Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jeden nestačí, ucpaným Pardubicím mají pomoci dva nové terminály

Zastupitelé Pardubic ve čtvrtek rozhodli, že město postaví u vlakového nádraží dva dopravní terminály. Jeden na Dukle a druhý z nich má nahradit autobusové nádraží, které jeho nový majitel chce zrušit. Řada zastupitelů ale varovala, že linkové autobusy zajíždějící k vlakovému nádraží mohou dopravu ještě zhoršit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R29i48c12h40a47r40d 61M52i82c49h30a59l89o61w83s23k37i 1711439565636

Zvýšení preference MHD na všech křižovatkách, zásadní zlevnění jízdného MHD a zdražení parkování vyžene rychle auta z centra. A také rychlá dostavba obchvatu Dubina Cihelna. To opravdu pomůže, je to jediná, smysluplná cesta.

0/0
20.12.2017 19:51

J30a19n 35T95a14r59a11b30a 4946376709429

Nevyžene a není to žádná cesta. Nemáte obchvaty, nefunguje to ani v místech, kde je MHD úplně zadarmo (např. Frýdek-Místek, Žilina). Navíc žádný obchvat nevyřeší stupidní dopravní řešení v centru.

0/0
20.12.2017 22:57

J32a76n 72T71a37r39a46b44a 4336856259969

Nejste vy zakuklený Bakajsa? Ten má podobně zcestné myšlenky.

0/0
20.12.2017 22:59

J20a22n 91T50a96r64a15b46a 4396386989399

Vezměte proud 30000 aut za 24 hodin, rozdělte ho na špičku a sedlo a ve špičce ho stlačte do jednoho pruhu a postavte mu do cesty jeden utažený kruhový objezd a tři semafory těsně za sebou, aniž by za tím třetím byla efektivní odjezdová kapacita a ještě do toho zamotejte preferenci MHD. A máte úspěch zauzlení zaručen.

0/−1
18.12.2017 18:18

J75a43n 43T79a59r31a86b22a 4596276669849

Jak mají dva terminály dopravu zlepšit????

Bez obchvatu a likvidace nového nesmyslného pokusu o absurdní preferenci MHD na úkor všech ostatních (minulý level byly pruhy na Sukově třídě) to lepší nebude ani po stodevadesátémosmém přeprogramování semaforů.

+3/−1
18.12.2017 18:04

M21a50r10t41i95n 22Č40a44p93e38k 6850901677604

Ona je tam nějaká preference MHD? Tedy kromě toho, že se tam zvýraznila přednost vozů jedoucích od nádraží. Ale ta tam byla i před tím, jen ten pruh vedl na rychlodráhu místo do města.

Nebo možná vaše konspirační teorie o spiknutí DP myslí odbočování řízené smyčkami. Ale to není žádná preference, to je jenom obyčejný dynamicky řízený semafor.

+1/0
18.12.2017 21:07

J33a40n 31T33a13r93a76b42a 4956926959659

Pane ćapku, vaše komické diletantství, se kterým vášnivě přispíváte do čejhokoki o pardubické dopravě, mě opravdu baví. Sice se vždycky ukáže, že jste zase neměl pravdu, ale na legraci to neubírá.Rozhodně byste se měl jednou ucházet (až to nastane) o uvolněný post po panu Bakajsovi, budete rozhodně jeho plnohodnotnou náhradou.

Možná jste si mohl všimnout, že donedávna byl proud vozidel od Lidlu přerušen sice stejně jako dnes čtyřikrát, ale rozvětven do tří (dva plus kolem nádraží) pruhů už po druhém přerušení, které nemělo preferenci MHD. Nyní jsou přerušení čtyři a rozvětvení do dvou pruhů až po třetím, s "dynamickým řízením" preferujícím MHD, kde dříve byl pouze časově řízený přechod pro chodce. Přibyly tedy dva špunty (výjezd z K+R a odbočení MHD k nádraží) a ubyly dva pruhy. Toto je první základ nesmyslného řešení. Vozidla jedoucí směr Palackého tedy vyklízela křižovatku podstatně rychleji než dnes, kdy ji blokují. Část vozidel od Polabin mohla projíždět rovně kolem nádraží a tím rovněž odlehčovala směr vlevo na Palackého. A nezdržoval je protisměrný výjezd od nádraží. A ještě to navíc nebrzdil současný výjezd od lihovaru doleva. Tím druhým je kompletně chybný koncept světelného řízení soustavy křižovatek s kolizními otevřenými protisměry, nově i na výjezdu od BUS nádraží, zde brzdí průjezd z Nádražní ulice a je jen otázkou času, kdy se tu potká kamion s protijedoucím autobusem.

