Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příprava nové trati na Chrudim nabírá zpoždění, možná se vůbec nepostaví

Po desítkách let diskusí, kudy má vést nová železniční trať spojující Pardubice s Chrudimí, se místo výkupů pozemků debata vrací na začátek. A to možná bude i konec chystané ambiciózní stavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A23l70e14š 73V74o21n31d11r30á51k 9520906315

Je hrozná škoda, že se ta nová trať nepostavila už dávno, protože ta stávající překážela při výstavbě silnice u Parama. Kdyby tam nebyla trať, mohla se postavit klasická mimoúrovňová křižovatka a nebylo nutné při jízdě z Chrudimi kroužit po kruháku...

0/0
14.7.2017 11:43

M43a77r91t60i58n 26H73a45v46e24l48k19a 8824822974

Je kolem toho hodně povyku, ale pořád nevidím pádný argument k podpoře tohoto projektu.

1) Úspora cca 3 minuty - oficiální kalkulace (zdržení čekáním v Rosicích se nedá kalkulovat - to je pouze o špatné organizaci provozu)

2) Vznik nových zastávek - jiné budou zrušeny

3) Foxconn - pouze politická proklamace z dob Duška - Foxconn to ke svému provozu nepotřebuje, a nebo to má opravdu velice nízkou prioritu

4) Snížení rizika kontaminace vod Labe, dvojím přejížděním mostu - proti tomu se bude přejíždět navíc Chrudimka, její poldry a povede to v těsné blízkosti vodního zdroje

5) Dost zásadní změna krajiny a zásah do uspořádání osídlení, které je přirozeně přizpůsobeno historickým komunikacím

6) Pardubičtí radní si najednou uvědomili, že k dalšímu dopravnímu napojení musí vydat další 0,5 miliardy, se kterou nepočítají ... kolik dalších takovýchto položek se objeví? - teď jsme tedy již na 2,9 miliardách a jak praxe ukazuje, výsledek se bude reálně blížit 1,5 až 2-násobku tohoto odhadu...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je zde vůbec někdo, kdo je s tím projektem opravdu seznámen a četl EIA (cca 8 cm papíru)? Má někdo opravdu pádný a konkrétní argument pro tuto stavbu?

Nebo to jsou jen (s prominutím) nezasvěcené řeči a plácání?

0/0
12.7.2017 21:03

M81a10r46t94i93n 58Č19a60p93e19k 6690391777254

Bod1) Hlavním přínosem je po již jisté elektrifikaci umožnění přímého provozu Chrudim - Hradec bez nutnosti courat se sem a tam po Pardubicích.

Bod 2) Zrušeny budou málo využívané zastávky. A pokud ji v Ostřešanech nechcete nemusí se tam stavět.

Bod 3) A ta auta co jezdí z Chrudimi přes ostřešany jezdí kam? No přece do průmyslové zóny.

Bod 5) To i verze přes Dražkovice, kde to bude ještě větší zásah, jelikož tam povede obchvat, který je veden na náspu. Navíc je prostor mezi Jesničánkami a Dražkovicemi součástí příletového koridoru letiště, takže by elektrifikace byla hodně drahým řešením vzhledem ke spodní vodě. Stoprocentně nebudou v Dražkovicích rádi, že jim trať bude muset vést kolem domů. Narozdíl od Ostřešan, kde se to dá posunout dál od domů.

0/0
13.7.2017 10:22

P83e46t73r 88K97o22r16b22e37l 9956647600962

K bodu jedna dlužno dodat, že bez mimoúrovňového křížení v Pardubičkách jsou přímé jízdy HK - Cr prakticky neproveditelné, protože na úrovňové křížení koridoru zejména ve špičce není prostor. Paradoxně je pro tento přepravní proud přestup v Rosicích hned druhým nejjednodušším řešením.

