Diskuse k článku

Místo nové trati do Pardubic stačí zavést spěšné vlaky, říká Chrudim

Vedení Chrudimi odmítá stavbu Ostřešanské spojky, která měla zrychlit cestování vlakem do Pardubic. Stavba nové trati je podle města zbytečně drahá a vysoký násep by poškodil krajinu. Podle radních stačí modernizace stávající trati a zavést už nyní spěšné vlaky do krajského města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a14n 52Č69e26k37a40l 7119185944144

Njn, pořídili si hospodu, ale chodili jim tam lidi...

+1/0
24.7.2017 14:25

M55a63r97e35k 86M19a48r31t88i66n 8899944496980

Gratulace chrudimským. Mít ve vedení lidi, co odmítají rychlejší přímé bezúvraťové spojení s krajským městem, které by následně mohlo vést i dál do HK a Jaroměře, to se jen tak nevidí. Rv

+2/0
24.7.2017 12:14

P29e91t37r 43M64a15r32š39o61u66n 5215338376746

Tak místostarosta Trávníček (odbor dopravy) by tam jiště nejraději postavil další kruhový objezd (první na železnici), to by se to z Pardubic jezdilo :-P

Evidentně asi ve svém věku zapomíná, že hlavní problém a zdržení způsobuje úvrať přes Rosice. K čemu bude rychlejší nezastávkový vlak pak čekající v Rosicích na místo? Nebo ty nové rychlíky budou od Parama na nádraží lítat? Nebo zruší vlaky do HK?

+2/0
23.7.2017 22:02

M94a87r65e54k 61M10a36r83t75i81n 8859434366110

R^

+1/0
24.7.2017 12:17

Z46b24y57š29e27k 93Š21v18e80c 8604493454325

Vedení Chrudimě se opět, po 170 letech, snaží posunout město zpět a zablokovat perspektivní dopravní spojení do Pardubic a Hradce Králové.

+2/0
23.7.2017 22:00

J33a46n 67T75a85r21a55b93a 4776336499869

A musí vůbec vlaky v severojižním směru na pardubické hlavní nádraží zajíždět? Nestačil by jen pendlvláček mezi hlavním nádražím a Rosicemi?

+2/0
22.7.2017 12:34

P98e16t45r 25K55o57r30b78e31l 9916467190902

To záleží na síle přepravních proudů. Pokud by proud Cr - HK byl nejsilnější pak by to mělo smysl. Opak ale bude pravdou.

0/−1
23.7.2017 15:06

P16e43t62r 85M17a15r15š26o76u13n 5465188166986

Takže v rosicích čekat až na vlak z HK? Nebo i z HK by to stavělo v Rosicích a do Pardubic by si cestující od Hradce přesednul do perndlvláčku?

Pokud tam dáte jiný pendlující vlak, tak si nepomůžete vůbec. problém je jednokolejný most, kde musí projet jak směr od HK, tak směr Pce-CR (ten díky úvrati právě v jedné cestě dvakrát)

+1/0
23.7.2017 21:49

M32a79r17t68i89n 17H41a27v86e75l91k35a 8124282654

A nebylo by lepší ten most tedy zdvoukolejnit? Proti estakádě u Nemošic a dalších mnoha mimoúrovňových křížení by to bylo jistě lacinější ..

A co se týká čekání v Rosicích - pokud není způsobeno jednokolejným mostem, tak to je jen věcí organizace dopravy ...

0/0
24.7.2017 10:02

F11i40l98i58p 83S78m76o92l17a 9707288441707

Před deseti lety jezdily na trati Náchod-Týniště pouze osobní vlaky, které zastavovaly všude na trati. V roce 2010 ruku v ruce se zrušením většiny rychlíků z Týniště do Prahy začal kraj objednávat tři páry spěšných vlaků denně z Meziměstí do Chocně a zpět, odkud už se lidé do Prahy/Brna/Ostravy dostali poměrně snadno. Cesta se do těchto měst zrychlila o 30 minut a tyto vlaky jezdí dodnes. Ten přínos pro cestující je velký. Myslím, že by kraj neměl váhat a Sp zavést.

+1/0
22.7.2017 11:20

O31n13d97ř17e49j 57N97o97s23e33k 3560114581888

Je vidět, že chrudimští jsou stále stejně pitomí. Dnes jako před 170 lety. Tehdy si zákazem Severní dráhy pod sebou uřízli větev a Chrudim se stala malým provinčním městem a nahradily ji Pardubice. A dnes je to podobné.