Kdybyste nejen diskutoval, ale vyrazil do světa a ještě k tomu dokázal vnímat, pochopil byste, jaký nesmysl to celé je, jaký nesmysl je vaše tvrzení o pozitivech zkrácení cyklů světelného řízení (opak je pravdou). Ale řešení se za Bakajsy (a doufejme že ne později za Čapka) nedožijeme.

+1/−1
19.12.2017 17:33

J84a11n 97V12r46a92b55e16c 4392550646724

Dvořáčková není ani z Venuše, ani z Marsu, ale někde z Pluta. A tam by se měla vrátit. "Situaci s přednádražím se vyřeší odkloněním kamionů na SV obchvat"

SV obchvat bude - když se zadaří - tak za 5 let.

Celá akce přednádraží je nejhorší investice města od revoluce - I mentálně zaostalému by došlo, že není možné spojit 3 směry (od Chrudimi, HK a poté na semaforech i od Polabin) POUZE DO 1 PRUHU!

Tuhle obrovskou hmotu aut opravdu nezastaví ani lepší synchronizace semaforů!

Bylo tam místa kopy, u lihovaru máte trávník, poté dnes zbytečný chodník.

Když už jste tedy nemysleli hlavou, tak doufám, že tím že to není z fondů EU (=5let nesahat) ale od Švýcarů, můžete okamžitě upravovat, takže: Zavolejte Strnadovi, kupte si od něj 3metrový pruh a vyasfaltujte další 3 metry+posuňte semafory, ať jsou i do města 2 pruhy.

A panika s ukončením bus nádraží?

Opravdu si myslíme, že Strnad bude chtít z Bus nádraží hned všechny vyhodit? Nesmysl, než naprojektuje(+připraví do fáze stav.povolení) využití celého areálu lihovaru+busnádraží, uběhnou aslepoň 2 roky. Asi trochu zdvihne nájem, ale bude do té doby rád, že (z nájmu) vydělává...

+4/−1
18.12.2017 8:38

P49a26v97e64l 45K46m57o51n22í97č97e56k 6897351246721

Bylo by dobré ten úsek od Lídlu k nádraží pojmenovat po stvořiteli. Jiný mne nenapadá, ale co říkáte "Bakajsova ulice"?

+3/0
18.12.2017 13:09

R17u77d54o17l45f 39P36e38k45á90r90e91k 9442601319763

Charvátův špunt...

+2/−1
18.12.2017 14:15

J74a57n 83T85a94r22a96b58a 4446536539859

Vliv Charváta na duo Bakajsa-Pelikán je v podstatě nulový. Jeden neodvolatelný úředník, kterému nesrazil vaz ani mediálně popularizovaný velkoobchod s registračními značkami, druhého vykuka raději ani specifikovat nebudu. O téhle dvojce bude jednou dopravní fakulta vyučovat, jak se to rozhodně dělat nemá.

+1/0
18.12.2017 18:09

P13a50v21e21l 78K82m97o60n11í57č37e20k 6897681286541

Pelikán by nám mohl vysvětlit to co všichni víme. Proč DP Pce nekoupí nějaký ten kloubový autobus nebo trolejbus, které mají větší přepravní kapacitu. Snad to nebude tím, že by se na Bakajsou ošetřované a upravované městské vozovky a křižovatky nevešly? No, to snad ne?

0/0
19.12.2017 9:25

J55a65n 16T60a76r30a80b42a 4516386769949

Pelikán nic nevysvětlí a nepochybně je to tak lepší. Zatím kdykoli začal něco vysvětlovat, nedopadlo to dobře. Například vysvětloval, jak zdrží MHD zrušení vyhrazených pruhů na Sukově třídě, které společně s Bakajsou a Barvou prosadili..

0/0
19.12.2017 17:41

M80a95r71t90i85n 50Č34a93p78e79k 6230611617694

Jak by více pruhů umožnilo současnou jízdu od Parama a od Polabin? Celý problém je v tom, že nemohou jet současně. Takže jediným řešením je co nejkratší cyklus na semaforech. A toho se dá dosáhnout co nejčastějším vařazením nepoužívaných směrů.