0/0
13.7.2017 12:03

M75a56r64t63i90n 37H32a29v30e14l56k95a 8714332264

Ad1a) Elektrifikace se v Ostřešanské spojce nekoná a není jisté kdy a zda bude

Ad1b) Ať je courání jakékoliv (v případě Ostřešanské spojky zase pojede skrz celé Pardubice), tak se pořád bavíme o 3 minutách

Ad2) Staré Jesenčany a Medlešice rozhodně nejsou málo využívané zastávky. Ostatně v rámci celého projektu neexistuje jediná studie, která toto hodnotí. Kde berete ty informace? Pokud vím, tak odtamtud mnohem častěji jezdí do Chrudimi, než do Pardubic - zdroj od místních obyvatel.

Ad3) Víte o studii, která solidně hodnotí, že se lidé přesunou z aut do vlaku? To jsou jen jakási tvrzení a přání. Nic více. A navíc to tam znám velmi dobře - do průmyslové zóny jezdí opravdu jen část aut. Tato trasa spíše supluje chybějící "Jihovýchodní obchvat"

Ad5a) Dražkovice nebudou rády - územní plán to tamtudy 10-ky let vedl. Zrušilo se to jen proto, že zastupitelé Pardubic v roce 2005 protiprávně schválili výstavbu ve stavební uzávěře - dokument jsem viděl. Proč to schválili by byla jen spekulace - ale stačí se podívat KDO tam stavěl. Takže shrnuto, do Dražkovic by se to pouze vrátilo, když si dříve nějak vymohli výjimku. A to že nebudou rádi - to je stejné jako s obyvateli Ostřešan. Ale u Dražkovic by to vedlo většinou kolem průmyslových staveb - Benzinová pumpa, sídlo firmy a pod. Znáte to tam vůbec? Navíc to nepovede zdaleka po tak vysokém náspu jako u Nemošic, Ostřešan a hlavně mezi Medlešicemi a Chrudimí. Seznamte se s návrhem projektu.

Ad5b) Jak víte tak jistě, že mezi Jesničánkami a Dražkovicemi by se to muselo zakopat? A víte vůbec, že v Ostřešanské spojce je projektován cca 1 km dlouhý zářez?

0/0
13.7.2017 13:17

Z96b51y88š85e94k 30Š62v77e74c 8304833694905

Nevím, kde a kdo a začal operovat se třemi minutami úspory času vlaku. Jak byly 3 minuty získány? Metodou přesných výpočtů z nepřesných čísel. Proč, důvod k oponování.

Dnes, když někdo jede do Pardubic na úřad, do divadla, do kina, nemocnice, zaměstnání,... tak většinou jede autem, autobusem, ale vlakem minimálně.

Ostřešanskou spojkou a po vzniku nových zastávek bude mít mnoho cestujících vlakem svůj cíl velmi blízko - ve vzdálenosti do 15 minut chůze. Totéž platí i pro Pardubáky jedoucí do Chrudimě.Tudíž o všechny tyto pasažéry vlaku klesne doprava po silnicích.

Doprava, která je blízká ke startu a cíli, dostatečně hustá, přiměřeně rychlá, případně i cenově výhodná, na sebe naváže pasažéry - zákazníky. Vědu hledat netřeba.

+1/0
13.7.2017 20:32

M68a72r49t40i42n 61Č43a14p38e54k 6770121547944

Proč by se to muselo zakopat? Třeba kvůli příletovému koridoru letiště?

Dražkovice znám, hned za pumpou začínají baráky, To samé na druhé straně silnice, začínají hned za tou firmou. A jelikož by trať vedla jižně od obchvatu, aby se nemusely neustále křížit a co nejméně zasahovala do letového koridoru, tak by vedla kousek od baráků.

A která studie hodnotí to, že lidé přesednou z aut do vlaku? Realita. Když bude spojení kvalitní, rychlé a přímé tak ho bude využívat více lidí. To je dávno potvrzený fakt. Jenže když bude vlak kličkovat po půlce okresu (zbytečná, ale nutná zajížďka Dražkovic do Černé a zase zpátky) tak to moc lidí neuchvátí.

