Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trolejbusy v Pardubicích získají nové tratě, klíčovou do depa ale ne

Dopravní podnik v Pardubicích bude mít v nejbližší době dvě nové trolejbusové tratě. Jedna povede k firmě Foxconn a druhá do Ohrazenic. Hromadná doprava se ale stále nemůže dostat k náhradnímu příjezdu do depa kolem Parama. Přitom jej bude brzy potřebovat, protože se plánuje zavření podjezdu na ulici 17. listopadu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z38d40e28n51e65k 54Š41i29t96i19n20a 2403838150825

Nejsem národohospodář abych posuzoval ekonomiku trolejbusů a autobusů. Odborníků je jistě v Pardubicích nespočet. Ona ta doprava tomu také odpovídá - chybí hlavně obchvaty. Průjezdnost městem a zejména u nádraží ČD je už nyní tristní. Ale pokud se zavře podjezd na 17. listopadu a nebude alternativa u Parama, tak kolaps bude dokonalý.

Možná by slušelo nastínit nějaký smysluplný hmg. staveb + uzavírek, Garantem musí být radnice a kraj. Tam se dopravní obslužnost však dlouhodobě nezvládá. A článek to jen podtrhuje.

0/−1
2.1.2018 21:27

P84a56v70e50l 90K47m13o37n91í39č31e15k 6907491856181

Nepomlouvejte Bakajsy!

0/0
3.1.2018 9:22

Z21d45e50n52e97k 40Š48i16t24i61n23a 2363308390155

Já nikoho nepomlouvám, ale jen kritizuji fakta. Politici jsou zvoleni občany a mají za jejich peníze hájit také jejich zájmy. Konkrétně v Pardubicích to vidím možná tendenčně. Ono to jinde nevypadá jinak, ale na politiky se musí kriticky.

0/0
3.1.2018 22:49

J96a70n 47V35r27a36b10e54c 4262350136364

Mám sice velmi rád ekologické způsoby dopravy, ale neměli bychom se trochu posunout v době? Mně to připadá, jak když jsme usnuli v minulém století.

Já jsem chápal elektrifikaci trolejbusy v době, kdy po městě smrděly naftové autobusy, ale dnes v době, kdy autobusy umí jezdit na CNG, LPG, elektrobusy na baterky, za chvíli předpokládám na vodík...?

Opravdu je nutné za velké investiční výdaje v desítkách milionů instalovat sloupy, instalovat drátové vedení (s kterým je pak v zimě problém), kupovat trolejbusy, které jsou min. o 1/3 dražší i než ekologické autobusy?

O vzhlednosti trolejových sítí (např. dráty Třída Míru) už raději ani nemluvím...

Rozumím tramvajím, které mají v jiných městech samostatné pruhy mimo ostatní dopravní prostředky (=rychlý způsob dopravy). To bohužel není případ trolejbusů. Ekologický rozdíl mezi ekoautobusy a trolejbusy tak už dnes v podstatě nevidím, takže by mne od pana Pelikána zajímala v nějakých periodikách ekonomická návratnost trolejbusů včetně počátečních investic (sítě, vyšší pořizovací cena) a vyšší údržby (sítě, servis) vs. elektrobusy (které navíc nehyzdí sloupy/dráty)

+2/−2
2.1.2018 11:01

J21a44r48o49m79í20r 10K98r93á42l 4620849534189

Návratnost trolejbusů je kratší, než u elektrobusů.

+1/−1
2.1.2018 11:22

J64a35n 39V34r75a16b61e34c 4342440536234

Nemáte to někde číselně?

Když si vezmu že jen do Ohrazenic stálo prodloužení řádově desítky mil., trolejbus že při pořízení stojí o několik milionů více než bus, docela mne to překvapuje.

To stále opomíjím tu estetickou/praktickou (údržbu trolejí) část věci

0/−1
2.1.2018 12:13

J68o81s21e90f 34V26y94s14k36o70c75i21l 7423260309

Nejsme asi nikdo ekonom nebo ekolog, ale aktualne je trend nahrady diesel autobusu za neco elektrickeho, ale sotva ciste baterioveho, kde jsou problemy k reseni v souvislosti s baterkama - zimni pocasi a kopce na ceste (v Pardubicich moc nehrozi), kazdopadne veci, ktere muzou zpusobit neocekavane vypadky pri jizde anebo vubec nejake obecne kolapsy - coz ale zamrzle troleje take. Spis se teda testuji elektrobusy s moznosti jizdy a dobijeni pres troleje - zda se idealni, jenomze to je urcite drazsi nez klasicky trolejbus a asi zatim ne moc bezne, otestovane v realnem zivote. Ale pokud nechcete vyhledove diesely.. Prave jsem zaslechl drive, ze o navratu trolejbusu uvazuje Praha - uz testuje a dale ted namtkove vidim i Berlin http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/12/19/berln-plnuje-nvrat-trolejbus , ale prave v obou pripadech to ma byt "parcialni" trolejbus, ktery umi prejet useky bez dratu na baterky. Urcite si v Pardubicich umime predstavit takovy provoz na TM, kde se ty sloupy fakt stavet nemusely, ale treba do prumyslove zony nebo nebo po bezne silnici to asi nevadi. Jenomze zase technicky asi bude problem, ze nelze tak lehce prepinat, protoze se trolejbus musi zase umet "chytit" troleju atd. Bude to cele slozitejsi a zrejme ne zatim uplne spolehlive/prakticky doresene.

0/0
2.1.2018 16:55

J40o20s63e18f 62V80y18s71k73o24c91i58l 7953730869

Vlastne ted vidim prehledne a snad i v ramci moznosti (dle nazvu webu) ne tak 100% tendencni porovnani vseho se vsim na http://www.trolejbusyvpraze.net/trolejbusy_praha.htm

0/0
2.1.2018 17:02

P20e14t95r 65K50o27r86b13e18l 9456887480802

Trolejbus vydrží déle možná právě o tu třetinu než autobus. Jde to jednak na konto příznivějších vibrací motoru a absence převodovky bo má plynulejší a k vozidlu šetrnější rozjezd.

0/0
2.1.2018 15:37

M92a59r27t90i59n 85Č31a23p69e35k 6890421597204

To je podle trasy, čím více je trasa zatíženější, tím je trolejbus levnější.

První výhoda trolejbusu je v delší životnosti vedení (cca 40 let) proti bateriím (cca 5-7 let). Navíc vedení je jedno pro všechny vozy, což snižuje náklady na jeden spoj, kdežto baterie potřebujete pro každý vůz jedny.

čím více Další výhoda trolejbusu je nižší spotřeba, jelikož napájení přes trolejové vedení je účinnější než přes baterie - odpadají ztráty v baterii a její hmotnost.

A na stejný počet spojů potřebujete méně trolejbusů, jelikož nepotřebují dobíjet.

Takže trolejbusy jsou levnější na zatížených trasách a tam kde se nevyplatí stavět vedení zajíždět s trolejbusy s pomocnou baterií.

+1/0
2.1.2018 17:10

T46o75m42á67š 98L40u49d60v70í24k 5760748123526

"Dopravní podnik v Pardubicích bude mít v nejbližší době dvě nové trolejbusové tratě."

„Trolejbusová trať do Ohrazenic bude dokončena začátkem příštího roku."

Který je to ten příští rok? Máme rok 2018, takže příští je 2019, že. ;-)

+1/0
2.1.2018 9:29

M17a55r72t72i41n 37Č77a23p95e10k 6980191517724

To víte, než to redaktoři zpracujou, tak to chvíli trvá. :-)

0/0
2.1.2018 17:17







Najdete na iDNES.cz