárně vycvičen na boj. Ano, pitbull není vhodné zvíře do rukou "blba", ale kdyby se podívala do historie, zjistila by, že to byl původně lovecký pes. Že z toho psa někdo udělal bojové plemeno, tak za tuhle nálepku pes nemůže.

Je jedno, zda někoho napadne pitbull či ovčák anebo čivava - je to pořád šelma, a také je to vizitka a odpovědnost majitele psa.

Majitel psa by měl uhradit veškeré náklady na léčbu koně a může být rád, že se holce nic vážného nestalo. Jinak by mu mohlo hrozit ublížení na zdraví z nedbalosti.

+5/0
16.1.2018 12:05

J65i31ř15í 75S37e15d41l45á62č91e37k 9686506481659

Milá paní Fastová, je úplně jedno, jestli byl pitbull a podobné rasy vyšlechtěn pro boj primárně nebo sekundárně, faktem zůstává, že pro boj vyšlechtěn či přešlechtěn je, Důsledky této skutečnosti se neblaze projevují každou chvilku. Jednou je to kůň, jindy dítě či přímo majitelka. Jsou to prostě pejsáčci k pomilování:-(.

+5/0
16.1.2018 12:19

M15i33c72h84a36e96l31a 31F39a36s25t66o38v27á 8902906259668

Milý pane Sedláčku, ano, máte pravdu. Ale můj příspěvek nebyl myšlen jako obhajoba pitbulla. Jen, že za to pes jako šelma úplně nemůže. Ve článku se mluví o psovi, ale o majiteli téměř žádná zmínka, jen že znají majitele.

Důsledků můžeme vidět mnoho, jen mě čím dál více zaráží, že spousta lidí je stále nepoučitelná. :-(

+1/0
16.1.2018 12:42

M33a49r77t37i44n96a 32S98e41d12l91i27c72k93á 5232355691402

Nebezpecna selma nema co delat mezi lidmi. Pes, tygr nebo lev.

0/0
16.1.2018 13:00

M15a84r66t53i43n10a 74S49e22d48l12i28c70k10á 5222115271972

Och, vy byste nebyla 2x tolik nadsena, kdyby vam pes napadl dite. Zvracenost z tohoto tvrzeni cpi na sto honu.

+1/0
16.1.2018 12:37

M86i76c87h75a61e36l65a 29F39a21s62t31o52v13á 8562596859398

Ano, nebyla. Ale co člověk může dělat, když k nějaké podobné situaci dojde?

Jsou situace, které neovlivníme. Stejně tak jako ta jezdkyně na koni napadení psa.

0/0
16.1.2018 12:52

M10a78r16t77i61n94a 84S82e95d22l40i90c15k70á 5752245471912

Jak jako neovlivnime? Neovladatelny pes nema na verejnosti co delat!

+2/0
16.1.2018 12:58

M52i39c32h39a87e23l69a 63F85a89s95t98o71v21á 8242816109478

To máte pravdu. I přes to se najde někdo, kdo si myslí že má dokonalého mazlíčka, že se to u něho nemůže stát. A hned to začíná, to můj pes by nikdy neudělal apod.

0/0
16.1.2018 13:06

P91e19t25r 92K90o78r40b52e88l 9476167900542

Ani bych se nedivil, kdyby se ještě pejskař vztekal, že si koně nehlídala. Když jednou pes kousnul mé dítě jedoucí okolo na koloběžce z kroužku do kotníku vyslechl jsem si od jeho paničky, že dokud jsme se nepřistěhovali nic takového se nedělo. A to bydlím půl kiláku od ní.

+8/0
16.1.2018 12:04

M37a65r63t17i55n 17Ž70e90l91i17n97s18k93ý 9868969509292

Na kone dnes asi pouze s peprovym sprejem, nebo plynovkou... ale ta by mohla vylekat kone, kdyz na to neni trenovany...

