Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo nové trati do Pardubic stačí zavést spěšné vlaky, říká Chrudim

Vedení Chrudimi odmítá stavbu Ostřešanské spojky, která měla zrychlit cestování vlakem do Pardubic. Stavba nové trati je podle města zbytečně drahá a vysoký násep by poškodil krajinu. Podle radních stačí modernizace stávající trati a zavést už nyní spěšné vlaky do krajského města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a78n 40Č15e57k86a75l 7739135684394

Njn, pořídili si hospodu, ale chodili jim tam lidi...

+1/0
24.7.2017 14:25

M71a97r70e54k 71M83a47r64t62i15n 8299874876160

Gratulace chrudimským. Mít ve vedení lidi, co odmítají rychlejší přímé bezúvraťové spojení s krajským městem, které by následně mohlo vést i dál do HK a Jaroměře, to se jen tak nevidí. Rv

+2/0
24.7.2017 12:14

P54e84t24r 44M89a33r55š24o95u54n 5785948966926

Tak místostarosta Trávníček (odbor dopravy) by tam jiště nejraději postavil další kruhový objezd (první na železnici), to by se to z Pardubic jezdilo :-P

Evidentně asi ve svém věku zapomíná, že hlavní problém a zdržení způsobuje úvrať přes Rosice. K čemu bude rychlejší nezastávkový vlak pak čekající v Rosicích na místo? Nebo ty nové rychlíky budou od Parama na nádraží lítat? Nebo zruší vlaky do HK?

+2/0
23.7.2017 22:02

M57a76r28e55k 24M96a83r11t62i40n 8739454386850

R^

+1/0
24.7.2017 12:17

Z37b57y52š90e33k 59Š72v71e41c 8834783234245

Vedení Chrudimě se opět, po 170 letech, snaží posunout město zpět a zablokovat perspektivní dopravní spojení do Pardubic a Hradce Králové.

+2/0
23.7.2017 22:00

J74a53n 90T58a74r90a88b87a 4436596159909

A musí vůbec vlaky v severojižním směru na pardubické hlavní nádraží zajíždět? Nestačil by jen pendlvláček mezi hlavním nádražím a Rosicemi?

+2/0
22.7.2017 12:34

P14e15t90r 54K50o97r61b47e27l 9666537630552

To záleží na síle přepravních proudů. Pokud by proud Cr - HK byl nejsilnější pak by to mělo smysl. Opak ale bude pravdou.

0/−1
23.7.2017 15:06

P45e34t30r 26M91a49r41š98o31u40n 5195138646826

Takže v rosicích čekat až na vlak z HK? Nebo i z HK by to stavělo v Rosicích a do Pardubic by si cestující od Hradce přesednul do perndlvláčku?

Pokud tam dáte jiný pendlující vlak, tak si nepomůžete vůbec. problém je jednokolejný most, kde musí projet jak směr od HK, tak směr Pce-CR (ten díky úvrati právě v jedné cestě dvakrát)

+1/0
23.7.2017 21:49

M55a49r52t77i52n 61H85a28v67e28l31k42a 8314412944

A nebylo by lepší ten most tedy zdvoukolejnit? Proti estakádě u Nemošic a dalších mnoha mimoúrovňových křížení by to bylo jistě lacinější ..

A co se týká čekání v Rosicích - pokud není způsobeno jednokolejným mostem, tak to je jen věcí organizace dopravy ...

0/0
24.7.2017 10:02

F57i31l88i45p 23S50m69o72l94a 9937278151687

Před deseti lety jezdily na trati Náchod-Týniště pouze osobní vlaky, které zastavovaly všude na trati. V roce 2010 ruku v ruce se zrušením většiny rychlíků z Týniště do Prahy začal kraj objednávat tři páry spěšných vlaků denně z Meziměstí do Chocně a zpět, odkud už se lidé do Prahy/Brna/Ostravy dostali poměrně snadno. Cesta se do těchto měst zrychlila o 30 minut a tyto vlaky jezdí dodnes. Ten přínos pro cestující je velký. Myslím, že by kraj neměl váhat a Sp zavést.

+1/0
22.7.2017 11:20

O72n94d86ř88e66j 51N21o93s49e23k 3910764361768

Je vidět, že chrudimští jsou stále stejně pitomí. Dnes jako před 170 lety. Tehdy si zákazem Severní dráhy pod sebou uřízli větev a Chrudim se stala malým provinčním městem a nahradily ji Pardubice. A dnes je to podobné.