Ideální by bylo odtamtud vyřadit celé parkoviště K+R a zakázat vjezd aut do terminálu na straně Alberta, jelikož to tam pak při výjezdu celé zacpou.

0/0
18.12.2017 17:30

J75a27n 30T72a95r35a93b52a 4126786469919

Áááá, zase odborník pan Čapek. A co nejkratší cyklus na semaforech, jo tak to určitě. Pane Čapku, nikoliv, právě krátké intervaly jsou ta nejrychlejší cesta, jak jakoukoli soustavu křižovatek spolehlivě ucpat.

0/0
18.12.2017 18:12

M19a81r69t78i68n 50Č15a13p79e14k 6840451337484

"Odborník" Taraba a jeho perly a konspirační teorie jsou zpět.

Nejlepší způsob jak ucpat jakoukoliv křižovatku je prodloužení intervalu mezi zelenými v hlavních směrech. A to proto, že se tam mezitím nahromadí auta čekající na zelenou, ať už bude jakkoliv dlouhá. To snad dokážete pochopit i vy. Takže jediným řešením pro zvýšení propustnosti je právě zkrácení intervalů mezi zelenými a tím pádem i celého cyklu. Když bude stejně dlouhá zelená častěji zvýší se propustnost.

+1/0
18.12.2017 20:56

J44a33n 74T74a51r53a98b16a 4546636219779

Jo to určitě. Proto se ve všech městech světa (mimo Pardubice samozřejmě) s hustou dopravou intervaly prodlužují až na 180 sekund. Už jste si někdy nastudoval, kolik vozidel projede křižovatkou za hodinu při délce signálu volno 15 sekund a kolik při délce 120 sekund, jaká je průměrná rychlost průjezdu a kolik činí rozjezdové prodlevy?

0/−1
19.12.2017 17:46

P41e50t11r 37V92o92ž54e92n40í52l34e98k 1218720565

a to si majitel pozemků pod bus nádražím tuto veřejnou stavbu může jen tak na základě svoji libovůle zrušit?8-o

+1/0
17.12.2017 22:05

J57a89n 70T41a83r48a56b90a 4696766379369

BUS nádraží má nájemní smlouvu, tu samozřejmě neobnovit může.

0/0
19.12.2017 17:47

L91u92c12i37a16n 67P89a18p63a12z51i20a91n 5894407181905

Co to je za slovní parazit, terminál? Přece to jsou autobusová nádraží. Autor neumí česky? Pak ať píše anglicky pro anglické noviny.

0/0
17.12.2017 20:30

M98i75c63h78a96l 50S26t82e31b36l38o 5849591404597

Presunout celé autobusové nádraí na jih je dobrý nápad!!

Jen bude treba doešit nájezd z Dukly na I36...hooooodně tam prekází ta Benzina..sbourat!!

0/0
17.12.2017 19:00

Z65d65e61n10e38k 25Š28i41t30i63n92a 2553478600495

Paramo a přednádraží gordický uzel dopravy nevyřešilo. Na takový nápor dopravy není dimenzovaný. Na kraji a magistrátu situaci silně podcenily a to nemluvim o parkovišti za lihovarem a pozemky pod autobusovým nádražím. Dopravní katastrova v Pardubicích nás teprve čeká. Radní nemají stav pod kontrolou a žonglují.

+7/0
17.12.2017 18:30

F93r18a47n98t70a 11S73t57r94n52a84d 7535836405

Takové zásadní věci a pod článkem 5 komentářů. Tak se pak nedivme, že to v Pardubicích takhle vypadá, když je všechno jeho obyvatelům jedno! Kde jinde než na idnes by měla být bouřlivá diskuze obyvatel Pardubic? Jestli jsou všichni pardubáci tak laxní a flegmatičtí, tak se nedivím, že tomu reprezentativnímu vzorku v zastupitelství.

+5/0
17.12.2017 17:18

P60a32v14e70l 91K54m35o38n39í79č75e79k 6447421246141

Severovýchodní obchvat? Co pro jeho realizaci udělali zástupci kraje a města v Parlamentu? Každý den je oznámena výstavba obchvatů kdejaké hájovny, ale Pardubice stále nic. Teprve až spadne Prokopák, to bude frmol.

