Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Příprava nové trati na Chrudim nabírá zpoždění, možná se vůbec nepostaví

Po desítkách let diskusí, kudy má vést nová železniční trať spojující Pardubice s Chrudimí, se místo výkupů pozemků debata vrací na začátek. A to možná bude i konec chystané ambiciózní stavby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AV

Je hrozná škoda, že se ta nová trať nepostavila už dávno, protože ta stávající překážela při výstavbě silnice u Parama. Kdyby tam nebyla trať, mohla se postavit klasická mimoúrovňová křižovatka a nebylo nutné při jízdě z Chrudimi kroužit po kruháku...

0 0
možnosti
MH

Je kolem toho hodně povyku, ale pořád nevidím pádný argument k podpoře tohoto projektu.

1) Úspora cca 3 minuty - oficiální kalkulace (zdržení čekáním v Rosicích se nedá kalkulovat - to je pouze o špatné organizaci provozu)

2) Vznik nových zastávek - jiné budou zrušeny

3) Foxconn - pouze politická proklamace z dob Duška - Foxconn to ke svému provozu nepotřebuje, a nebo to má opravdu velice nízkou prioritu

4) Snížení rizika kontaminace vod Labe, dvojím přejížděním mostu - proti tomu se bude přejíždět navíc Chrudimka, její poldry a povede to v těsné blízkosti vodního zdroje

5) Dost zásadní změna krajiny a zásah do uspořádání osídlení, které je přirozeně přizpůsobeno historickým komunikacím

6) Pardubičtí radní si najednou uvědomili, že k dalšímu dopravnímu napojení musí vydat další 0,5 miliardy, se kterou nepočítají ... kolik dalších takovýchto položek se objeví? - teď jsme tedy již na 2,9 miliardách a jak praxe ukazuje, výsledek se bude reálně blížit 1,5 až 2-násobku tohoto odhadu...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je zde vůbec někdo, kdo je s tím projektem opravdu seznámen a četl EIA (cca 8 cm papíru)? Má někdo opravdu pádný a konkrétní argument pro tuto stavbu?

Nebo to jsou jen (s prominutím) nezasvěcené řeči a plácání?

0 0
možnosti

Bod1) Hlavním přínosem je po již jisté elektrifikaci umožnění přímého provozu Chrudim - Hradec bez nutnosti courat se sem a tam po Pardubicích.

Bod 2) Zrušeny budou málo využívané zastávky. A pokud ji v Ostřešanech nechcete nemusí se tam stavět.

Bod 3) A ta auta co jezdí z Chrudimi přes ostřešany jezdí kam? No přece do průmyslové zóny.

Bod 5) To i verze přes Dražkovice, kde to bude ještě větší zásah, jelikož tam povede obchvat, který je veden na náspu. Navíc je prostor mezi Jesničánkami a Dražkovicemi součástí příletového koridoru letiště, takže by elektrifikace byla hodně drahým řešením vzhledem ke spodní vodě. Stoprocentně nebudou v Dražkovicích rádi, že jim trať bude muset vést kolem domů. Narozdíl od Ostřešan, kde se to dá posunout dál od domů.

0 0
možnosti

Pane Ing. Trávníčku, kdypak budou volby, ve Vašem věku?

0 0
možnosti
MS

Škoda, že se přijde o takovou šanci kvůli neschopnému vedení některých obcí a ChrudimiRv;-O;-€

Místo současné trati mohla být luxusní a široká cyklostezkaR^!!

1 1
možnosti
MH

S tou cyklostezkou to jsou jen sliby - nyní. Úplně stejně slibovali třeba prodloužení podchodu na Duklu - než si to ovšem spočetli. No ale to už byla příprava rekonstrukce nádraží ve velmi pokročilém stavu ...

0 0
možnosti

Je vidět, že starostové a politici vlakem nejezdí. Kdyby se tam měla stavět dálnice, tak na stavbu pošlou ccelou vesnici na brigádu. Hlavně pan Kolovratník, který Ostřešanskou spojku pošle na začátek, kdežto dálnici u Litomšle chce stavět i přes mrtvoly.

I když se to nezdá, tak je Ostřešanská spojka nejlepším řešením, jelikož jakákoliv jiná varianta přivede trať do prostoru letiště, což znemožní její elektrifikaci. Tudíž se vyhodí velké množství peněnz do kanálu (dofám že to pak Ostřešany a spol. zaplatí ze svého). Navíc je jisté, že budou nové protesty v nové trase.

2 1
možnosti
JJ

Trať lze vést tak, že osu přistávací dráhy překříží ve vzdálenosti 2,5 km. A to elektrifikaci nevadí.

1 0
možnosti
IH

I85v19o 94H91a43š49l73e66r

12. 7. 2017 7:17

Si myslím, že tahle varianta by byla mnohem efektivnější, levnější a takový dobrý kompromis: http://www.zelpage.cz/story/prelozka_trat_238.jpg

2 2
možnosti

Za posledních cca 100 let je návrh ostřešanské spojky nejlepší. Má své zápory, ale především klady v přímém spojení k Zámečku, do Pardubiček (nemocnice) a do centra Pardubic.