+13/−1
22.7.2017 0:22

P15e98t82r 69M18a45r51š10o50u73n 5895248226826

Asi tak. Ta historie se mi vybavila hned. Ale zase mají nejvíce kruháčů na městském okruhu. (které komplikují i dopravu stožárů větrných elektráren z místní továrny) :-P

+2/0
23.7.2017 21:51

P54e58t59r 46K91o23r33b79e39l 9636897200462

To zastavování není takovým problémem jako málo propustné Rosice, kde vlaky často postávají. Ty se tak jako tak musí zkapacitnit kvůli trati na Hradec. Nechť se už do toho konečně hrábne a přidá se dvoukolejka alespoň ze Závodiště do Chrudimi a rychlejší soupravy.

+3/0
21.7.2017 12:36
Foto

I43v39o 22H18a46š44l70e88r 4349845805623

Konečně někdo pochopil, že ty 2 páry rychlíků (resp.spěšných) vlaků, které byly zrušeny, na této trati prostě chybí? 8-o

0/0
21.7.2017 12:10

P68e31t30r 96K73o53r68b66e45l 9896767100632

Dva páry? Co vytrhnou? V aglomeraci potřebujete přijít na nádraží minimálně ve špičce kdykoliv a vědět, že za chvíli něco pojede. Ať si klidně dva páry pokračují dál do HB bez zastavení. Pokud si ale pamatuji tak dál za Chrudimí bývaly skoro prázdné.

+1/0
21.7.2017 12:39
Foto

I13v95o 75H44a91š59l70e89r 4189705385653

Tak co si já zase pamatuju, tak v 17:20 z Havlíčkova Brodu na Pardubice byl nabouchanej každej den. Je třeba pravidelný takt Hlinsko - Pardubice (resp.Hradec Králové). O Havlíčkovu Brodu nikdo nemluvil, bavíme se o spojení v kraji, ale když už jste to nakousnul...

+1/0
21.7.2017 13:00

P52e79t51r 93K29o72r77b82e32l 9906127820642

To beru, ale původně jste psal jen o dvou párech. Pokud ale budou postávat v Rosicích vyjdou vniveč. Musí prostě do dvou minut odjíždět.

+1/0
21.7.2017 16:25

J19a31n 52V11r65a65b38e57c 4152500676354

Tohle téma je v kraji asi také nekonečné...

Přitom to mohlo být dávno hotové-z 5.nástupiště mohla vést kolej JZ směrem přímo k závodišti (až do revoluce tam dokonce kolej vedla a končila těsně před silnicí)-stačilo to udělat souběžně s nynější úpravou silnic (nechat silnici od mostu přes trať Pha-Morava dále na pilotech, pod nimi provést trať).

...ale tím, že teď se poprvé objevili jasní municipální odpůrci této investice - je to odpískané, ty peníze teď nikdo neodsouhlasí.

+2/0
21.7.2017 11:58

P96e74t24r 90K54o97r92b64e54l 9936127730472

Kdysi ta spojka existovala úplně celá. Na starších plánech se nazývá "Jesenčanská".

+3/0
21.7.2017 12:33

J71a21n 92V76r72a10b23e21c 4352690166684

Opravdu fyzicky existovala? Tak to uz jsem nezazil, za mne koncila pred silnici.

No kdyz je tam VSE z hlediska silnic hotove stejne uz je to passé. Skoda- Muslim ze nad zmenami trate Pce-Chr se navzdy zavrela voda

...

+1/0
21.7.2017 21:14

M34a51r41t79i60n 12Č21a26p96e54k 6570861387334

Má to pár problémů. Na to tam není místo - ten potřebný sklon silnice by nikdo nepovolil. A za druhé se musíte vyhnout letišti, aby se trať mohla v budoucnu elektrizovat.

A jen tak pro zajímavost, veškeré plány pro odstarnění úvrati už od dob první republiky počítaly s opuštěním trati přes Jesenčany.

+3/0
22.7.2017 9:07

P96e47t37r 69M17a56r15š39o53u72n 5615848146376

Tahle blbost nebyla realizovatelná místem ani tehdy ani dnes.

Viděl jsem jen nějaký amatérský návrh, který zajížděl obloukem až do Parama. Tam se prostě obloukem nevejdete.

0/0
23.7.2017 21:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.