0/0
14.7.2017 11:22

Z62b41y26š91e35k 88Š89v25e84c 8174783644765

Pane Ing. Trávníčku, kdypak budou volby, ve Vašem věku?

0/0
12.7.2017 12:28

M22i77c89h43a16l 67S41t60e57b64l26o 5639201884227

Škoda, že se přijde o takovou šanci kvůli neschopnému vedení některých obcí a ChrudimiRv;-O;-€

Místo současné trati mohla být luxusní a široká cyklostezkaR^!!

+1/−1
12.7.2017 9:35

M68a95r21t83i50n 34H98a45v58e37l58k80a 8114532864

S tou cyklostezkou to jsou jen sliby - nyní. Úplně stejně slibovali třeba prodloužení podchodu na Duklu - než si to ovšem spočetli. No ale to už byla příprava rekonstrukce nádraží ve velmi pokročilém stavu ...

0/0
12.7.2017 16:18

M42a60r76t83i31n 35H47a21v70e43l22k44a 8154762984

A už se mi stýskalo - skoro jsem si říkal, zda nejste na dovolené ...:-/

0/0
12.7.2017 16:19

M38a24r98t76i55n 88Č94a94p24e51k 6220411407164

Je vidět, že starostové a politici vlakem nejezdí. Kdyby se tam měla stavět dálnice, tak na stavbu pošlou ccelou vesnici na brigádu. Hlavně pan Kolovratník, který Ostřešanskou spojku pošle na začátek, kdežto dálnici u Litomšle chce stavět i přes mrtvoly.

I když se to nezdá, tak je Ostřešanská spojka nejlepším řešením, jelikož jakákoliv jiná varianta přivede trať do prostoru letiště, což znemožní její elektrifikaci. Tudíž se vyhodí velké množství peněnz do kanálu (dofám že to pak Ostřešany a spol. zaplatí ze svého). Navíc je jisté, že budou nové protesty v nové trase.

+2/−1
12.7.2017 9:18

J57a85r40o17s69l31a64v 85J35o67n86á30š 4838504492375

Trať lze vést tak, že osu přistávací dráhy překříží ve vzdálenosti 2,5 km. A to elektrifikaci nevadí.

+1/0
12.7.2017 12:57

M93a68r58t97i43n 80Č33a96p97e47k 6650621427194

Jenže dalších 2,5 km povede trasa v příletovém koridoru - to je ten volný pás mezi Jesničánkama a Dražkovicema, kde by se musel kvůli spodní vodě vybudovat nadjezd, což se letišti určitě líbit nebude: http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/pardubice-letme-ohlednuti/

+1/0
13.7.2017 10:23

J92a16r15o23s57l81a36v 45J54o43n52á88š 4418894342145

Může vést cca 400 m podél osy přistávací dráhy. Neznám letecké normy, ale pochybuji, že příletový koridor tak blízko přistávací dráhy musí být kilometr široký.

0/0
21.7.2017 11:22

M54a54r85t61i28n 72H81a17v23e14l16k19a 8714832984

To je stejné, jako chtít, aby všichni, co to prosazují ze svého doplatili rozdíl mezi rentabilitou a nerentabilitou stavby ...

0/0
12.7.2017 16:35

M32a92r58t92i24n 78Č37a91p55e62k 6580241257554

Přímá trasa bud erentabilnější, jelikož přiláká více cestujících než trasa kličkující přes půl okresu. Jeden z hlavních důvodů, proč ekonomika drážních staveb těžko vychází je ten, že na rozdíl od silničních staveb se u nich nepočítá s nárůstem přeprav a tedy jsou zkreslené směrem dolů.

