Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Snahy o změnu trasy dálnice D35 považuje hejtman za lidovou tvořivost

Snaha části obyvatel a politiků z Litomyšle o posunutí trasy dálnice D35 dále od města se na krajském úřadě nesetkává s přílišným pochopením. Ačkoliv Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zažádalo stavební úřad o vydání územního rozhodnutí na původní variantu, na žádost města a občanských spolků zpracovalo studii na variantu „jedna“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D84a27v81i44d 27B59o21t84o85š 9920194582287

Z Lit. do Němčic vznikla celkem klidná čtvrt movitějších,kteří si v blízkosti trasy pořídili bydlení.Možná právě těm se to nelíbí....;-D

+1/0
20.7.2017 15:57

M37a44r22t15i37n 66H61a83v21e88l25k28a 8574972414

Možná je zakopaný pes ve způsobu komunikace s lidmi při přípravě tras liniových staveb. Ze zákona se sice něco vyvěsí na 2 týdny na nějakou vývěsku/internet. Ale ruku na srdce - kdo to pravidelně kontroluje. Pak si toho lidé všimnou, až když "najíždějí bagry"...

Sice se pouhým vyvěšováním rádoby ušetřilo, ale je zcela zřejmé, že to je kontraproduktivní a vůči běžnému občanovi tak trochu alibistické.

A pak je druhá varianta - někdo udělá čáru na mapě a direktivně to prosadí...:))

Prostě zakopaný pes je nejspíše v komunikaci.

Ovšem to, že ne každému je možné vyhovět je druhá strana mince.

+1/−1
19.7.2017 9:09

R55u95d24o67l93f 81P45e93k40á30r42e88k 9802981149563

No, nedělám si iluze, že by ta komunikace probíhala jinak než: "Dobrý den, jsme z ŘSD. Za pět let Vám tady za plotem budeme stavět dálnici." "Tak na to zapomeňte a postavte si to jinudy! Sbohem!"

NIMBY efekt zkombinovaný s českou hrabivostí prostě vede spíš k "silovému" řešní, protože je to zřejmě levnější a jednodušší...

0/0
19.7.2017 10:18

L35a46d58i53s80l61a71v 96K58v35a25s72n37i65č26k68a 1603787393885

Opravdu si myslíte, že to v tomto případě takhle probíhalo ? Už jenom z článku vyplývá něco jiného a obzvlášť o této stavbě se mluví celá léta, takže jenom opravdu hodně neinformovaný člověk z okolí o tom nemůže vědět. Spíš problémy vyplývají z toho, že někteří lidé používají uvažovací logiku, jako Vy, v čem třeba jako spočívá ta "hrabivost" a "jednoduchost" ? Jedná se celá léta, to je málo ?

+1/0
19.7.2017 12:18

R78u50d64o45l90f 50P80e83k94á76r79e83k 9172411899803

Vůbec bych se s nima nes..mazal, a veškeré úkony pro "altenativní" trasu bych si nechal PŘEDEM zaplatit, EIA počínaje a geologickým průzkumem konče, o nové projektové dokumentaci nemluvě. Do halíře.

+2/0
19.7.2017 7:29

Z97d53e60n92e34k 26Š18i67t65i72n65a 2743138720375

Takže žádná D35 zase nebude. Někdo se o to vždy postará. Děkujeme, odejděte.

+2/0
19.7.2017 0:40

K12a69r24e77l 83L81a23n62g40r 2792867110818

Zdržují protože by přišli o výnosy z pokut za rychlost vyšší než povolená o 5km/h...

+2/0
18.7.2017 21:37

D55a41n64i94e75l 44D69r17n28e45c 6641619426962

Současná plánivaná trasa mi připadá dost dobrá, od Litomyšle vede podle mého dostatečně daleko, stejně tak od okoloních obcí.

MAPA:

https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/poi/56096efc290bfacf2c3d7815

+8/0
18.7.2017 17:04

O78n28d83ř16e80j 31N48o77v24á91k 9627164989849

Takže jediní rozumní nakonec zůstávají plzeňáci, kteří si prosadili posunutí dálnice dále od města a dnes se plzeň k dálnici natahuje ....

českobudějovičtí politici naopak jdou cestou socialistickou - rozseknutí města dálnicí a budují druhou pražskou magistrálu ... ale chápu, už dávno mají nakoupené pozemky ...

no a máme tu další krátkozraké politiky ... a hejtman evidentně nechápe ... anebo nechce pochopit ... to spíše ...

+1/−11
18.7.2017 16:28

D90a30n23i46e24l 36D22r34n17e70c 6971689126302

D3 České Budějovice nerozsekne. Od I/34 po Rudolfovskou vede po okraji průmyslové zóny, dále obchází Hlinsko, opět vede po okraji průmyslové zóny a poté se noří do tunelu Pohůrka. Z něj pokračuje podél odkaliště dál na jih.

Mezi I/34 a Rudolfovskou výstavba obytných domů nehorzí, navíc bych řekl, že výrazné rozlézání města do okolí je nežádoucí. U Hlinska je v plánu průmyslová zóna, ale myslím, že směrem k Rudolfovské by se mohly stavět i obytné domy. Na Pohůrce bude tunel, může se stavět nad ním. Na odkališti se jen tak stavět nebude a vznik sídelní kaše na jihu od města není žádoucí. I kdyby se jednou město rozrostlo a tolik, že by vše kolem dálnice bylo zastavěné, tak by tam stejně byla potřeba kapacitní komunikace, takže by se akorát z původní dálnice stala kapacitní vnitroměstská komunikace a dálnice by se postavila nová někde na Lišovském prahu.

+6/−1
18.7.2017 18:00

V82l33a58s26t51i83m43i44l 55K73o16c79u42r77e26k 4716413690454

Každý to dnes ví, že D3 skutečně rozsekne sice ne ČB, ale tzv. urbanizovanou zónu ČB aglomerace. Od města oddělí Lišovský práh, který je systematicka zastavován saelity, které se postupně budou propojovat. Ví to archiekti, ví to město, vít to kraj, ví to projektant, ví to ŘSD, akorát vy to to nevíte. Váš příspěek je úplně irelevantní, nechápu o co vám jde.

Co se týče rozvoje, dnes je úplně nesmyslné hovořit o rozvoji ČB, ale o celé aglomeraci, která má mimo město ještě 30 tisíc obyvatel a další dvě města. Přitom je to celé urbanizované území.

0/−1
10.9.2017 3:07



Najdete na iDNES.cz