Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obce chtějí kamionům zatrhnout zkratku k D11, žádají „degradaci“ silnice

Kamionů už máme dost, řekli si starostové obcí na silnici I/36, která spojuje Pardubice s dálnicí D11. Po Pardubickém kraji chtějí, aby frekventovanou komunikaci převzal do své správy jako silnici druhé třídy a zakázal průjezd těžkých aut. Vedení kraje teď bude vyjednávat se státem o podmínkách převzetí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a25r73o44s93l81a78v 53J35o85n74á20š 4648524142335

Silnice I/36 z Chýště do Časů přes Pardubice měla podle původního záměru sloužit jako dálniční propojení D11 a D35. Na naplnění tohoto záměru včetně obchvatů (LB, SV Pardubic, Sezemic) je nutné trvat, protože jinak se Pardubice stanou jediným krajským městem bez PŘÍMÉHO připojení na dálnici a zamýšlený Dopravní uzel Pardubice, v němž se protínají všechny druhy dopravy (silniční, vodní, letecká a železniční), ztratí na významu.

Nevím, čí je to zájem, opustit původní plán, ale ze strategického hlediska je to pro Pardubice nepříznivé.

Degradace I/36 znamená degradaci Pardubic jako dopravního uzlu nadregionálního významu a jako krajského sídla.

+1/−1
16.10.2017 17:21

J35a94r89o83s65l41a26v 87J84o67n77á61š 4718834892585

Ještě bych chtěl dodat, že počet projíždějících aut přes Lázně Bohdaneč (16.000 denně) je důkazem, jak je propojení D11 a D 35 po silnici I/36 důležité!!! Opravdu nechápu odklon od původního záměru, a pokud Pardubický kraj opravdu uvažuje o degradaci této silnice 1. třídy, pak jedná naprosto nepochopitelně a škodí sám sobě.

Degradace I/36 znamená asi tolik: Nedávejme průchod přirozenému stavu věcí, ale administrativně vnuťme řidičům, aby se chovali nepřirozeně! My se prostě těch socialistických praktik nezbavíme. Rv

+2/0
16.10.2017 17:30

M92a47r71t95i16n 69Č19a67p83e48k 6590531427944

Však propojení s D11 i D35 je, po I/37, která je pro tento účel vhodnější, jelikož se auta na dálnici dostanou kratší cestou a je kapacitnější. Navíc pokud by se jako přivaděč na dálnici použíla I/36, byly by investice do I/37 jen vyhozené peníze, jelikož by byla nevyužitá naplno.

+1/0
16.10.2017 22:09

J60a92r27o47s53l43a57v 31J69o11n37á87š 4768254292175

Ano, ale z Prahy je to k pardubickému Globusu zajížďka 12 km. A pro kamiony z Prahy do průmyslové aglomerace Semtín-Rybitví je to zajížďka 16 km.

Ne nadarmo využívá ke sjezdu z dálnice 16.000 řidičů denně silnici I/36. Je to přirozené napojení Pardubic.

Vypadá to, že budeme první zemí světa, která vysokou dopravní intenzitu bude řešit nikoliv zvýšením kapacity silnice, ale její degradací ze silnice 1. třídy na třídu 2. Jo jo, administrativní zákazy to uměli komunisti už dřív a ti dnešní v tom pokračují.

+2/0
17.10.2017 18:27

P68a45v37e81l 72K92m56o96n62í25č37e16k 6457161866831

A to navíc kraj stále trpí nazývání R 35 "hradeckou dálnicí", i když povede přes Pardubický kraj. I tím mizí význam pro Pardubice.

0/0
17.10.2017 8:46

J91a33r73o60s24l28a50v 41J36o33n46á44š 4178394542895

Jestli ji někdo nazývá hradeckou nebo vysokomýtskou, to je úplně jedno. Důležité je, kudy vede.

0/0
17.10.2017 18:29

P59a25v13e32l 71K69m12o13n95í63č31e25k 6377221256811

Propagace města má někdy vliv na dost věcí, pane Jonáši.

0/0
18.10.2017 12:37

J26a44r64o13s64l15a87v 27J14o10n57á35š 4578494672185

Ta dálnice vede do Hradce, tak proč "pardubická"? To s propagací města vůbec nesouvisí. Důležité je, aby z té "hradecké" dálnice bylo kapacitní a co nejkratší připojení do Pardubic. A totéž se týká D11.

Víte, pane Kmoníčku, ta 12km zajížďka z Prahy do Pardubic znamená pro 16.000 aut 200.000 zbytečně ujetých kilometrů DENNĚ! Není to ani ekonomické, ani ekologické a odsouvá to Pardubice na periferii. To považuji za problém. Který investor se bude vracet z Praskačky 14 km do Pardubic, když do Hradce to má necelých 6?

+1/0
18.10.2017 13:55

L35u76c89i42a83n 25P24a88p30a76z95i91a12n 5234297211505

Nesystémové řešení na pokračování.

+1/0
16.10.2017 13:21

R29o98m52a36n 88S83o70u96č98e31k 1232435540639

vybírání mýtného jen na některých silnicích je naprostý nesmysl

když už platit, tak za každý ujetý kilometr!

0/0
16.10.2017 12:20

V38á54c95l47a46v 78P41o66u12s54t43k35a 3670231852

Kamiony platí za každý ujetý kilometr na dálnicích a vybraných silnicích 1. třídy. Tím že zavedete plošné mýtné na všechny silnice kamiony nijak neomezíte, jen prostě zdraží.

+2/0
16.10.2017 12:28



Najdete na iDNES.cz