Takže přes Ostřešany to tak nerentabilní nebude, vzhledem k počtu aut, která přes ně tranzitují do Černé a od kterých asi vybírají mýto, když jim nevadí. Narozdíl od komplexu nadjezdů a snahy vyhnout se letišti v Dražkovicích.

+1/0
13.7.2017 10:32

M54a49r43t72i93n 91H21a75v80e90l30k34a 8964982524

Máte v ruce nějakou relevantní studii, nebo to je jen proklamace a politické (či jiné) přání?

0/0
13.7.2017 13:21
Foto

I74v27o 72H70a44š29l94e81r 4959205345273

Si myslím, že tahle varianta by byla mnohem efektivnější, levnější a takový dobrý kompromis: http://www.zelpage.cz/story/prelozka_trat_238.jpg

+2/−2
12.7.2017 7:17

Z62b40y97š68e57k 65Š61v68e64c 8724453774905

Za posledních cca 100 let je návrh ostřešanské spojky nejlepší. Má své zápory, ale především klady v přímém spojení k Zámečku, do Pardubiček (nemocnice) a do centra Pardubic.

Varinata p. Hašlera se smyčkou kolem Trojice řeší jen úvrať. Neřeší troleje pro elktrizaci v prostoru u letiště a dopravu bez přestupu do Pardubic!

Potom zbývá další nesmysl vést trať pod letištěm v tunelu, pod hladinou spodní vody!

0/0
12.7.2017 12:23

M87a56r22t67i72n 88H80a37v49e79l44k84a 8534792354

O to lepší je překonat jeden z mála kopců tím, že se navezou tisíce tater hlíny a v krajině se vytvoří zcela nový horizont.

Trasa to je možná dobrá (na mapě někde v kanceláři, pro lidi, co se tam nikdy nebyli podívat a ani tam nikdy nepáchnou), ale technický návrh je strašný.

+1/0
12.7.2017 16:16

Z58b66y46š62e68k 74Š57v44e81c 8314713684455

Vážený pane Havelka, nestudoval jsem podrobně prováděcí projekt, ale kde vidíte na Ostřešanské spojce tisíce tater hlíny? Pokud mám informace, tak trať má být umístěna na estakádě. Nebo se mýlím?

Pokud má trať podle projektu vést po náspu, tak řešením je tlak obyvatel Ostřešan na změnu.

Doporučuji Vám i obyvatelům Ostřešan, podívat se na provozovanou železniční estakádu, kterou spatříte na svém PC na adrese https://mapy.cz/zakladni?x=16.4229542&y=49.9282068&z=15&pano=1&source=base&id=1864231 . Na mapě je značka technické zajímavosti. Uvádím i připojený popis.

Železniční estakáda Technickápamátka

Dlouhá Třebová, okres Ústí nad Orlicí, kraj Pardubický,Česko

Železniční estakáda se nachází u obce Dlouhá Třebová natrase hlavního železničního koridoru z České Třebové do Pardubic. Vznikla vroce 2003 při modernizaci trati. Estakáda je dlouhá necelých 420 metrů a vysoká10 metrů.

Až se podíváte, tak mi prosím sdělte, kde jsou ty tatry hlíny a jak se Vám provedení líbí.

0/0
13.7.2017 19:10

M40a86r12t81i94n 78H56a71v82e24l32k31a 8534882234

Ale úvraťoví jízda, je jedním z hlavních argumentů stavby. Pak již zbývá jen časová úspora 3 minuty. No a co se týká nových zastávek - co ty zrušené?

0/0
12.7.2017 16:27
Foto

I60v62o 83H14a84š35l19e96r 4359825185253

Jen bych chtěl upozornit, že to není moje varianta, ale jedna z variant, o které se uvažovalo a možná ještě uvažuje.Samozřejmě, že neřeší spoustu věcí (jako je např.elektrifikace a zastávku Pardubice-Centrum), ale každopádně řeší přetíženost v úseku Pardubice-Rosice a úvraťovou jízdu. Rozhodně to krácení jízdní doby je a docela myslím, že i promyšlené. Co se týče poměru cena a výkon, tak jednoznačně nejefektivnější varianta.