+9/0
17.12.2017 15:56

J93a78r32o80s42l30a46v 59N69o58v90á18k 5665579524702

S nápadem na nové autobusové nádraží by mohli oprášit nápad na vybudování nové silnice, vedoucí za lihovarem nebo skrz něj - od křižovatky U Trojice, mezi Albertem a Unihobby až na rychlodráhu. Jen tak kdysi celé přednádraží dávalo smysl. Ne to jak celý projekt ořezali a co nakonec realizovali.

Dřív jsem neměl problém z Polabin vyrazit kolem nádraží do centra ve špičce autem. Věděl jsem že to projedu docela rychle. Teď stojím už někde od kruháku u Unihobby a vubec se to nehýbe. Nebo si můžu vybrat jet druhou stranou přes Wonkův most a stát u AFI.

+5/0
17.12.2017 15:45

M10a69r41t88i83n 55Č15a24p65e77k 6670331897664

Před tím nebyla zkrácená zelená od Polabin. Samotné přednádraží má dostatečnou propustnost. Jen je problém v blbém nastavení křižovatek, které s poslední úpravou ještě zhoršilo. Zbytečné zelené (od města na K+R) zůstaly a zkrátily se ty, které jsou využívány pořád (od Polabin).

Jinak přeložka by nepomohla, jelikož to celé stojí na spojování směrů z Parama a z Polabin, takže by se úzké hrdlo jen přesunulo o kus vedle.

+4/−2
17.12.2017 16:49

J41a42r89o57s16l31a13v 96N40o85v53á11k 5425629264702

Koukám, že máte stejné představy, jako Ti radní, že díky zázračnému načasování křižovatek se vše vyřeší. A mezitím je to jen horší a horší a nikdo to neřeší. Lidi si nakonec zvyknou. Vyrazí o něco dříve, nebo dorazí se zpožděním a budou jen krčit rameny a říkat:"to víte, zácpa jako vždycky". Už před lety nám tu psali o inteligentních křižovatkách a kde nic tu nic viz https://pardubice.idnes.cz/pardubice-zavedou-system-inteligentni-dopravy-frw-/pardubice-zpravy.aspx?c=A150213_2139205_pardubice-zpravy_jah

+4/0
17.12.2017 21:31

M81a36r15t46i43n 71Č82a25p20e33k 6260651767514

Vzhledem k tomu, že tam potřebujete nějak spojit proudy aut z Parama a z Polabin které nemohou jet současněm, což je jádro kolon, je jediným řešením jen nastavení semaforů, aby tyto směry co nejméně čekaly. A to jde dosáhnout tím, že se málo využívané směry budou pouštět jen když je potřeba.

Pokud ted nevíte o nějakém zázračném způsobu jak zajistit aby na úrovňové křižovatce mohly jet dva kolizní směry najednou, přičemž jeden z nich ještě kříží jiný směr, tak aby nevznikaly nehodové situace.

Jinak inteligentní semafory mají právě pouštět hlavně zatížené směry a být schopné se domluvit na zelené vlně i při dynamickém řízení, kdy neznáte přesnou délku cyklu a zelená vychází pokaždé jinak dlouhá.

+1/−1
17.12.2017 22:08

J78a36n 79T91a59r74a75b98a 4466496399139

To je ale úplný a naprostý nesmysl.

0/0
18.12.2017 18:13

M39a55r44t82i22n 51Č97a93p94e40k 6280521327684

Od kdy je nesmysl, že dva křižující se směry nemohou jet současně a tedy jeden z nich musí čekat?

0/0
18.12.2017 21:00

J59a74n 47T81a14r47a29b87a 4166276309509

zase jste nic nepochopil ;-D;-D

0/0
19.12.2017 17:48

Š13t50ě93p82á89n 64K16o40h42o37u79t36e21k 7731678821559

A není to málo Antone Pavloviči?

+1/0
17.12.2017 12:37

T47o17m36á68š 89Č24e11r61n63ý 3441911820516

aby to v Pardubicích nedopadlo jako v Chrudimi, kde se dneska říká: "tady je Kuštovo", v Pardubicích: "tady je Strnadovo"

+3/−2
17.12.2017 11:31







Najdete na iDNES.cz