Diskuse k článku

Dotované historické vlaky se vrátí. Pokud se najdou strojvůdci

Kdo si oblíbil pravidelné jízdy historických vlaků na Králicku, může si je zařadit do výletních plánů i na příští rok. Pardubický kraj oznámil, že tuto akci bude dál dotovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a84r50o61m56í46r 98K96r88á40l 4830679724719

Pěkný bulík. :-) Vnoučata se vždy těší na "parní cestu".

0/0
12.12.2017 10:57

S21t69a58n76i84s47l50a54v 31K34r25e86j14c97a88r 6407466493584

Nu neměl by být problém obnovit kurzy a zkoušky energetických zařízení 4.třídy pro obsluhu kotlů. Zkoušky se obnovují po dvou letech a obsahují i základní znalosti údržby a oprav zařízení. U parních strojů v dopravě vyšší tída (3.2.1. není třeba) výhodou by naopak mohlo být vyučení v černém řemesle zámečník, topenář, instalatér.

0/0
12.12.2017 9:21

K92a42r45e83l 20V72á73l94e56k 6422399461635

No jo, nová doba,nové profese,staré mašina do muzea protože již nejsou potřebné.Na staré mašina je třeba také mít profesní řidičák-strojnický průkaz strojvedoucího , a na staré stroje již nikdo nevyučuje.Takže mladí nejsou a nebudou. Stačí pozvat vysloužilé strojvedoucí na brigádu, dát jim rychlou rekvalifikaci, přezkoušet a uzavřít smlouvu na DPP No a mladé z řad profesně způsobilých rekvalifikovat i na parní lokomotivy.( Musí však být dost uhlí na topení, uhlí dost kvalitního, aby děti země neměli ekologickou námitku , že parní stroje znečišťují ovzduší a proto je lepší je nepouštět na tratě a ještě lépe bude je sešrotovat , aby nikoho nelákaly k provozování, třeba na vyjímku.

0/−3
12.12.2017 9:16

S65t65a25n75i30s37l16a21v 56K78r63e25j45c69a41r 6117186583934

Uhlí být nemusí !! Zkuste si přehrát scény s Frigem na mašině, tam o uhlí nebyla nikdy ani zmínka a topilo se dřevem. :-P Je otázkou, kolik posádek na této páře by se v ČR našlo. Nevěřím, že by to vzali zelení Konvičkové, Stropničtí a pod. ono je pohodlnější se ke stromu přivázat než makat na tendru. - Je pravdou, že spanilé jízdy historických nostalgických vozidel nemusí být. provozovány, nemusí dostat vyjímku z stk, a bude a bude klídek. Je otázkou kdo bude želet, a komu se bude stýskat a chybět. Zelená nasedat - je opravdu historií, ale vzhledem k tomu, že zájemců o svezení je stále dost tak ..........., by to bylo škoda!!

0/0
13.12.2017 9:25

Najdete na iDNES.cz