0/−1
12.7.2017 22:00

P39e21t39r 45K10o30r44b96e61l 9766627890732

Tahle varianta je provozní nesmysl z hlediska zapojení do západního pardubického zhlaví. On je rozdíl nakreslit čáru do mapy a skutečně se nad problémem zamyslet do detailů.

0/−1
12.7.2017 21:10

P33a62v74e52l 24Ř41a25p85e44k 7832286469675

Hlavně že devastovat krajinu dalšími silnicemi je ok, ale jak má vzniknout něco užitečného, tak se vyrojí desítky "inteligentů", kteří o věci nemají ani potuchy, ale vědí vše o tom, proč to nejde. To je fakt přehlídka ubohosti tenhle stát. Rv

+2/−1
11.7.2017 21:48

M82i20r30o89s75l97a85v 62S27v60o52b77o31d10a 1185908610824

Pavle, ta trat prilis uzitecna nebude,resp. vyuziti vs. cena stavby. To je obsahem jednani/nejednani po celou dobu (mluvi se o tom snad 30 let). Ted, kdyz uz to vypadalo, ze se snad zacne stavet, hodili do toho vidle obyvatele primestskych casti, kterych se to dotyka. Takze se z toho stal drahy nesmysl. Probiha prestavba krizovatky Paramo, Pardubice potrebuji obchvat jak sul a to stejne Chrudim. Trat,resp. vyse zminena spojka nic nevyresi - porad jde o regionalni trat, bohuzel s tristni situaci pri napojeni na koridor v Pardubicich.

To je jadro celeho problemu, ale reseni je priserne drahe...

+1/−3
11.7.2017 23:15

M10a93r39t61i71n 44Č54a21p50e92k 6390931377214

A právě to tristní napojení na koridor má přeložka vyřešit. Navíc po elektrifikaci umožní bezproblémový přímý provoz Chrudim - Hradec. Takže se dá očekávat snížení provozu na silnici. U dopravy totiž nabídky generuje poptávku.

+2/0
12.7.2017 9:22

M98i42c47h34a76l 70S10t63e13b21l16o 5129321734917

Proč příšerně drahé...jak na to kdo přišel?

Prostě to něco stojí, ale nejde o žádné obrovské peníze...jen to porovnejte s cenou za jiné úseky železnice nebo cenu za dálnici...

Kéž by se to postaviloR^!!V[>-]

+1/−1
12.7.2017 9:38

M40a16r93t82i10n 28H52a37v30e47l85k45a 8644572924

Stavbu by umožnily pouze dotace - které ve své podstatě anonymizují zdroj peněz a deformují ekonomiku. Pokud by to měl stavět někdo, kdo se z rentability bude opravdu zodpovídat, ani by na to nepomyslel. To je celé.

Ostatní jsou jen politická přání a kecy.

0/0
12.7.2017 16:23

M33a32r33t41i78n 88H62a82v24e89l81k45a 8894282554

Myslím, že by jste na to měl povinně přispět ze svého ...;-)

0/0
12.7.2017 16:25

M69a22r79t29i20n 85H45a21v36e91l55k15a 8264862904

Stávající projekt je v duchu "...postavíme to, ať to stojí co to stojí, vždyť nám na to dají a není to z našeho ... a my (investoři) bydlíme jinde a koukat na to nebudeme..."

Aneb další "plus" celého dotačního systému ...

0/−2
11.7.2017 19:26

M35i45r16o19s87l83a78v 89S93v13o76b32o78d92a 1275818620194

Vzdyt je to maximalne drahy nesmysl...