Varinata p. Hašlera se smyčkou kolem Trojice řeší jen úvrať. Neřeší troleje pro elktrizaci v prostoru u letiště a dopravu bez přestupu do Pardubic!

Potom zbývá další nesmysl vést trať pod letištěm v tunelu, pod hladinou spodní vody!

0 0
možnosti

P92a23v59e84l 70Ř70a21p21e10k

11. 7. 2017 21:48

Hlavně že devastovat krajinu dalšími silnicemi je ok, ale jak má vzniknout něco užitečného, tak se vyrojí desítky "inteligentů", kteří o věci nemají ani potuchy, ale vědí vše o tom, proč to nejde. To je fakt přehlídka ubohosti tenhle stát. Rv

2 1
možnosti
MS

Pavle, ta trat prilis uzitecna nebude,resp. vyuziti vs. cena stavby. To je obsahem jednani/nejednani po celou dobu (mluvi se o tom snad 30 let). Ted, kdyz uz to vypadalo, ze se snad zacne stavet, hodili do toho vidle obyvatele primestskych casti, kterych se to dotyka. Takze se z toho stal drahy nesmysl. Probiha prestavba krizovatky Paramo, Pardubice potrebuji obchvat jak sul a to stejne Chrudim. Trat,resp. vyse zminena spojka nic nevyresi - porad jde o regionalni trat, bohuzel s tristni situaci pri napojeni na koridor v Pardubicich.

To je jadro celeho problemu, ale reseni je priserne drahe...

1 3
možnosti
MH

Stávající projekt je v duchu "...postavíme to, ať to stojí co to stojí, vždyť nám na to dají a není to z našeho ... a my (investoři) bydlíme jinde a koukat na to nebudeme..."

Aneb další "plus" celého dotačního systému ...

0 2
možnosti
MS

Vzdyt je to maximalne drahy nesmysl...

1 3
možnosti
PK

P22e31t38r 17K54o45r41b38e48l

11. 7. 2017 17:00

Zdvoukolejnit trať do Rosic, zkapacitnit most a překopat Rosice se musí časem stejně kvůli trati na HK. Co takhle k tomu jen přidat dvoukolejku Závodiště - Chrudim.

2 1
možnosti
JJ

To by nijak neřešilo úvrať v Rosicích. A za druhé tam překáží letiště, kvůli kterému nejde současná trasa elektrifikovat. Ideální je spojka Z od Nemošic a severně od Dražkovic, kde by stačilo postavit cca 3 km kolejí.

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Ženu z Chrudimska zavraždil 19letý syn. Měl masku, aby ho nepoznala

10. dubna 2024  16:32

Třiačtyřicetiletou ženu z Boru u Skutče na Chrudimsku v pondělí zavraždil kvůli dlouhodobým...

Mrtvolu vařili tři hodiny. „Byly to čtyři kýble kostí a čtyři tkání,“ řekl muž

15. dubna 2024  6:30,  aktualizováno  16:15

Dva muži, kteří dnes předstoupili před Krajský soud v Hradci Králové, odmítli obvinění z vraždy...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Cyklista u Chocně zemřel na lesním trailu, jeho tělo leželo u jedné z překážek

15. dubna 2024  17:14

Lesní cyklookruh u Chocně na Orlickoústecku se stal o víkendu osudným pětatřicetiletému cyklistovi....

Rozkvetlé stromy na parkovišti nechal obchodní dům pokácet, kvůli padajícím hruškám

10. dubna 2024  9:18

Vlnu nelibosti mnoha lidí vyvolalo kácení ovocných stromů na parkovišti před obchodním domem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kamion s kamením při čelním střetu zdemoloval osobák, jeho řidič nepřežil

9. dubna 2024  10:52

Tragicky skončila pondělní dopravní nehoda v Dolní Dobrouči na Orlickoústecku. Po čelním střetu s...

Jsem tady kvůli tomu, žes ty uvařil člověka! U soudu mluvili vystrašení svědci

16. dubna 2024  16:52

„Řekl, že ho uvařili jako kuře, něco dali prasatům. Že měl ten mrtvý v hlavě kovovou destičku,...

Vítr zrušil doprovodné akce pro fanoušky před prvním finále extraligy

16. dubna 2024  14:52

Silný vítr převrátil a poničil v Pardubicích stany, ve kterých se dnes měly odehrát doprovodné akce...

Otevření lávky u nádraží se zpozdí, Pardubice k ní nevybudovaly přístup

16. dubna 2024  11:52

Pardubicím se podařilo přimět stát, aby vybudoval nad kolejemi lávku spojující vlakové nádraží se...

Pardubický kapitán Sedlák: Bude to skvělý hokej. I Třinec ještě najde síly

16. dubna 2024  10:58

Když královéhradecký Mountfield pardubické hokejové Dynamo přetlačil ve třetím čtvrtfinále 2:1 po...

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...