Diskuse k článku

Pardubice už znají možnou podobu lávky nad kolejištěm směrem na Duklu

Návrh podoby lávky, která má spojit pardubické vlakové nádraží a čtvrť Dukla, je na světě. Vyrobil ho zastupitel a architekt Milan Košař. Ovšem záleží na tom, zda podle něj bude chtít stavět i státní firma Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P77e19t45e46r 76K52l27e91i14n 8901295511935

Problém je, že pro Pardubice platí to samé, jako pro celou ČR. Zápecnictví, omezenost a schopnost mít vizi a vidět věci o nějakou tu dekádu dopředu. To, co tady dnes postavíme, tu pak zůstane i dlouhé desítky let. Takže je sice dobře, že se práce ujal pan architekt Košař, který sám je zastáncem podchodu, protože se bude snažit zamezit největším škodám, které by vznikly, kdyby se přijal návrh SŽDC. Ten jsem sice neviděl, ale vzhledem k tomu, že nám jich spousty hyzdí celou republiku, tak si nedělám iluze. Samozřejmě elegantní podchod s prosklenými obchůdky s nabídkou kávy, pečiva, periodik apod. to nenahradí, ale na první pohled jeho návrh špatně nepůsobí. Pravdu však mají bohužel zřejmě ti, kteří se obávají toho, jak bude ta skleněná elegance vypadat za pár let. No snad to nějak vymyslí. Každopádně nepřeji Pardubicím další architektonickou ostudu.

+2/0
26.9.2017 20:37

J97a83r57o44s13l35a94v 28N18o55v79á37k 5365589404942

Škoda,že zastupitelé nenašli dost odvahy, aby prosadili výstavbu lávky i podchodu. Podchod aby byl prodloužením stávajícího podchodu až na Duklu a lávka aby vedla třeba až někde za poštou a umožňovala by přejezd i cyklistů. Cyklostezka by od ní mohla vést na Poseidon, kde už dávno měla stát lávka pro pěší a cyklisty přes Labe.

+2/0
26.9.2017 19:21

R90u18d20o76l95f 37P97e79k69á12r50e25k 9772671459243

V létě to v tom skleníku bude docela challenge...

0/0
26.9.2017 17:09

P45e97t89r 57K50o67r24b33e68l 9656327390182

Za pár měsíců nám to sklo krásně zhnědne.

+3/0
26.9.2017 16:18

M19i27r22e31k 10K95r80o52u55p65a 8986139867412

To zhnědnutí nebude přes sprejerské čmáranice vidět

0/0
29.9.2017 13:02

M61i20c26h59a71l 40S43t38e46b11l89o 5379751834517

A co parkovací dům v ulici K vápence??? A točna pro autobusy a mhd?

Bez toho to nemá smysl a moc doufám, že to město zvládne najednou a ne že se na parkoviště bude čekat další roky po dokončení nadchodu:-/!!!!!!

+1/0
26.9.2017 15:59

L21i73b97o89r 70M52o88u29č24k81a 1868917685792

jako bonu bude zruseno parkoviste v lihovaru ... a nahradni nebude .. resp pry bude .. ale az za nekolik let .. a s fungovanim dopravniho odboru v Pcich to bude spis - mozna bude ...

0/0
30.9.2017 13:04

J97a85n 69T18a15r13a16b18a 4926906959789

Na dílo českého architekta neuvěřitelné .... ono by to bylo nejen designové, ale i funkční! Skoro se mi až nechce věřit, že pan Košař je opravdu architekt.

Ale v prostředí nádraží s enormní prašností bych chtěl vidět, jak a kdy to sklo nad trakčním vedením budou pulírovat. Odpověď je asi jasná: Blbě a asi nikdy. Ledaže by často pršelo....

+4/0
26.9.2017 15:28

J71a25n 32H93l33a21v38a 1411802673194

Třeba počítanj s kyselím deštěm....

0/0
29.9.2017 7:09

J42a44r52o42s95l44a72v 79J71o62n40á59š 4418804312725

Jestli na začátku, na konci a na každém nástupišti bude eskalátor, tak za pár roků budou provozní náklady na lávku vyšší, než náklady na vybudování podchodu.

+3/0
26.9.2017 15:02

J77a43n 28T81a11r20a97b36a 4666346899699

tak to je snad standard v 21. století, nemyslíte?

0/−1
26.9.2017 15:21

J57a60r86o21s87l53a34v 65J72o17n70á44š 4228294422485

Jistě, ale podchod by byl lepší řešení.

+4/−1
26.9.2017 18:54

P22a83v50e71l 60K43m94o23n98í65č98e43k 6177841176161

A kdo by podchod uklízel? V Pardubicích je je podchodů dost, tak si některým projděte, a je jedno kdy. Za prvé se budete i v krátkém podchodu bát a za druhé budete muset dávat sakra pozor, abyste do něčeho nešlápl. Pardubice nejsou zatím Linec.

+1/−3
26.9.2017 16:13

R74u24d28o83l50f 51P15e16k25á58r64e16k 9972151619683

A to jako v té lávce nehrozí?

+2/0
26.9.2017 16:30

J70a84r52o25s62l38a35v 61J47o87n55á88š 4198274792645

Pane Kmoníčku, nádražní podchod mi nebezpečný ani špinavý nepřipadá. Možná, že se budete víc bát na té lávce, kde bude méně lidí než v podchodu. A že se bude lávka bude muset uklízet stejně jako podchod, to je snad také jasné.

+2/0
26.9.2017 18:58

P11a94v30e92l 45K90m96o16n77í35č23e95k 6377961176461

Nádražní podchody jsou dva. Na nástupiště. Jsou sice už postarší, relativně uklizené, ale pokud vám špinavé nepřipadají, tak se nemáme o čem bavit.

0/−1
27.9.2017 13:10

P95a37v57e64l 69K54m76o49n61í80č95e94k 6617941886451

Ostatně, prodloužit linku č. 4 dosud jezdící z tř. Míru do Polabin o úsek k nádraží a dále na Duklu a Jesničánek, případně na Višňovku, by možná přišlo levněji

0/0
1.10.2017 17:15

M92a63r20e76k 21A26b77s73o78l74o88n 7486427978646

No nevím, návrh SŽDC jsem neviděl, ale nechápu jednu věc, proč kvůli každému pšouku (lávce) musí být výběrové řízení, řeší se to všude možně a každý laik se k tomu může vyjádřit. Měla by to být věc investora a u takto veřejného prostoru radních, ale ty snad volíme proto, že by to měli být inteligentní lidé, znalí věci se zodpovědností...

+2/−2
26.9.2017 13:46

J50a58n 60T60a61r19a20b33a 4556676229499

Protože zákon o veřejné zakázce, pane.

0/0
26.9.2017 15:29

Najdete na iDNES.cz