+1/−3
11.7.2017 18:51

P74e77t73r 64K45o46r16b86e20l 9956487330822

Zdvoukolejnit trať do Rosic, zkapacitnit most a překopat Rosice se musí časem stejně kvůli trati na HK. Co takhle k tomu jen přidat dvoukolejku Závodiště - Chrudim.

+2/−1
11.7.2017 17:00

J46a95r33o64s46l38a79v 40J70o89n31á85š 4268424622655

To by nijak neřešilo úvrať v Rosicích. A za druhé tam překáží letiště, kvůli kterému nejde současná trasa elektrifikovat. Ideální je spojka Z od Nemošic a severně od Dražkovic, kde by stačilo postavit cca 3 km kolejí.

+1/−1
11.7.2017 20:36

V28í19t 20J92ů95z50a 8182276691108

Úvrať nikdy nebyla tak malým problémem jako v dnešní době ... už není třeba, aby posunovač na posledním stupínku vlaku mával praporkem, jestli a jak se může couvat. Není to rozhodně o moc větší zajížďka a zdržení, než ty velkolepé oblouky. Současná redukce na jednu kolej přes řeku je samozřejmě absurdní; a taky by se třeba některé vlaky mohly obracet už před (až nad) řekou, pokud by se nepovažoval za účelný výstup a nástup v Rosicích. A samozřejmě by bylo myslitelné, aby se tam ty vlaky pohybovaly svižněji.

0/0
11.7.2017 21:39

P68a13v10e72l 82Ř51a70p29e40k 7362556379805

Nikdy v minulosti ale také nebyly tak velké nároky na rychlost spojení.

+3/0
11.7.2017 21:52

M52a81r77t13i87n 51H78a28v14e53l31k91a 8864382404

Ostřešanská spojka uspoří čas 3 až 6 minut - poslední dostupná informace jsou ty minuty 3 ...

0/0
12.7.2017 16:34

P86e94t86r 15K93o45r69b76e39l 9976177790252

Při dostatečném zkapacitnění není úvrať velkým zdržením naopak zrychlí dopravu HK - Cr, která není vůbec marginální. Elektrifikace není nutností.

0/0
12.7.2017 21:13
Foto

I95v11o 36H19a89š37l66e20r 4279475305743

To bohužel není možné, protože při rekonstrukci a zdvojkolejnění mostu už dnes nelze vyhovět normám, které má Povodí Labe. Jedná se konkrétně o výšku mostu nad hladinou.

0/0
12.7.2017 7:12

M90a80r64t58i78n 79Č95a22p39e41k 6450481497434

Ale co s úzkým hrdlem přes most? Tam je problém. Navíc současná trasa neumožňuje elektrifikaci.

+1/0
12.7.2017 9:24

L44i82b14o48r 15M79o71u63č31k12a 1278217115582

tj skoda, protoze presne tahle spojka HK, Rosice, Chrudim by byla pro tento kraj potreba

+1/0
12.7.2017 9:39

P71e29t69r 57K65o40r13b64e14l 9276607270212

Na starších plánech je jako "Jesenčanská spojka" nazývána dnes již zaniklá spojka z nákladního obvodu Pce hl. n. na Pce závodiště. Už jsem se lekl, že se bude obnovovat.

+1/0
11.7.2017 16:55

M66a84r64t65i86n 69H56a92v82e16l78k41a 8504132374

Nevím přesně kudy to vedlo. Ale pokud by to bylo odbočení z nádraží napravo na zastávku Závodiště - tak to by bylo opravdu to nejrozumnější, co se dá udělat. Bohužel, jeden projektant s druhým asi nemluví...