0/0
16.1.2018 11:56

M76i33c70h38a32e38l76a 59P47l53a98n44á 2343327573947

Není třeba zákaz chovu jakéhokoliv plemene, za podmínek, že budou důsledně vymáhány stávající zákony. V drtivé většině obcí máme platnou vyhlášku o čistotě, která umožňuje trestat za výkaly i výměšky (moč), takže teoreticky mohou strážníci vyzvat k nápravě či pokutovat kohokoliv, kdo nechá psa volně běhat, tedy i močit. Pak tu máme vyhlášky o veřejné zeleni, kde pes nesmí být na volno, pokud není určeno na daném místě jinak a v neposlední řadě bych ráda zmínila zákon o myslivosti, včetně judikatur, kde je jasně uvedeno, že pes v honitbě, resp. 200 m od zástavby, musí být pod kontrolou psovoda, přesněji u nohy nebo na vodítku.

Dalo by se uvažovat o zákonech upravujících např. územní plánování, kdy je dnes legální provozovat v bytě v husté zástavbě chovnou stanici, což prakticky nelze dělat tak, abyste neobtěžovali sousedy.

A snad by bylo moudré, aby chovatelé psů přesahujících určitý váhový limit, museli skládat zkoušky. Ale to pořád neřeší situaci, kdy vzrostlého psa náročného plemene venčí jiný člen rodiny. Upřímně si nedovedu představit normu, která by toto ošetřila a hlavně byla jednoduše vymahatelná.

0/0
16.1.2018 11:52

P45a67v43e17l 13Ř67a74p39e56k 7982116279835

Další z nekonečné řady duševních zkrachovalců, který není schopen ukočírovat ani sám sebe, a tak si ještě pořídí psa, samozřejmě rovnou pittbula. Ze sotva viditelného zoufalce se najednou stane pán okolí. Hele, tady je můj čokl, teď ho tady pustím, aby všude lítal, všechny otravoval a ohrožoval a to všechno z mojí vůle, a já tady budu stát a s potěšením to sledovat, občas na něj zařvu, aby všichni viděli, jakej jsem teď borec.

Tihle lidé, a je jich opravdu značné množství, patří na psychiatrii. To, co páchají, je opravdu daleko za hranou přijatelnosti a normálnosti.

Apeluji na stát, zaveďte konečně plošnou povinnost mít psa na vodítku všude, kromě soukromého pozemku nebo pozemku vyhrazeného a zabezpečeného obcí! Zaveďte konečně pořádné sankce, včetně častější aplikace odebrání psa a soudního zákazu chovu psů!!! Proč mají slušní lidé den co den snášet tenhle psí teror? Otravuju já někoho na ulici? Ohrožuji pořád někoho? Kálím někomu do cesty? Močím někomu na dům? Hulákám někde dnem i nocí? Tak proč mám snášet, že mi něco takového dělá někdo druhý a ještě k tomu používá psa jako nástroj beztrestnosti.

+6/−3
16.1.2018 11:45

D96a90v42i12d 68D70i81r30g26a 7155361868

Já bych zavedl ještě venčení psa v kleci a hlášení polohy co deset minut.

Vzhledem k tomu, že už dnes má být přes buď na vodítku nebo s náhubkem, dýchací k takovým incidentům zjevně u lidí, kteří pravidla porušují. A pochopitelně když zpřísníme pravidla pejskařům, kteří je už dnes dodržují a problémy s nimi nejsou, určitě je najednou začnou dodržovat i lidé, kteří dnes nejsou schopní dát psovi koš. Státní regulace totiž řeší všechno.