+13/−1
22.7.2017 0:22

P55e86t92r 81M13a85r59š74o71u47n 5585318306546

Asi tak. Ta historie se mi vybavila hned. Ale zase mají nejvíce kruháčů na městském okruhu. (které komplikují i dopravu stožárů větrných elektráren z místní továrny) :-P

+2/0
23.7.2017 21:51

P86e98t96r 71K71o70r94b83e76l 9846847530292

To zastavování není takovým problémem jako málo propustné Rosice, kde vlaky často postávají. Ty se tak jako tak musí zkapacitnit kvůli trati na Hradec. Nechť se už do toho konečně hrábne a přidá se dvoukolejka alespoň ze Závodiště do Chrudimi a rychlejší soupravy.

+3/0
21.7.2017 12:36
Foto

I67v87o 16H52a56š35l89e31r 4159245885253

Konečně někdo pochopil, že ty 2 páry rychlíků (resp.spěšných) vlaků, které byly zrušeny, na této trati prostě chybí? 8-o

0/0
21.7.2017 12:10

P57e20t56r 40K60o57r27b37e52l 9216247360832

Dva páry? Co vytrhnou? V aglomeraci potřebujete přijít na nádraží minimálně ve špičce kdykoliv a vědět, že za chvíli něco pojede. Ať si klidně dva páry pokračují dál do HB bez zastavení. Pokud si ale pamatuji tak dál za Chrudimí bývaly skoro prázdné.

+1/0
21.7.2017 12:39
Foto

I39v86o 92H70a19š18l95e58r 4659915865643

Tak co si já zase pamatuju, tak v 17:20 z Havlíčkova Brodu na Pardubice byl nabouchanej každej den. Je třeba pravidelný takt Hlinsko - Pardubice (resp.Hradec Králové). O Havlíčkovu Brodu nikdo nemluvil, bavíme se o spojení v kraji, ale když už jste to nakousnul...

+1/0
21.7.2017 13:00

P93e11t95r 40K33o80r84b18e56l 9236597480532

To beru, ale původně jste psal jen o dvou párech. Pokud ale budou postávat v Rosicích vyjdou vniveč. Musí prostě do dvou minut odjíždět.

+1/0
21.7.2017 16:25

J26a36n 67V26r76a55b72e79c 4672270476954

Tohle téma je v kraji asi také nekonečné...

Přitom to mohlo být dávno hotové-z 5.nástupiště mohla vést kolej JZ směrem přímo k závodišti (až do revoluce tam dokonce kolej vedla a končila těsně před silnicí)-stačilo to udělat souběžně s nynější úpravou silnic (nechat silnici od mostu přes trať Pha-Morava dále na pilotech, pod nimi provést trať).

...ale tím, že teď se poprvé objevili jasní municipální odpůrci této investice - je to odpískané, ty peníze teď nikdo neodsouhlasí.

+2/0
21.7.2017 11:58

P59e95t15r 91K65o90r28b69e75l 9656557300952

Kdysi ta spojka existovala úplně celá. Na starších plánech se nazývá "Jesenčanská".

+3/0
21.7.2017 12:33

J29a40n 39V27r37a25b36e54c 4272920816374

Opravdu fyzicky existovala? Tak to uz jsem nezazil, za mne koncila pred silnici.

No kdyz je tam VSE z hlediska silnic hotove stejne uz je to passé. Skoda- Muslim ze nad zmenami trate Pce-Chr se navzdy zavrela voda

...

+1/0
21.7.2017 21:14

M42a88r45t23i83n 36Č83a58p43e73k 6840791257894

Má to pár problémů. Na to tam není místo - ten potřebný sklon silnice by nikdo nepovolil. A za druhé se musíte vyhnout letišti, aby se trať mohla v budoucnu elektrizovat.

A jen tak pro zajímavost, veškeré plány pro odstarnění úvrati už od dob první republiky počítaly s opuštěním trati přes Jesenčany.

+3/0
22.7.2017 9:07

P31e41t77r 77M59a79r46š29o56u25n 5435628406126

Tahle blbost nebyla realizovatelná místem ani tehdy ani dnes.

Viděl jsem jen nějaký amatérský návrh, který zajížděl obloukem až do Parama. Tam se prostě obloukem nevejdete.

0/0
23.7.2017 21:54



Najdete na iDNES.cz