+1/0
12.7.2017 16:31

J58a62n 41V66r77a46b50e20c 4702860816194

Tohle bylo v mapách a z 80% i fyzicky postavené!, ještě když jsem tam řádil na té koleji jako kluk. Od hlavního nádraží vedla nákladní kolej k dnešnímu novému by-passovému kruháku před závodištěm. Končila cca 20m severovýchodně od nového kruháku...stačilo tam položit koleje těch 20+cca 35metrů délky přes komunikaci a propojilo se to s kolejí vedoucí kolem Parama...tenkrát nebyl problém na této straně, ale na druhé=nikdo něchtěl dělat úpravy na nádraží. Teď je to obráceně - už se chystá 5.nástupiště z kterého to mohlo na jih odbočovat...

I loni to šlo dodělat, mohlo se to udělat úrovňově (most přes koleje na Prahu na pilotech protáhnout na jih) a bylo vše hotové.

Byla by to ještě rychlejší a lepší varianta, než vymyslel pan Hašler

http://www.zelpage.cz/story/prelozka_trat_238.jpg

Ale jestli tato "Hašlerova" varianta je technicky možná, nerozumím proč se aspoň tou nejde? Vyřeší se úvrať, Jesenčany+Medlešice a naopak Ostřešany+Chrudim budou všichni v pohodě :-), elekrtrifikace do Chrudimi, když pak do H.Brodu stejně budou jezdit motoráky?

+1/−1
12.7.2017 17:18

M39a79r78t85i86n 86H68a14v77e66l45k39a 8514542654

Já vidím několik důvodů, proč se takové řešení nedělá:

1) Nejsou koordinovány projekty

2) Anonymní peníze z dotací umožňují stavět bez odpovědnosti - ba v některých případech je takové "proinvestování" vyloženě politicky žádoucí

3) Nevznikla by obří zakázka na zelené louce, která generuje patřičné zisky a dává větší prostor k neprůhlednému toku peněz

0/0
12.7.2017 20:46

P88e23t90r 25K25o37r74b15e50l 9846927480732

Ta válečná spojka skutečně existovala a to co jste z ní viděl byly její pozůstatky. Já osobně ještě pamatuji jedno kolejové pole mezi silnicí a 238 a vedle ležící výhybku nachystanou k rychlému propojení v případě války. Stačilo ji jen vložit a zřídit přejezd.

0/0
12.7.2017 21:16

P26e74t92r 77K14o59r26b23e13l 9296907540802

Ohledně Hašlerovy přeložky si dobře prohlédněte její zaústění do zhlaví. Zjistíte, že je víceméně nepoužitelná.

0/0
12.7.2017 21:18

M97a58r91t27i12n 25H33a80v60e96l79k71a 8664812634

Já nejsem odborník na tratě a občas mi unikají i některá odborná označení. Konkrétní přeložka je možná nepoužitelná. Tady jde spíše obecně o způsob řešení. I kdyby byla nějaká stávající historická kolej použitelná, pravděpodobně by se musela stejně obnovit. Ale v nějaké rozumné trase ... doufám.

Pořád si myslím, že nejjednodušší je řešení úvratě v oblasti nádraží, kde jsou historické parcely, navázané na železniční provoz, než sahat do volné krajiny.

0/0
13.7.2017 9:18

P73e38t10r 92K47o93r87b13e72l 9666357900372

Možná teď mixujeme dvě věci dohromady.

1) Historickou Jesenčanskou spojku asi neobnovíme bo bychom asi nedokázali dostat na Závodiště přes systém nově vzniklých křižovatek a najdezdů. Na druhé straně by její zaústění do nového pátého nástupiště velký problém nebyl.

2) "Hašlerovou" spojkou myslím ten kruh okolo Trojice. Sám o sobě by nebyl špatný, problém je nemožnost jeho smysluplného zapojení do západního pardubického zhlaví. Museli bychom zrušit nadjezd nebo trať na Hradec, nebo posunout nástupiště na východ. Všechno je prakticky nemožné. A pokud bychom některou z těch věcí neudělali a jen jí zapojili do tzv. nákladní spojky vznikne provozní nesmysl.

0/0
13.7.2017 11:59







Najdete na iDNES.cz