+1/0
16.1.2018 11:53

D57a18v62i70d 55D66i84r49g23a 7575291638

No fuj. Příště si to před odesláním přečtu, pardon.

být pes buď vodítku

dochází k takovým incidentům

+1/0
16.1.2018 11:54
Foto

I43v25a18n 57V40e80s32e36l59ý 4746508614657

Víte když Praha před nedávnem chtěla psi uvázat na vodítka mimo vyhrazená místa tak jsem se angažoval proti. Proč? Mám psa vychovaného a vodítko nepotřebuje, na procházce ho sledují abych případnému excesu ( za třináct let jeho věku k žádnému nedošlo), uklízím po něm atd. Ale potkáváme i lidi co po svých psech neuklízí ikdyž je mají na vodítku, potkáváme i psi co po jiném "vystartují" i z vodítka a majitel zasáhne nedostatečně. Máte zcela pravdu - další restrikce vůči psům potrestají jen ty slušné majitele, ty už dnes problematické ne.

0/0
16.1.2018 12:49

R42o64m60a74n 73H28o62l16ý 9300552592217

A jak uklízíte moč z chodníků, aut, fasád, stromů, dopravních značek atd? Vytřete zbytky exkrementů aby si je lidé nenosili domů na botách? Mohou děti v klidu běhat po trávě?

0/0
16.1.2018 16:25

J67a11n 41P26o76l70á48k 3711783688537

Vy znáte majitele psa nebo titulem duševní zkrachovalec označujete všechny majitele pitbula? Nebo všech pejsků?

+1/0
16.1.2018 12:11
Foto

J61o33s89e44f 81M98e37d 5822666102

To je Pavlík Řápkovic, takový duševní zkrachovalec a místní troll, co běžně žere psy z útulků a u silnic podřezává stromy. Na toho není potřeba reagovat.

+1/0
16.1.2018 12:20
Foto

I15v22a11n 33V74e48s38e66l56ý 4226688584467

S tvrzením z článku, že pes na volno musí bezpodmínečně poslouchat zcela nesouhlasím. Potkávám psi co na slovo poslechnou, leč páníček mu nevěnuje dostatek pozornosti (např. kouká do mobilu, baví se s někým) a že pes páchá nějakou nepravost si všimne až po chvíli a pak teprve zasáhne a pes poslechne, ale je už třeba pozdě. Já v tom vidím stejnou nepozornost jako vídáváme u mnoha řidičů při řízení - auto technicky ovládají, ale řízení se nevěnují dostatečně.

+5/0
16.1.2018 11:38

Z71d79e89n20ě82k 13D11u89f86e73k 2214984508

Psa odebrat, protože majitel není schopen psa zvládnout a veškeré náklady za léčení koně by měl uhradit právě a jen majitel toho psa. On jediný je viníkem celé této události a neměl by psa více chovat. Může být rád, že to dopadlo relativně dobře.

+23/0
16.1.2018 11:26

P83r82o79k16o92p 72K91o20p62e87k 7404910115

Kolika životů lidí bude ještě potřeba, aby byl zakázán chov bojových plemen psů?

+7/−1
16.1.2018 11:25

D32a19v14i31d 55D83i13r86g27a 7645901888

Kolik lidí musí ještě zemřít na silnicích, abychom konečně zakázali auta?

A co je důležitější - kolik dramatických zpráv je ještě potřeba, abychom zakázali média?

Z těch tisíců bojových psů, které lidi chovají, je ročně pár incidentů. Navíc většinou u majitelů, kterým když zakážete bojová plemena, tak vás příště pokouše německý ovčák, no.

+4/−4
16.1.2018 11:30
Foto

J54o79s64e20f 27M48e89d 5342336642

To není o psech, ale majitelích. Znám malého podvraťáčka, co každého na potkání kouše a doráží na něj a naopak spoustu velkých plemen, co jsou krotcí jako beránek a majitele poslechnou jen na posunek, ani nemusí mluvit. Vše je jen o výchově a věnování se psovi.

+2/0
16.1.2018 12:22

R55o85m50a29n 95H65o35l19ý 9900592272807

Ano, klasické myšlení čoklařů. Můj pes by nikdy, ale opravdu nikdy...

+1/0
16.1.2018 16:36







Najdete na iDNES.cz